Hej!
Har en Mora-blandare i duschen som nu helt plötsligt bara sipprar lite vatten när jag drar på fullt. Tror att det hände för ett år sedan med, och då löste det sig över natten. Fullt tryck när jag vaknade.
Men nu är jag tillbaka med samma fel. Ska försöka förklara vad som funkar/händer så får ni gärna komma med idéer på hur det fixas:D
  • När jag drar "full gas" så sipprar det bara lite, lite vatten.
  • Sätter jag på så varmt vatten som möjligt så är trycket som sämst. Och det är varmvatten som kommer.
  • Sätter jag på kallt vatten så blir det faktiskt liiite bättre tryck, men absolut inte i närheten av "normal"-tryck. Och det är kallvatten som kommer.
  • Det är samma problem och jag kopplar på "tak-duschen", dvs ställer om från vanliga dusch-slangen/munstycke till den fast installerade munstycket i taket.
  • Blandaren I badkaret sitter kopplad på samma rör, men efter. Och här är det fullt ös som vanligt.
Skickar med en bild på blandaren.
Mora-blandare i duschen med ansluten slang, vattenstänk synliga, indikerar problem med vattentryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Några idéer?

Tack på förhand,
Anders

P
Igensatta filter i blandaren kanske,har för mig att dom sitter under de två stora skruvarna på ovansidan,väldigt osäker dock,stäng hursomhelst av vattnet om du rör något:geek:

Handyman 1 skrev:
Igensatta filter i blandaren kanske,har för mig att dom sitter under de två stora skruvarna på ovansidan,väldigt osäker dock,stäng hursomhelst av vattnet om du rör något:geek:
Tack för svar!
Japp, det satt ett filter under varje skruv. Tog ut och rengjorde, var lite rost på men inte mycket på något sätt. Blev tyvärr inte bättre.
Kan också nämna att för att få ut något vatten alls måste jag vrida vattnet till max. Skulle säga att det inte kommer något vatten alls när jag vridit 90% av det som går. De sista 10%(tills det tar stopp) börjar det komma vatten.
Några andra idéer?:thinking::D

Karlia
Ring och fråga tillverkaren, Mora är bra på support. Jag har haft en annan av deras duschblandare där jag bytte insatsen.

• Gilla
Ankan_77
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Ring och fråga tillverkaren, Mora är bra på support. Jag har haft en annan av deras duschblandare där jag bytte insatsen.
Tack för tipset!
Dom var verkligen serviceminded! Mailade på kvällen och morgonen efter ringde de upp
Bytte överstycke och det fixade biffen!

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.