N
Nyinflyttad_2020: Tack @Kane för tipset :-)
3 svar · 774 läst
·
H
hennke66: Krasst sett så defineras en ersättnngsbar skada att den ska vara plötslig och oförutsedd. Då kan det vara svårt att hävda det i framtiden om man redan haft läckage.
4 svar · 2,3k läst
PellePeps
PellePeps: Jag har en fråga om hur man bäst för rent Prevex EasyClean. Det är ju väldigt smidigt att tömma och göra ren vattenlåset enligt deras instruktion, se nedan. [bild] Det jag har svårt att göra rent är inuti mittenbiten av vattenlåspaketet (den de sköljer ur underifrån på bilden ovan och som syns på bilden nedan). [bild] Jag tycker alltid att det blir lite guck kvar där flänsarna
0 svar · 2,2k läst
·
J
joasag: Hittade denna modell: https://www.lksystems.se/sv/lk-blandarfaste-enkelt_77763248.aspx Verkar som man skruvar i väggen för att montera den. Vad borde jag satsa på? Obs, jag har C/C 150.
1 svar · 834 läst
A
Amigar: [QUOTE = "downup, post: 3939845, member: 299525"] We bought a really nice house for SEK 920,000, Then we took out a renovation loan of SEK 290,000 with 3.45% interest. The idea is that we will renovate in 2021 and then increase the mortgage and get rid of these SEK 290,000 into the mortgage instead. The dilemma now. After air / water installation and a new power station and new white goods, we
10 svar · 2,9k läst
B
byggaren-bob: [citat] Tack. Får bli det.
5 svar · 4,3k läst
·
Tomtom79
Tomtom79: [citat] Och även när man har träväggar som möööjligen rör sig en liten gnutta så föredrar jag helt klart en tunn spricka i en snygg hårdfog som dessutom snabbt sätts igen, än mjukfogar som ALLTID börjar mögla, lossna eller missfärgas efter några år. Enda stället det är befogat är mellan typ bänkskivor och vägg, nedsänkta handfat och dylikt och mellan golv/vägg och
11 svar · 6,1k läst
·
D
Dr.L: Det går inte utan verktygen, men fråga någon rörfirma om du kan få låna ett verktyg över kväll i utbyte mot lite kaffebröd. :)
6 svar · 2,2k läst
J
jonaserik: Jepp den är även gjort för dold anslutning av EL , sätt lite silikon mellan väggbrickan och kakel(klinker så blir det tätt där, i övrigt så rinner vatten inte uppåt ( fel bara kapilärt ) och i torken är det inget sådant.
3 svar · 3,0k läst
A
Alba_94: [citat] Tack! Efter att ha läst länken. Med just vår så är det OK kalla det en nisch, men en stor. Den har en ram runt sig och kan ses som ”inbuktad”. Det är ju en bedömningsfråga. Men bra att ha koll på alla termer. Tack! :)
16 svar · 7,7k läst
·
H
HEM2121: [citat] Kolla med ditt försäkringsbolag vad som krävs. Ett samtal med dessa för att veta vad som krävs efter nya reglerverk är bra också. BKR, GVK (Säker Vatten).
1 svar · 2,4k läst
banjoragge
banjoragge: [citat] Bra! Ja, det kan vara läckor runt om och innan man gör något drastiskt, är silvertejp super. Man har oftast undertryck på ventilationen i badrummet och avloppsstammen är ventilerad, så skitlukten sugs ju baklänges in i badrummet.:poop:. Om det blir bra med tätningen av silvertejpen, kan du ta bort den, tvätta rent i skarven ordentligt (torka torrt med ren aceton) och täta med
5 svar · 1,6k läst
·
T
Tinlin: Gällande matta i badrum- Undrar om någon har lagt den ljusa marmorliknande marble carrare, och iså fall - går det att få samma nyans på golv och vägg? Om man väljer den gröna marble green, vad är snyggast på väggen då? Blir såå tacksam för inspiration då jag känner mig så villrådig. Samtliga är från tarkett.
0 svar · 738 läst
K
kribban: våtrumsfärgen ska bara användas i dushen. resten av väggarna blir diffusionsöppen färg bruten i samma kulör
3 svar · 4,5k läst
M
Mortsken: Vi gjorde en mockup och tycker nog det verkar helt ok, så tror det kommer bli bra.
9 svar · 3,6k läst
·
T
turetur: [citat] [bild] Så här blev det, tror inte jag kommer störa mig [citat]
13 svar · 4,4k läst
·
J
Jörgen Ö: [citat] Fan Paul....vi kunde vara brorsor! :rofl:;)(y)
10 svar · 2,1k läst
C
cffol: Ja. Vatette är väl rätt ensamma om att erbjuda lösningar som är kompatibla med andra tillverkare. Har använt LK-rör och Vatettes genomföringssystem.
1 svar · 1,2k läst
Fotografen
Fotografen: Ska den sitta över badkaret hade jag satt en vattenburen, inte elektrisk.
1 svar · 1,6k läst
Hedlund95
Hedlund95: Tack för hjälpen alla! Blir att måla imorgon då!
4 svar · 2,1k läst
·
T
Thermacell: Tack för hjälpen Birgit ! Jag tog tillslut kontakt med FMM och säger att den blandare jag har nu är från 70-talet och är en specialversion av modellen 1000 så det är tydligen att hitta delar till den. Dom rekommenderade mig baserat på dom cc mått jag har att köpa ett FMM Siljan Duschpaket !
6 svar · 2,1k läst
·
J
Jörgen Ö: [citat] Nja, vanligt kan jag väl inte påstå, men det fungerar om förutsättningarna tillåter det. Svagheten är väl att det är svårare att bedöma ålder/skick på det under.
9 svar · 2,5k läst
Cheesen
Cheesen: [citat] Jag hade nog gjort som så att jag bara skruvat stommarna i varandra. Dom står väl förhoppningsvis på ben. Sedan hade jag fogat skivan mot väggen och skruvat stommarna i skivan. Det tål nog inte att man dansar på den men det är väl inte tanken. Tvättmaskinen kan du ändå inte förankra då den behöver kunna röra sig lite.
2 svar · 1,2k läst
·
T
tank77: [citat] Ja, oj det var mycket, inte konstigt då att det blev sådana fogsprång. Men bra att firman vill göra rätt för sig.(y)
13 svar · 5,7k läst
·
F
falkn: Skydda golvet med masonit som några skrivit. Fram med storsläggan, men använd skyddsglasögon!
6 svar · 2,5k läst
·
S
Smurfen1337: [citat] Kan dock tänka mig att du är väldigt duktig på ditt jobb och all kredd till dig! Det är inte lätt att bemästra ett yrke och vad jag har kunnat läsa av dina kommentarer på detta forum så verkar du vara sjukt duktig (y)
16 svar · 3,0k läst
·
J
Jörgen Ö: [citat] Troligen byggfusk ja, iom att brunnen inte är bytt vid renovering, dolt fel, nej! Något löstagbart vattenlås har aldrig funnits i denna brunn, så den frågan är orelevant.
16 svar · 13,6k läst
·
Luddis_1
Luddis_1: Kapa å dra/skarva nya rör till handdukstork låter ypperligt. Dock nackdel är att det inte ger lika bra värme, men går ju alltid att komplettera up med ett element efteråt också.
2 svar · 2,0k läst
·
Ä
Äldre dam: [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] [citat] Hej. Tack för svaret. Jag fick tidigare tips med hel katalog, tyvärr i Kina har man gått helt och hålet till led lampor. Jag varit i kontakt med en elektriker också. Han tyckte att det var billigare för mig att köpa ett nytt badrumsskåp ( t.ex. på rea) än beställa lampan från Kina , betala frakt och tullavgift.
40 svar · 12,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.