J
Jörgen Ö: [citat] Nej! Dessvärre inte...
8 svar · 1,2k läst
M
Martin Lj: Funderar på hur man drar pex rir för vatten i badrummet i en yttervägg. Kan man sätta på sin ångbroms med isolering bakom för att sedan göra all rördragning i 45mm installationsskikt på samma vis som eldragningen eller blir det för lite utrymme i installationsskiktet?
0 svar · 991 läst
Alexander123
Alexander123: [citat] Men det är ju inte okej
49 svar · 23,4k läst
·
G
gusse99: EDIT 2: kommer lösa det med förkromade kopparrör istället, som ändå kommer vara en del av lösningen för att få vattnet från blandaren till inlopp takdusch. Ibland räcker det med att ställa upp frågan för sig själv mer detaljerat för att se klarare på saken. Har nog kommit på att vad jag behöver är en lekande mutter till r15 gängan. skulle denna funka och vara tät? är det
1 svar · 1,5k läst
·
A
avdpos: Jag ska renovera och förstora ett gammalt badrum. Hur ska jag göra ett bra material att skicka till hantverkare för att de ska ha så bra möjlighet som möjligt för att ge en offert? Det borde väl redan finnas något om det på forumet, men min google-fu hade inte de rätta byggorden för att söka rätt.
0 svar · 593 läst
A
VVS
andersmc: [citat] Hur gör du om du ska köpa ett par nya skor? Registrerar du dig på en hemsida och väntar sedan på att skoförsäljarna ska ringa till dig?
11 svar · 1,4k läst
A
Ahemma: [citat] Hej Tack för svaret. Nej den kommer inte att användas för att fästa dörren. Jag borde också nämna att den tjocka väggen "stubben" hör ihop till är bärandevägg.
2 svar · 450 läst
·
Goran23
Goran23: Hej, Jag ska renovera badrummet inom kort och har lagt upp det som så att företaget som ska utföra jobbet bara köper in material och utför arbetet medan jag själv har beställt all inredning. Jag beställde klinker till golv och vägg som väger ganska mycket. Har för mig att det är ca 4 kg per platta och totalt för både golv och vägg kommer det gå åt ca 20-23 m2. Badrummets golvyta
0 svar · 482 läst
J
joasag: Hej, Närmar sig fogning av badrummet nu. Har aldrig tidigare gjort detta och kaklingen blev kanonbra, så jag vill inte förstöra detta med en dålig fogning. Tänkte använda mig av PCI Nanofug Premium som är cementbaserad, då jag har förstått att epoxibaserat inte är nödvändig? Det är granitkeramikklinker med 2mm fog. Vilken fogplatta rekommenderar ni? Tebo har många som har något
0 svar · 782 läst
M
Moltas: Vi köpte en blandare som såldes som en cc160 men visade sig vara en cc150 som levererades med excenterkoppling. Något som vi först irriterade oss på, men i efterhand har det visat sig nästan bara vara bra för tack vare det lilla extra byggmåttet så står schampot bra på blandaren :)
2 svar · 6,7k läst
·
K
Kingfries: Tack för svar! Kollade på den lettiska (?) sajten men hittar inte exakt de fästen jag har. Nu har jag pallat upp under kommoden ock försöker få loss det trasigaste fästet för att se om hålbilden stämmer med i första hand fäste 801. Men det sitter som bara den och jag vill inte förstöra infästningen i själva kommoden. Eftersom tvättstället vilar på kommoden tror jag inte att det
3 svar · 3,7k läst
·
P
PeterRyet: [citat] Blev du nöjd med den imfria installationen?
18 svar · 8,3k läst
E
etompau: Lirka ut en gängad skruv lär inte gå såvida det inte går att få grepp om skruvdelen med ex. en spetstång. Den får borras ut, alt. borras upp och sedan skruvas ut med ett skruvutdragningsverktyg. Sedan är frågan om det går att få tag på reservdelar. Kanske enklast/snabbast att byta hela blandaren
1 svar · 976 läst
·
J
Jörgen Ö: [citat] TS har nog glömt och gått vidare såhär 2år senare.......
6 svar · 3,8k läst
K
KTM950: [citat] Tack för mycket bra svar!!!
7 svar · 3,3k läst
Jonatan79
Jonatan79: Laga går. Men om det blir en framtida skada just där (osannolikt om ni lagar duktigt) kommer försäkringsbolaget ersätta noll kr eller väldigt lite. Om ni säljer bör ni upplysa om lagningen.
1 svar · 1,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Det ser ut som en Ocean från Hafa.
4 svar · 5,1k läst
·
J
Jörgen Ö: En gerad granitsten blir inte bra om du inte kan putsa och polera den. I ditt fall skulle jag def låta orginalkanten vara utåt som på bild
1 svar · 3,6k läst
·
Alexander123
Alexander123: [citat] Ok. Men det torkar ur till slut då?
14 svar · 5,5k läst
·
S
Simpan123: [citat] Stort TACK för bra och konkreta råd! Det känns bättre nu.
4 svar · 2,3k läst
·
S
Snappahaneklanen: Det finns ju duschsarger som ska stoppa vattnet från att rinna ut. Kan kanske funka om dörrarna till duschen öppnas inåt. Eventuellt får du täta och sätta fast den med silikon https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/vatten-och-sanitet/badrumstillbehor/duschstanger-och-draperier/duschsarg-435055/
7 svar · 7,2k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Korrekt, men det är nog så dax nu... ;)
30 svar · 28,9k läst
·
M
milimani: [citat] ok. Tack. Det är ju svårt när man själv inte alls är hantverkare. Att veta vad som är fackmannamässigt och kunna bedöma vad som känns rimligt.
5 svar · 2,1k läst
R
Revoman: [citat] Bra ide(y)
28 svar · 18,9k läst
·
A
Andbyl: Det visade sig att lock inte sitter fastskruvat alls utan det är bara att lyfta det rakt upp ! Det är så tungt så jag märkte inte det först. Så nu är det fixat.
2 svar · 774 läst
M
MiWass: [citat] Så att svetsa matta är inte så svårt? Utrymmet är 1,2 m brett och 1,8 m djupt, så det är endast hörnen som behöver svetsas. Har fått pris på mattan för det; 627 kr inkl svetstråd som de räknat ut går åt är medräknat.
10 svar · 1,6k läst
Mekstr
Mekstr: [citat] [citat] Har du någon tanke om vad som skulle vara lämpligt att lägga mellan värmen och plattan? Jag funderar på något som är difusions öppet, men som ändå isolerar
11 svar · 4,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: Jag tycker ditt första förslag i det senaste inlägget ser väldigt bra ut (förutom att högskåpets dörr är felhängd). Lätt att komma åt handdukstorken från duschen. Väl sammanhållen golvyta som gör att det inte känns trångt. Man ser ända bort till bortre väggen från dörren så rummet känns rymligt. De flesta gånger man ska till badrummet så är det man behöver nära
24 svar · 3,2k läst
·
J
J-O: Vad är det för vattenlås? Har för mig att Ikea hade problem med något lås som inte fungerade ordentligt och lukt kunde ta sig upp trots att det var tätt mot avloppet.
3 svar · 2,9k läst
·
Sommarväder51
Sommarväder51: Tack för era svar! Jag har fler flärpar, men det är ändå samma konstruktion. Det borde inte vara så invecklat att byta en lampa tycker jag. Ni har hjälpt mig, så bra!! Mvh Ann
17 svar · 15,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.