Håller på att kakla badrummet och har nu kommit till dushväggarna där hörnan ska få eget kakel. Jag har beställt noro 80 vägg och 80dörr länk.

Kikar i manualen som visas i bilden nedan. Jag gissar ju hur jag ska göra men detta får inte bli fel... . Frågan är alltså hur långt ut från färdig vägg kaklet ska gå så att skenorna man skruvar fast på väggen täcker kakelmötet. (detta missades i förra badrummet som gjordes av hantverkare så... jag vill inte göra samma misstag)

Gissar att YTTER måttet på skenorna kan ligga i intervallet som nedan tabell visar. Dvs dörren skruvas upp med avståndet A från färdigkaklad vägg till utsidan på skenan. Kaklet ska alltså sluta strax innan Amåttet. SÅ om jag siktar på 83.5cm så har jag en marginal på 5mm att inte kakelt inte hamnar utanför skenan.

samma tänk på kaklingen där den fixa väggen ska monteras, kakla knappa 80.5cm från färdig vägg...

Tänker jag 110% rätt??

lite skummt att väggen kan sitta med en diff på hela 2cm från min till max och ändå sluta tätt?? är det sånn flex i tätlisterna?

Monteringsmanual för duschkabin med mått och justeringsintervall för installationen, inklusive diagram över hörndusch med glasväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.