Hej. Köpte ett hus 2017.
Badrummet hade renoverats av tidigare säljaren 2013. Han hade gjort allt själv och enligt branschregler sa han. Jag var skeptisk men vi köpte huset ändå. Besiktningsmannen påpekade att några golvplattor inte satt helt fast i fästmassan och detta skulle åtgärdas av säljaren som han gjorde. Nu har ganska många golvplattor spruckit runt golvbrunnen ca 15 st var av flera verkar ha släppt från underlaget. Golvbrunnen är original från 1982. Jag har nu upptäckt att säljaren lagt väggkakel på golvet och inte klinker. Väggkakel är porösare och suger upp mer fukt än klinker. Hur hade ni gått till väga om ni var i samma sits?
 
Tobzter
Ja vill du va helt säker på att de ska bli rätt utfört . Så riva och göra om helt enkelt. Eftersom brunnen är kvar så är de inte rätt gjort..Finnes inget att hämta från tidigare ägare tyvärr.
Eller Ställ in en duschkabin å va glad :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.