31 915 läst ·
21 svar
32k läst
21 svar
Fogar i duschen är spruckna!
Jag får ödmjukt erkänna Micke64 att detta inte är en av mina starka sidor med kakel, toa mm än att utnyttja det.
Dock så lär man sig, förhoppningsvis, så länge man lever.
Vatten som står ger klart både det ena och det andra om det inte kan rinna undan. Hål i fuktspärr är ingen höjdare, det som funderas på är hur man får reda på det, vad för åtgärd som måste göras och vem som betalar om det är illa. Detta får jag förlita mig på hos en besiktningsman. Se hur han tänker och handlar. Det kan bli intressant.
Dock så lär man sig, förhoppningsvis, så länge man lever.
Vatten som står ger klart både det ena och det andra om det inte kan rinna undan. Hål i fuktspärr är ingen höjdare, det som funderas på är hur man får reda på det, vad för åtgärd som måste göras och vem som betalar om det är illa. Detta får jag förlita mig på hos en besiktningsman. Se hur han tänker och handlar. Det kan bli intressant.
Hej Neocortex,N Neocortex skrev:
det var ett tag sen det hände men här kommer en kort sammanfattning av händelsen.
Försäkringsbolaget kom och kontrollerade. Han sa att det inte var mycket att gå på och att vi skulle kontakta om det blev värre. Jag var inte nöjd med det svaret men ”väntade ut det” som han sa. Det dröjde inte länge tills det nästan ramlade en platta från väggen. Ringde f-bolag igen och begärde en annan firma att kolla på det. Det blev ett snabbt konstaterande att det läckte ifrån golvbrunn. Så, det blev en försäkringshistoria av det. Nu är där ett nytt badrum...och som en följd av att ett vattenrör sprack strax efter renovering (som upptäcktes ett par månader senare) revs hela nedervåning. Drev ut fukt i minst 6 veckor och i omgångar, lyfte hus för syllbyte (impregnerad syll), nytt ytskickt och bråk med försäkringsbolag...men det är en annan historia.
Aldrig kul när nåt så omfattande händer!
Jag är i en liknande historia med golvbrunnen där. Får man fråga. Jag antar att läckaget var i golvbrunnen under tätskiktet då?
Betalade försäkringsbolaget för renoveringen av badrummet?
Mitt försäkringsbolag vill inte ens skicka ut en fukttekniker så man märker ju redan nu att vi inte kommer överens.
Jag är i en liknande historia med golvbrunnen där. Får man fråga. Jag antar att läckaget var i golvbrunnen under tätskiktet då?
Betalade försäkringsbolaget för renoveringen av badrummet?
Mitt försäkringsbolag vill inte ens skicka ut en fukttekniker så man märker ju redan nu att vi inte kommer överens.
Ja det stämmer, det var brunnen som orsakade läckaget med vatten som gick under tätskiktet. Idag gör man på annat vis. Försäkringsbolaget tog skadan men med åldersavdrag. Diskussionen var om det var gjort fackmannamässigt när den renoverades då, vilket den var men det behövdes rivas för att se det. Vi satt i rävsaxen oavsett.
Att de inte vill mäta fukt kan bero på att de vill komma bakom skiktet. Bryter man skiktet får man göra om allt ändå. Stå på dig. Hur gammalt/nytt är badrummet? Senaste renovering?
Att de inte vill mäta fukt kan bero på att de vill komma bakom skiktet. Bryter man skiktet får man göra om allt ändå. Stå på dig. Hur gammalt/nytt är badrummet? Senaste renovering?
Lycka till och skriv gärna hur det går.
Skippa gärna att använda duschen om möjligt. Allt för att inte vilseleda resultat.
Skippa gärna att använda duschen om möjligt. Allt för att inte vilseleda resultat.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden