M
mojjen: Jag har ensidigt fått svar att en brun räcker. Det var ju det jag helst ville höra. Så tack alla för bra input. Eftre lite projektering tror jag att vi kommer sätta en linjebrunn i hörnet istället utmed den långa väggen, med start i hörnet. Det pga att jag får svårt att dra rätt riktning på vattnet om jag hörn placerar, då avloppet sitter precis i hörnet längst upp till höger
16 svar · 4,1k läst
·
T
tank77: [citat] Vanlig blå målartejp funkar bra.
18 svar · 10,5k läst
·
A
Arne999: Hur lång tid tar det för Foilsealen att torka egentligen ? Fattar inte riktigt hur den kan torka ut när man innesluter den med tätskikt... det är iaf inte torrt dagen efter. Lusläste på tuben nu och där står det att: "Fukta limmet med vatten precis innan monteringen" Detta har jag inte gjort... har ju inte framkommit när man läst anvisningarna i övrigt eller kollat på
10 svar · 1,6k läst
Jonatan79
Jonatan79: Kommer doften från handfatsavloppet eller dusch eller wc?
5 svar · 1,2k läst
V
Vante: Ändlock till spirorör
3 svar · 1,1k läst
·
T
TommyNe: Det där är nästan identiskt med hur det såg ut hos mig tidigare. Den väggen som är på "långsidan" bakom boxen är borta nu och ersatt med en 2 m2 stor dusch så därför kunde inte lådan vara kvar. det kommer troligen bli så att jag kapar av skiten och släpper upp luften från källarduschen provisoriskt eller drar ut det på taket i en självdragskanal
2 svar · 782 läst
·
M
Malin165: [citat] Haha jag såg din bild och tänkte att det var brunnen från Gotland, vilket sammanträffande . Snyggt badrum, bra ide med trall!
6 svar · 2,5k läst
·
M
Maidan: Hej! Vi ska göra badrum ca 2m*2m med isolerat värmegolv i källaren i en liten 50-talsvilla med platta på mark, södra Sverige. Vi försöker göra en plan men är osäkra på helheten, och hoppas det finns någon erfaren byggare som vill svara! Badrummets golv och yttervägg ska göras diffusionsöppna eftersom markfukten ska få passera som tidigare. Duschen placeras i ett hörn mellan två
0 svar · 775 läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Jag rekommenderar att du börjar med att titta på den guide som Hide-a-lite har på sin webbplats, den innehåller förslag på spottar, antal per kvm och placering. Även om du inte väljer just de spottarna så har du då uppgift om lämplig ljusstyrka.
1 svar · 863 läst
·
R
Rillehallon: snor din tråd litenyss köpt hus och kan inte ett skit om nått,än! har ett exakt sånt reglage men displayen har pajjat,kan man sätta dit vilken som av annat märke eller måste det va av samma och isåfall vad är detta för märke? Mvh : Rille
6 svar · 3,9k läst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Nu har jag inte satt samma system, men ser det inte mörkare ut i hörnet? Kan ju antyda att det är en förstärkningsremsa där, vilket det skulle vara i alla hörn i cascos system som jag har satt...
3 svar · 1,3k läst
·
JLyck
JLyck: Tec7 bör fungera. Blir dock lite knixigt att fixera fästet medan limmet härdar.
1 svar · 650 läst
K
Kane: [citat] Däremot gick min T2 manöverenhet (likadan som din) sönder efter 4 år. Sensorn kan du kolla genom att mäta golvtemperaturen och jämföra med vad som visas i displayen.
13 svar · 6,3k läst
·
Härryda2015
Härryda2015: [citat] Är man lite händig fixar man det, stäng av vattnet först innan du lossar blandaren sen rengör du silarna lite försiktigt. Vanligt fel med smuts i silarna. Lägg gärna upp en bild här på hur det ser ut.
11 svar · 11,0k läst
M
May: Noop, man rev allt och gjorde om tätskiktet med. Vi tyckte väldigt mkt kissdoft också kom från insidan av WC-stolens kant mot golvet. Läste om mikrosprickor som kan leda till läckage från kröken. Om det är urintillblandat (ospolat) kan lukt sätta sig. Efter att WC-stolen är bytt är det nu luktfritt.
8 svar · 6,5k läst
D
DREJAR2020: Jag håller på med ett badrum .På väggarna blir det cc60 reglar och osb kartonggips . Golvet Mattläggaren vill att golvbrunnen purus 2014 ska sättas lika som den monteras vid klinker. För annars är det svårt att flyta fram till brunnen tycker han. Kan jag ha cc60 på golv med enkel spån22 ? Går det att flytspackla på cc60 med enkelspån? Är det bättre att bygga lutet själv med
0 svar · 1,4k läst
Becca123
Becca123: [citat] Ja de är jätte gammalt. De är ett gammalt stenhus enplan å.badrummet är litet å ligger ut mot en av husets väggar. Å som sagt allt är av sten å betong, de är inget fuktigt i badrummet. Men får bli en duschkabin så länge då.
16 svar · 6,5k läst
·
Stefan N
Stefan N: Den här tråden skulle gynnas av lite bilder på problemet.
5 svar · 1,6k läst
BirgitS
BirgitS: När det gäller ytskikt som matta så tillämpar försäkringsbolagen ett åldersavdrag så vilken ersättning du kan få beror också på hur gammalt badrummet är. Att sätta upp matta är billigare än kakel och klinker. Är det matta eller kakel/klinker du ska ha? Jag har sett att folk har skrivit att ta in en som bara lägger in plastmatta och -tapet har gått på typ 20 000 - 50 000. Om du
1 svar · 1,6k läst
S
Stuff: Protokollet gör varken till eller från. Om en köpare gör en egen besiktning så kommer ju dennes besiktningsman att konstatera samma sa; Att badrummet är gammalt och har passerat sin tekniska livslängd. Allt annat vore tjänstefel av besiktningsmannen. Sen är det upp till köparen vad den gör av informationen. Antingen kan köparen renovera direkt eller låta det vara några år till. Vi
22 svar · 2,6k läst
HasseTeknik
HasseTeknik: En fundering : Kan motsvarande lister på kylskåp möjligen passa ?
5 svar · 1,8k läst
·
Rickard.
Rickard.: Bäst vet jag inte men bostik och castos är bra och ja dom kan användas till att täta skruvar. Följ bara säker vatten rek. hur man ska göra.
1 svar · 1,9k läst
J
Jenskan: [citat] Jag minns inte om det står i papperen men det står iaf på deras hemsida att de står för den sedan 2014 så att man bara behöver köpa vanlig hemförsäkring :) Men jag ska kolla upp om det är så att det är bättre att teckna en egen också
36 svar · 11,7k läst
·
Riggvägen
Riggvägen: Jag har monterat en cabin i trångt utrymme, en 80-80 från Jula. Satte ihop den så det blev 2 delar. Dessa trixade jag sedan in var för sig och satte ihop på karet. Bökigt men det gick. Har väldigt lite plats på sidorna, trodde ett tag att jag skulle få ta bort toastolen men det gick ändå.
1 svar · 2,6k läst
Mats-S
Mats-S: Troligen måste du nog byta röret ända från avstängningskranen, men det ska nog inte vara något större problem. Finns ju adaptrar för att koppla ihop olika dimensioner. På bilden ser ju avstängningskranen över golvet ganska "trött" ut, kanske ide att byta ut den mot en ny ballofix när du ändå är i farten. Då kan du ju ta dimensionsändringen direkt på ballofixen, finns ett antal
1 svar · 5,8k läst
A
Arne999: Vi tänkte sätta "klassiskt" vitt kakel 10x20 med halvförband i badrummet. Hade gärna brutit av detta i duschhörnet men inser att det blir lite knepigt med just halvförband. Är det någon som har någon bra inspirationsbild på hur detta kan se ut? Duschväggarna går ju upp 2m och där täcker man skarven men ovan detta blir det i så fall en kapad platta som möter duschhörnets
0 svar · 1,6k läst
G
Goliater: [citat] Hmm, fast då måste jag borra i kaklet? Har ingen erfarenhet av det. I dagsläget finns en träplanka vid kaklet (håller upp bakre delen av handfatet) som man i och för sig skulle kunna borra i. Men den är bara 2 cm tjock.
2 svar · 2,8k läst
·
J
jannesspånodamm: Nej, nej,nej. Vissa mattor klarar inte tyngden och kan dela på sig efter tid. Alltså hänga ut löst från väggen. Genvägar är senvägar....
4 svar · 2,1k läst
F
Fredrichc: [citat] Min gissni [citat] Tänk att man ibland tror att man är smart. Då pillar jag tillbaka den och låtsas inte om att jag tycker att den var onödig även som stopp =)
2 svar · 1,4k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Skulle inte tro att NÅGON tillverkare lämnar garantier om det blandas fabrikat på det viset. Fixtur monteras av VS oftast. De tänkte väl spara några kronor och valde ett billigare fabrikat. Eller så har arkitekten bytt fabrikat på stolen efter det att fixtur redan monterats. Ser fram emot att höra vad ni kommer fram till imorgon.
7 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.