T
tank77: [citat] Ja!
4 svar · 3,7k läst
·
connywesth
connywesth: [citat] Om jag skickar en Ferrari Testarossa till dig och ger dig 2 veckor på dig att tacka nej. Om du inte gör det så har du köpt bilen och blir betalningsskyldig. Det är en "Tyst Accept", den är förbjuden i Sverige.
37 svar · 19,9k läst
·
L
lordi: Var läckte det? Är det tätt nu, så håll koll på det ett tag. Lägg en bit papper under och se om det kommer någon droppe.
1 svar · 616 läst
·
T
tank77: 5-7mm kommer aldrig att bli snygg med hårdfog utan i ditt fall är det silikon som gäller. Hade du däremot gjort som jag brukar göra, nämligen typ 0-1 mm glipa i innerhörnen så kan man endast använda hårdfog. Är det verkligen så svårt att använda en tumstock 5-7 mm är ju en väldigt stor differens och enligt dig skulle ni vara duktiga
1 svar · 2,6k läst
downup
downup: [citat] Kringlan är ratten?
2 svar · 1,2k läst
·
Appendix
Appendix: Enigt med Robban-San Torktider och ställtider/samordning driver byggtid. Vilket man delvist kan lösa med att kasta in en massa gubbar som jobbar samtidigt.
3 svar · 727 läst
V
Villavilse: [citat] Tack för ditt svar!
16 svar · 2,4k läst
·
P
p3p3: Tog 10 dagar att få tapeterna men nu är de på plats, och 90-talets renovering har återställts till 50-tal (som huset är). Kakelfogen sätts imorgon.
8 svar · 2,7k läst
·
D
Dimchi: Föreningen kommer även göra en slutbesiktning för att få en godkänd OVK när lägenheterna som fått anmärkningar har åtgärdat dina brister.
10 svar · 2,0k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Prata svartmögel med Svensson och se reaktionen! Men de svartmögliga fogarna i det illa städade badrummet är Svensson inte rädd för.
9 svar · 22,2k läst
·
J
Jörgen Ö: Skulle satsa på typ casco superset el liknande, kakellim brukar inte vara rek där plattorna är utsatta för vatten.
10 svar · 11,8k läst
·
Maxizor
Maxizor: [citat] Absolut fel på det sättet, men i detta fall relaterat till Golvvärmen som fungerade bra! Men bra att du säger till! Missade att skriva den detaljen!
7 svar · 4,2k läst
K
Kane: [citat] Och den ska inte bara vara skruvat i spånet, utan i bjälklaget!
21 svar · 10,7k läst
·
Lexington
Lexington: Här har du en bild på passformen på fronten också! [bild]
6 svar · 3,4k läst
·
M
Manzoor: [citat] Tusen tack för informationen(y):)
2 svar · 1,1k läst
J
joasag: [citat] Ja, självklart har jag en manchett kring skyddsröret bakom kaklet. Men jag tänkte precis på det du nämnde i andra stycket. Jag var orolig för att det skulle rinna rakt ner i skyddsröret. Kan mycket väl vara att det är för plastmatta, men det framgår inte så tydligt. Och även bilden visar en kaklad vägg.
2 svar · 1,6k läst
1
16386: En duschsarg borde väl funka? Den ligger ju löst. Se t.ex. https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/vatten-och-sanitet/badrumstillbehor/duschstanger-och-draperier/duschsarg-435055/
6 svar · 7,2k läst
T
TommyNe: det är exakt sådant här som jag ville få fram när jag ställde frågan. det är ju skillnad för mig som gör det på fritiden och tycker att det blir bra men tar mycket kraft och tid (dessutom är det sjukt tungt) Jag hade inte koll på att granitkeramik och kakel var så olika innan ni nämnde det. förklarar varför jag fått gå till stenkap i vissa fall där kakelskäraren gått bet..
11 svar · 2,5k läst
Demmpa
Demmpa: Ser delvis ut som en Curaqua, https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/vatten-och-sanitet/vvs-armaturer/Duschblandare/duschblandare-003926/
1 svar · 1,1k läst
·
J
joasag: [citat] Dom bygger för mycket, behöver något som är tunt. Den första kanske fungerar, men gillar inte riktigt utseendet.
2 svar · 557 läst
S
Stefan1972: Fast det ska ju nämnas att får man problem med att det sitter fast så har man troligen väntat för länge innan man tvättade från första början...........Gör man det ganska tidigt och ordentligt så ska man inte behöva nå mirakelmedel eller isolering. Jag efterpolerar med vanliga frottehanddukar, det tycker jag fungerar problemfritt.
13 svar · 75,0k läst
P
Poyaan: [citat] Rörklammer finns där rören går ner på kaklet, men som du säger, saknas i taket om det var där du menade.
8 svar · 4,8k läst
·
H
hans lindquist: [citat] Här ett litet reparationstips. För kanske fem år sedan upptäckte jag små läckor på flottören till vår gamla fina Gustavsbergs-WC från 1940-talet. Surt vatten hade korroderat sönder flottören av brons. Påskhelg rådde och ingen rörmokarhjälp fanns att få. Av en plastburk för fiskbullar, improviserade jag en ny flottör. Tätade ventilarmens skruvhål mitt i det runda
5 svar · 8,6k läst
·
E
ErG: [citat] Men gud så bra! Då var det löst, tack snälla för ditt svar :)
2 svar · 2,1k läst
Tommytommytommy
Tommytommytommy: Så här blev slutresultatet hos oss. Kanske inte den snyggaste lösningen, men mitt försäkringsbolag tyckte att detta var en bra lösning. [bild]
17 svar · 3,9k läst
·
Tekniker
Tekniker: [citat] Okej, tack! Det är också min tanke - att den annars ej får bra grepp.
4 svar · 1,2k läst
S
Stefan1972: Är väl antagligen gjort med laser. Dvs inbränt i emaljen.
8 svar · 1,9k läst
·
J
joasag: [citat] Ja det är inte roligt!
9 svar · 4,3k läst
K
Kane: [bild] [bild]
1 svar · 892 läst
·
K
1 svar · 892 läst
·
K
Kane: [citat] [bild]
12 svar · 6,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.