6 238 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Luftintag drar ut luft istället !
Jisses.. Du har i regel övertryck på ovanvåningen i relation till uteluften om inte ventilationen är kraftig nog att jämna ut det.L largab skrev:
Exempelvis på nedervåningen har jag ~6 Pa lägre lufttryck i relation till ute vilket benämns som undertryck, och på ovanvåningen går det ganska exakt jämt ut. Stänger jag av aggregatet har jag ~3 Pa högre lufttryck på ovanvåningen i relation till uteluften vilket då benämns som övertryck.
Jösses , 6 Pa skillnad! Hos mig så sjunker trycket med ca 25 Pa per 2.5m höjd, vilket ganska exakt är vikten på luften. Men jag har ett välbalanserat FTX.King Average skrev:
Jisses.. Du har i regel övertryck på ovanvåningen i relation till uteluften om inte ventilationen är kraftig nog att jämna ut det.
Exempelvis på nedervåningen har jag ~6 Pa lägre lufttryck i relation till ute vilket benämns som undertryck, och på ovanvåningen går det ganska exakt jämt ut. Stänger jag av aggregatet har jag ~3 Pa högre lufttryck på ovanvåningen i relation till uteluften vilket då benämns som övertryck.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden