Badrum
Eyerash: Tja! Kunde inte låta bli. Tronen fick vara men jag bytte handfatet istället. Kunde knappt vicka på avloppsröret. Tätt blev också. Lite diskmedel så var jag hemma. Satt någon vanlig gummipackning som var helt intakt både innan och efter. Jag måste tyvärr byta toan för den verkar vara påväg att ge upp. Jag kommer nog inte renovera badrummet på ett tag då lite annat har fått
dankar10: [citat] Vissa är helt nya på sånt här. Jag hade ställt samma fråga om det sett ut så hos mig :) Sen förstår jag inte att folk inte vet vad en tröskelintervall är.
rocketlauncher: Hittade dessa. Om jag tolkar det rätt så borde jag vara hemma med halmen om jag väljer 180 limträ precis där badkaret hamnat på cc 30. Liggtimrade ytterväggen känns även den tilltagen. [bild] [bild]
BirgitS: Förhoppningsvis är ju firman med i en branschorganisation som BKR och då bör du kontakta den organisationen. De brukar kunna hjälpa till med besiktning.
Arne999: jag köpte dom inte för att dom va billiga utan för vi ville ha ett vitt kakel... 180kr/kvm kosta dom förövrigt Så när man köper så ska man alltså se till att få en tolerans på plattorna ? aldrig tänkt tanken som sagt
Dan_Johansson: [citat] Tittar du bland mina skapade trådar så hittar du en tråd där jag gjorde ungefär så.. Allt utom elektriker, på ett utrymme som är ungefär 2 cm bredare än karet... Jag fick skruva isär benställningen för att få in det, och det är lite halv knepigt att komma åt vattenanslutningen, men det funkar... Börja med att kolla var vatten och el ska anslutas, det är ju det som kan
Hep: Jag funktionstestar våra några gånger i veckan. Antal spolningar har mer att göra med dig och dina matvanor skulle jag säga. Varken fler eller färre dubbelspolningar hos oss nu när vi har de toalettstolar du frågar om, än med gamla toaletterna eller på jobbet.
fahlis: Kan vara en INR Strict INR Strict Tvättställsblandare, Krom | Badhuset
FamiljenL: [citat] Det blir så himla dumt med Iphone - det är inte gulbeige i verkligheten. Vi får tänka på saken. Jag ogillar verkligen den där vita förhörsbelysningskänslan som lysvitt kakel kan ge. My eyes.. typ. Kanske lugnar kaklet ner sig mot bakgrund av det du skriver - färgen på väggen - samt att vi ska ha svarta spröjsade duschväggar.
evacecilia: [citat] [citat] Tack, känns lite lugnare. Huset är snart 36 år och fönstren är fortfarande fina åt båda hållen, inga missfärgningar emellan... öster och söder. Söderfönstren har markiser.
Urban J A: Hej Handdukar i mitt badrum, just nu 5 handukar/3pinnar. Satt från början en "vanlig" handukstork. Elledningen till pinnarna fick dras utanpå kaklet från gamla positionen. Funderar på en till strömbrytare så jag kan stänga av 2 av 3 pinnar de barnfria veckorna. fast de värmer badrummet rätt bra. (golvvärmeslingan vill inte vara med längre). [bild]
Helena68: Det luktar ladugård i mammas badrum och har gjort det sedan de renoverade för 4 år sedan. Det var en firma som satte dit våtrumsmatta och våtrumstapet. Nu har min svägerska köpt lägenhet där det luktar samma. En besiktningsman säger att det är för att de satt våtrumstapet direkt på kakel. Dock hade inte min mamma kakel förutom just bakom badkaret och det tog dom bort. Är det
Karlia: Jag kommer att såga upp en lucka i sidan för att kunna komma åt att göra rent.
NoUseForAUsername: Vi bor i närheten av Stockholm och vi betalade 140tkr från gammalt badrum till färdigt badrum. 6,2kvm, storformatplattor på golv och vägg, en nisch vid badkar, ett fönster, elgolvvärme, spottar i tak samt led ljuslist längs takvinkel. jag rev allt, och gjorde en del underarbete själv (reglade nytt och byggde säker-vattenvägen med alla skivor). tog in entreprenörer för all VVS (dolda
Annapåbyggahus: Vi har fått in möss i huset och misstänker att de tagit sig in via pacto toaletten. Finns det någon som har samma misstankar/problem? När man trampar på pedalen (spolar) skjuts ett par plattor åtsidan så att plast med innehåll ska ta sig ner/ut. Dessa rörliga luckor ligger inte kloss an utan har en glipa ovanför på några millimeter även när de är stängda. Nu behöver det inte
NoUseForAUsername: [citat] Se till att fullskruva alla skivor i alla reglar. Det kommer säkert funka och hålla men ville bara göra dig uppmärksam på att du bygger en ”egen” vägg som inte är provad och verifierad. Bra att veta om det.
K4parn: [citat] Hmm a är lite inne på det också. Även funderat på om jag kunde ha reglat ut en vägg med stålreglar mot ytterväggen sen ventilerade lister i ovankant. Men känner mig lite osäker, vill ju gärna inte få mögel.
Namnet: Det lutar åt Nordsjö Original våtrumsfärg. Tester visar lågt VoC på Nordsjös färger, och dessutom verkar det vara ett godkänt system enligt BirgitS länk. Våtrumsgrund + Våtrumsfärg. Blir nog att jag ändå sätter en tunn slät väv utanpå gipsen innan jag målar, provmålade lite på ett ställe med takfärg, och det ser ut som att våtrumsspacklet lyser igenom kraftigt.
Rostig_9000i_-88: Sådana fel är bra fel ;)
Bo.Siltberg: Ja, avgörande är hur dessa duschväggar/dörrar fungerar. Det måste fysiskt säkerställa att avståndet mellan duschhuvud och vägguttag är minst 120 cm slangvägen, dvs om man tar ett måttband så ska avståndet runt dörrarna upprätthållas oberoende av hur duschdörrarna är ställda. Men det gäller endast i sådana lägen på dörrarna där duschen kan användas. Dörrar som viks
2005: Vad gör manschetten där om inte tätskikt i golv krävs? 36dagars strid med bolaget gav oss rätt!! Sjukt och otroligt tidskrävande, värt det för att få rätt!!men hade vart lättare och lugnare för sinnet att bara göra skiten och ta kostnaden
Namnet: Tack för länken. Sitter precis och tittar på detta, och Cascos beskrivningar är minst sagt förvirrande. Och Ja, man ska prima, 1:1 på gipsskivor, och 1:3 på cementgolvet med Casco primer.
Viggenils: Okej, va skönt att höra! Då kör jag med våtrumssilikon innan jag primar. Tack för snabbt svar!
Arne999: Ok gött att höra skummt ändå att det ens kan härda under en tät folie
AnnaMariaL: Vad köpte ni för schackrutigt golv. Intresserad för att lägga i min hall. Mvh /Anna