C
Chellios: Hej ! Någon som har erfarenhet av duschdörrar från Vetro ? jäkligt bra pris om man jämnför måttbeställda dörrar på annat ställe . mvh christer
0 svar · 546 läst
S
simonnnn: [citat] Sant gällande möglet, ventilationen har varit bristfällig beroende på renoveringsarbeten i huset. Varför den spruckit och hur tätskiktet ser ut vet jag ej tyvärr... Har du idé på hur jag tar reda på vad som gömmer sig? "Förrän det blir problem" - tänker vi typ att grannen under kommer och klagar eller vad skulle det kunna vara? Låter bra, tänkte även om man vill att
5 svar · 2,7k läst
useless
useless: Troligen inte, men man verkar ha borrat igenom iallafall.
9 svar · 1,0k läst
·
G
gluecifer: I det uterum vi bygger har jag en fundering på att skydda golvet från väta, men inte som om det vore ett våtrum zon 1. Tänker mer blöta skor, utspillt vatten, lite regn som stänker in om glaspartier av ngn anledning skulle råka stå öppna osv. Om man tänker rollbara produkter så finns ju tätskikt, tätmembran, ångspärr. Skulle det räcka med ex. ångspärr för det, eller är man
0 svar · 1,8k läst
G
Gabsson: Jag fick tätskikt lagt idag det tog en man 8h. Totalt 12 rörmanchetter. Ca 20 kvm tätskikt (golv +vägg). Jag körde våtrumszon 1 på hela badrummet. Alfix tätskiktsfolie med 2K lim. Väggunderlag är gipskartong och golv flytspacklat. [bild]
3 svar · 2,3k läst
·
M
Marejon: [citat] Det är en helt ny av märke Gustavsberg. Monterad av proffs och inget konstigt kan ses i tätningen mot avloppsröret.
7 svar · 4,8k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] För golv finns i bara princip bara våtrumsmatta (GVK) och de tätskikt som är tänkta att täckas med klinker (BKR). För väggar finns ju även godkända målade system (MVK).
4 svar · 1,6k läst
T
trygg1: Problemet är nu löst. Det finns en plastdetalj i framändan av skenan, som har funktionen att suga in lådan den sista biten i hyllan och hindra den att glida ut. Jag kunde ta ut och smörja den och spänna den fjäder, som är inbyggd. Sen fungerade det. Fjädern är i ospänt läge på fotot. [bild]
1 svar · 948 läst
·
G
golvnizze: [citat] Formstabil betyder att mattan är uppbyggd kring en formstabil bärare ( kan vara glasfiberduk eller mineralfiberduk). Denna formstabilitet är nödvändig för att kunna tillverka mattor med en design som vid läggning kan mönsterpassas. Om man inte använder en bärare så töjer sig ofta plastmaterialet på sin väg genom tillverkningsprocessen och det tryckta mönstret kan då glida
44 svar · 15,5k läst
·
L
LofvingAnte: [citat] Kolla upp Hansgrohe, och definitivt AXOR. Är representerade i Sverige och erbjuder 15 olika färger/ metall altervativ. Designade grejer så kan nog bidra till en ökad finisch. Lycka till (y)
6 svar · 3,1k läst
H
hurru: Så jag sågade upp väggen lite och kommer åt röret. Det andra sitter kvar i blandarfästet. Nu måste jag förlänga det trasiga röret. Men hur? Har köpt flexibel slang men vet inte hur jag ska gå vidare. [bild]
0 svar · 878 läst
·
G
gusvo085: tec7! fast vanligt silikon kommer nog hålla lika bra.
1 svar · 904 läst
Abbe W
Abbe W: Jag skulle lägga både el och vatten om jag ändå skulle göra om! Jag har gjort 3 badrum nyligen och upptäckt som andra att golven är kalla sommartid, då är det gott att ha el för mornar osv. Vattenburet behöver en shunt från ett vattensystem med vanliga element annars en ledig slinga från en fördelare. Om du köper från LK kan du få råd från dom på dimensionering och utförande.
6 svar · 2,2k läst
M
milimani: Någon som har tips på takduschar där plattan hänger ned minimalt från stången ut till den? Finns det regler för hur nära taket stången får sitta? Försöker maximera höjden till duschen...
0 svar · 677 läst
Staffans2000
Staffans2000: Ja. Staffan
1 svar · 5,6k läst
·
T
tank77: Både INR och Macro Design kan bygga en sådan lösning till dig!
2 svar · 2,2k läst
·
R
Revoman: [citat] Nej det är 145mm vägg sen plast sen 70mm vägg sen 12mm plywood och sedan fiboskivan
5 svar · 5,3k läst
·
O
Ovation: Så länge golvbrunnen sitter på lägsta punkten i badrummet och golvet lutar åt rätt håll så är det inga problem. Du ska/bör även ha en våtrumströskel med uppvik.
3 svar · 2,3k läst
S
Sir johannes: [citat] Känns lite så
12 svar · 1,4k läst
S
Sussi G: Tack för snabba svar :) Det går inte att dra åt kopplingarna så jag måste kontakta en rörmokare.
3 svar · 1,2k läst
·
T
thomis: Fortsätter mitt planerande och jag inser att frågorna i första inlägget var inte helt tydliga. Om vi börjar med väggen som ska serva inbyggnadscistern och inkommande vatten för dusch, toa och vask. Vattnet kommer då upp utanför tätskiktet och går igenom tätskiktet en bit upp på väggen. Fördelas i ett skåp för att sedan gå tillbaka genom tätskiktet till dusch och vask Det jag
1 svar · 1,2k läst
·
Satsuki
Satsuki: Tips; det finns något som heter golvvinyl ( googla!) som man klistrar över tex plastmattor och får då ett ”nytt” golv. Finns både för våta och torra utrymmen, och jag tror det finns för väggar också.
5 svar · 3,1k läst
Krille-72
Krille-72: [citat] Det är en bra fråga som det ligger en hel del i eftersom det faktiskt uppstår en hel del vattenskador just vid duschblandaren. Rören som kommer ut från vägg vid en duschblandare fixeras så dom inte kan röra sig. Sen monterar man en rör manschett precis som vid alla rör. Utöver detta monteras även en blandarbricka utanför kaklet som tätat mot kaklet. Men vatten rinner även
55 svar · 9,4k läst
·
K
Kjell_G: Bättre bild :) Ska försöka få en liten grön växt på övre hyllan
2 svar · 2,3k läst
·
S
Sara00K: Tusen tack!! Problemet är att min brf inte är seriös. Det sitter en gubbe som ordf som håller hårt i allting, men problemet är att det är många områden han inte har någon kunskap om. Han tar beslut utan styrelsens godkännande hela tiden. Vilket ifs inte skulle gjort nåt bättre för övriga styrelsen är bara ja- sägare som sitter tysta och håller med ordf. Va med ett år men blev m
14 svar · 6,8k läst
T
TomasNil: Gammal tråd jag vet. Vad är forumets samlade erfarenhet av Tarketts Istanbul matta i badrum? Är ni som har mattan nöjda efter en tids användning?
2 svar · 3,3k läst
override
override: Vi har ett 2x1.5 meter rum som blir toalett. Avlopp/vatten och el är redan draget, våtrumsgips på plats, nu ska golvet gjutas. Vi har ingen brunn (ingen dusch) att tänka på. Rummet står ovanför källaren, men bjälklaget och spånskivan är korrekt dimensionerade. Vi ska ha klinker på golv, men inget kakel på väggarna. Frågor: 1. Golvvärmen. Jag antar man lägger armeringsnätet
0 svar · 1,0k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Det går inte att hitta ett duschhandtag med inställbar "strålbild" som kan passa både dig och katterna. Att det finns en "onödig" av- och på-knapp när du själv duschar spelar kanske ingen större roll?
16 svar · 6,3k läst
·
T
Anonymiserad 23608: [citat] https://wwwbkrse.cdn.triggerfish.cloud/uploads/byggkeramikhandboken/pdf/del_9_2012we.pdf
15 svar · 10,6k läst
janwide
janwide: [citat] Tackar för tipset! Men som sagt lite sent. Badrummet är numera helrenoverat med ny våtrumsmatta på golvet och målat system på väggarna. Allt nytt från grunden. Nya skivor på väggarna, nytt tappvatten, nya avloppsrör och så vidare.
18 svar · 18,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.