Vi renoverar våra badrum just nu och badrumsföretaget har precis flytspacklat golvet. Golvet är nu 6 cm högra än det gamla golv. När klinkorna är lagt kommer badrumsgolvet vara 7 cm högra än på den andra sida av dörren. Jag hade frågat projektledaren innan hur högt golvet skulle bli när dem var klara och då sa dem 2-3,5 cm högra än innan. Jag fick informationen över telefonen för att projektledaren inte tyckte om mail. Så nu är mitt endaste ”bevis” på samtalen att jag själv skrev ned att han sa 2-3,5 cm. Men det är jo inte ett riktigt bevis. Jag har varit i kontakt med företaget om det. Dem säga att det är helt ok att golvet är 7 cm högra i badrummet än i hallen. Och att det är jag som klagar över något jag borde vara nöjd med. Dem tycker att jag försöker utnyttja dem och att dem inte tycker om att göra våra badrum när det skal vara så här.
Är det någon som vet vad jag kan göra i denna situation och vad mina rättigheter är?
Lite background info: dem är redan flera veckor försenat. Vi har inte klagat. dem kapade rör till elementen när dem skulle flytta element och sa att det var våra fel att vi inte berättade precis vårt rören var under golvet. Så nu kan vi flytta in 2-6 veckor senare än planerat på grund av vattenskada. Och det har också varit andra små saker som har varit fel. Så det känns som är det har varit mycket strul med denna renovering.
Förlåt om jag inte har skrivit helt rätt (jag är inte från Sverige)