King Average
King Average: Hej, för det första, mäktigt! Jag hade satt den i sargen ovanför duschen även om ångtrycket är störst vid fönstret. Hade inte velat förstöra mäktigheten med en ful ventil.
1 svar · 1,9k läst
·
P
pjkw: För att kunna ge ett bättre svar får du nog skriva vad det är för väggar och golv nu och vad du skulle vilja ha. Det går ju t.ex. att sätta ett till lager kakel. Men låter som kapitalförstöring hur du än gör om det redan är nytt.
3 svar · 2,4k läst
M
Matskillen: Den är 9 år. Ska jag köpa nytt? Mvh matskillen
3 svar · 4,3k läst
·
M
Mame0578: Tack för tipset. Ska kolla läget i helgen.
6 svar · 1,6k läst
nino
nino: Nej visst kan man göra så men det är fler produkter som ska användas och fler moment. Har spacklat många gånger på plåtar
42 svar · 31,0k läst
·
S
Sturebystar: Ok, tack.
16 svar · 4,3k läst
·
L
lordi: [citat] Nu har jag jobbat väldigt lite med Uponors nyare produkter, men om man kollar i monteringsanvisningarna så ska det vara samma verktyg. När man byter rör, så kopplar man på det nya röret med det gamla, och så matar en på medan den andra drar. Ofta hjälper det med lite silkonspray. Det gäller att skyddsröret är klamrat ordentligt inne i väggen annars kan det krångla, precis
3 svar · 986 läst
1
16386: Avdraget ska väl motsvara värdet av ett 8-9 år gammalt badrum med våtrumsmatta på golv och väggar. Det skulle jag gissa är på mindre än 100.000. Men det är ju en förhandling mellan köpare och säljare, och så får man se om man kan enas.
2 svar · 2,1k läst
M
Masnon12: Har letat med lykta efter denna delen till en dusch hörna, men ingen som har kunnat identifiera den än.. Slänger ut några bilder här på chans och kollar!! =) [bild] [bild] [bild]
0 svar · 786 läst
·
1
16386: Det ser inte bra ut. Men det är en hyresrätt, det finns en duschkabin och du har informerat värden som inte verkar bry sig. Om resten av lägenheten är i motsvarande skick skulle jag bara lägga en billig bomullsmatta på badrumsgolvet (för att slippa se en del av golvet) samt börja spara pengar för att så snabbt som möjligt kunna byta till en bättre bostad.
2 svar · 3,0k läst
·
T
tank77: Ta in en 3-4 offerter så får du svart på vitt. Det kommer att kosta allt mellan 100 000-200 000 kr. Allt beror ju på var du bor i Sverige, vilken våning, inne i stan m.m. Sedan kan du inte halvera föregående inläggs pris då det var 8 kvm och ditt 3 kvm som vissa tror. Är inte så stor tidsskillnad när det väl är till ända.
2 svar · 4,3k läst
U
Ursidae: Kondens kräver att man har luft runt röret som kan avge sin fukt och bytas ut mot ny fuktig luft som kan bygga på mer fukt osv. Ligger röret inuti isolering så hindrar man luftutbytet het enkelt
14 svar · 5,6k läst
·
K
Kampf: Precis som Stefan N säger så är det ok. Min badrumsrenovering blev klar för en månad sedan och där gjorde plattsättaren precis likadant, för att klinkerramen till golvbrunnen skulle bli centrerad i klinkersen och man skulle slippa massa små, fula passbitar av densamma, antingen i utmed väggen eller runt golvbrunnen. I mitt fall syns det inte när silen ligger på och det viktigaste är
2 svar · 1,5k läst
·
Demmpa
Demmpa: Sökte på ”ta bort spolknappen gustavsberg” å fick träff på bla följande video, [MEDIA=youtube]EKt2XhQNrds[/MEDIA] Ca 2 minuter in i videon,
3 svar · 1,7k läst
·
mickearos
mickearos: Jag smackade igen dörren från sovrummet. Simplistico.
3 svar · 2,2k läst
·
N
Nacka6688: [citat] Bra gjort! De är inte lätta att vinna över.
107 svar · 36,3k läst
·
H
Hogebo: Först lite historik som man kan hoppa över ner till frågan: Jag är ganska ny husägare och vet inte så mycket men lär mig varje dag. Jag köpte en toalettstol från byggmax - billig c:a 2500:- . Efter c:a 1 år gick toalettsitsen sönder i själva "gångjärnen". Tänkte att det var bara ett måndagsexemplar - köpte då en ny av samma märke som även den gick sönder. Nu har jag
0 svar · 1,2k läst
KJD
KJD: Vi har bara tonåringar, ett badrum med dusch till med dusch, och ett till gästwc. Det här är källaren med tonårsrum och gästrum, så kanske därför det borde vara separat. Den praktiska lösningen, men också den lite tråkiga.. kanske. Det som lockar lite, är ju att det vart lite lite najs, ha ett enda stort badrum med allt. Ett tredje alternativ,men som känns lite ogenomtänkt, core
2 svar · 2,1k läst
·
T
TechChad: [citat] Lyfta luren och ringa första bästa elektriker. Sen be för gudarna att elektrikern bor granne med dig för han vill ha 500kr/milen
4 svar · 2,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: Har du läst branschreglerna? Särskilt avsnitt 3.1.1. https://www.bkr.se/fakta/branschregler/
4 svar · 6,6k läst
T
ToRy: Till och med jag som bara lagt en våtrumsmatta i hela mitt liv hade valt att göra som ullets bild ovan visar. För att slippa lägga om hela mattan skulle man (mattläggaren) ju kunna skära ut mattan 45 grader åt båda hållen och lägga i en passbit. Fan så mycket snyggare och bättre än vad som är gjort nu. Förutsätter naturligtvis att det finns kvar eller går att fixa fram små bitar
5 svar · 3,5k läst
·
Violina
Violina: [citat] Tycker jag inte, jag handlar också gärna begagnat, mem bara om det är värt det i förhållande till nypris.. Tänkte specifikt på det där med diskmaskinen eftersom min mor hade en 45 innan vi renoverade hennes kök.. den gick sönder och byttes inte ut på tre år.. anledningarna till detta var flera.. dels bor hon ensam, dels är hon (snål) smålänning, dels fanns det inga
36 svar · 11,0k läst
·
R
roband915: Har en gammal bastu med tillhörande dusch som jag rivit och tänkt bygga förråd av istället. Jag funderar på att plugga brunnarna men hur skulle ni göra i detta fallet? Jag tolkar bifogad ritning som att de är ihopkopplade? Hur mycket måste man bila runt brunnarna? Jag gissar att brunnarna är från 80-talet. Bilar man upp o tar bort hela brunnen o sen täpper till rören som ligger i
0 svar · 806 läst
·
Demmpa
Demmpa: Det sitter troligen filter/silar i anslutningarna till blandaren i duschkabinen, dessa är troligen igensatta.
1 svar · 1,0k läst
·
O
Ovation: Alla märken har varianter på genomföring
10 svar · 8,3k läst
·
A
Ardurapid: [citat] Har bytt duk en gång pga att jag satte dit klämringen för tidigt, brunnsmanchetten klarade sig bra faktiskt så den behövdes inte bytas. Se bara till att du har godkänt överlapp på duken, har använt alfix I snart 7års tid utan bekymmer. Klart bästa tätskiktet.
21 svar · 13,3k läst
·
S
Smeds: Hej! Har två planerade renovering: Installera FTX, vilket skulle involvera håltagning från markplan till källare genom betong (ca 20 cm) och sedan håltagning i väggarna. Gör om badrummet på markplan. Bör vi vänta med badrummet tills FTX är installerad och håltagningen är gjord? Funderar på om håltagningen skulle kunna vara skadlig för badrummet? Trist med skador på ett nytt
0 svar · 986 läst
K
Kurtivan: [citat] Hade samma undran i inlägg #38...
65 svar · 22,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.