Glöm för allt i världen inte att prima! (Även skivor)
Själv fick jag ju för mig att skivor inte var sugande så jag primade inte. Jag hade tur i oturen valt den enda skivan som var för-primad från fabrik.

T
Gillar inte Kiilto alls, till exempel är M1000Eco skit att jobba med och plattsättning måste göras inom 72 timmar efter tätningen är klar, värdelöst. Kiiltos 2komp har bara en brukstid på en timme, även det värdelöst.

Gillar 2komp bäst för då jobbar man bara med ett lim. Åter igen tycker jag att Kiiltos KeraSeal tätningslim är värdelöst, kladdigt och man får inte få det utanpå duken för fixet fäster inte på skiten.

Nej, tacka vet jag Bostik som har tre timmar öppentid på sitt 2komp-lim och det finns en mängd olika limsorter att välja på att fästa folien med, till exempel fix, mattlim (StarTac), gummimembran, 2komp, 1komp.

Jag personligen använder Foil Seal Cement PartA/B som är en pulverdel och vätskedel som man blandar ihop. I höstas kom Bostik även medFoiltac 1C som är ett pulver man blandar med vatten och kan användas till att fästa folien med samt manschetter m.m.

Nej, detta är ingen reklam för Bostik:D

• Gilla
mojjen
  • Laddar…
Vi har ett par våtutrymmen som på sikt ska göras om och min plan har hela tiden varit att göra dessa själv. Nu läste jag för ett litet tag sedan i en annan tråd att Länsförsäkringar (som vi bytte till nyligen) inte ersätter badrum om det inte finns våtrumsintyg. Gästtoalett skulle visst vara ok.

Har inte läst deras försäkringsvillkor men det är nog helt klart värt att kolla upp. Både inför en renovering men även om man funderar på att byta försäkringsbolag.

S StevieGee skrev:
Jag satte Kiilto tätskikt själv utan att någonsin ha tapetserat. Tyckte inte själva jobbet var så komplicerat men att arbeta med två olika lim tycker jag var väldigt störande.
När jag gjorde det så la jag duken omlott och så skulle man använda ett lim för duk mot skiva och ett lim för duk mot duk.

Om jag gör det igen kommer jag lägga duken kant i kant och sedan lägga skarvremsa över skarven (om det är tillåtet vill säga!!).
Alternativt välja ett tätskikt där man bara använder en typ av lim.
+1 på den. Dom två sorternas lim var också mitt största huvudbry.

Mitt verkar ha hållit tätt i 4 år.

Jag köpte flytspacklingen enbart - typ 4000. Väl värt det.

Hur gör ni kring apparatdosor. JAg kommer ah 2 st i zon 2. Tänkte först. att det blir inga problem. Dosa för trippelskiva (plyfa plus Gips, sen kakel), stosen kommer då sticka ut lagom för kakel och fix att täta mot.
Började glatt söka apparatdosor. Kan inte hittas å djupa med fast stos. Alla för trippel jag hitta har en teleskopstos. Hur brukar ni göra för att få säkert tätskikt här?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.