Ska bygga toalett med dusch på gjuten betongsugga. Har bra fall runt golvbrunnen i duschen, men skulle behöva bättra på det lite i de andra delarna av rummet. Hur gör jag det på bästa sätt?
Snabba svar uppskattas. Är på Byggmax just nu och de stänger om trekvart... :D
 
Flytspackla?
 
Har aldrig jobbat med flytspackel. Skulle det gå att få till ett lager som går från, låt säg (jag har inte mätt ännu), tjocklek 0 till tjocklek 10 mm? Behöver det armeras i så fall?
 
Det blev en säck flytspackel. Blir säkert kanon.
 
P praame skrev:
Det blev en säck flytspackel. Blir säkert kanon.
Beroende på vilken sorts spackel du köpt så kan du inte spackla så tunt som du vill. Det brukar vara typ 5-100 mm tjock för ett standardspackel. Den sort jag använder har en förbrukning på 1.8 kg mer kvm och mm. Med andra ord, en säck spackel räcker inte långt. Hur stor yta ska du spackla?
 
Lite sent svar kanske men om d inte är för stort så hyr en betongslip.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.