oscarwww
oscarwww: Hur gick det?
8 svar · 4,2k läst
·
Stigfinnarbiggan
Stigfinnarbiggan: [citat] Tack för svaret. Jag känner inte heller mig bekväm med betalningsvillkoret då vill de ha 20% sen vet man inte om det blir stillestånd, i värsta fall över semestrarna. Får kräva förseningsklausul. Är jag rätt på det? Helt grön på detta. Mannen som äger detta företag är 63 år, kanske lägger ner sen. Bra/dåligt?
4 svar · 1,4k läst
G
gavro: Tack alla. Till slut bestämde vi oss för att sätta den på höger vägg. Varför? Jo, för att man som högerhänt då förmodligen vrider sig med ryggen aningen mot vänster vägg och då faller vattenstrålen inte direkt på dörrarna. På så vis är det mindre risk att vatten leter sig ut på golvet. Har nog överanalyserat detta, men kanske ändå intressant för någon att läsa hur vi
8 svar · 4,3k läst
·
A
alfpersson: Hej! Jag har en toalettstol från Svedbergs, en 9023. Spolmekanism och -knapp har pajat först en gång och nu ytterligare en gång. Jag börjar tröttna på att köpa dyra reservdelar och tänker byta toalettstol helt och hållet. Men jag blir orolig när jag spanar på alternativ och tittar på omdömen - flera andra fabrikat/modeller verkar ha liknande problem. Någon som har tips om
0 svar · 1,3k läst
Lenahugo
Lenahugo: [citat] Har precis samma problem! Berätta gärna hur du gjorde
3 svar · 7,2k läst
·
K
Kent W: Tack för alla bra tips, jag har kratsat manuellt och med multimaskin på golvet och rengjort noga på väggarna. sedan målade jag med Fogfix på väggarnas fogar med ett kanonresultat. Golvet fogade jag som vanligt för jag vågade inte chansa på att bara måla.
31 svar · 44,5k läst
·
Semiproffset
Semiproffset: [citat] tack skall jämföra där. Har också två stycken och båda simmar sig lite och behöver lite nya packningar och ev lager.
3 svar · 2,0k läst
·
J
J-O: Det är ju inte rekommenderat, men vissa kör ju kakel på kakel. Om tätskiktet är helt och plattorna sitter bra så går det ju att göra så. En nackdel är ju dock att man krymper rummet en aning. Sen kanske det inte är det allra lättaste att hitta en plattsättare som vill göra det.
3 svar · 888 läst
BehöverLiteHjälp
BehöverLiteHjälp: Hej! Min Ifö Cera står och rinner sen någon vecka tillbaka. Jag har bytt kolven i inloppsventilen och hela utloppsventilsystemet, men det rinner fortfarande i små mängder. Efter ca 20 min har det runnit så pass mycket att vattnet börjar fyllas på av sig själv igen. Någon som har erfarenhet av detta? Vad kan det vara?
0 svar · 1,6k läst
S
swirve: Jag har ett gjutjärnsbadkar på 130kg tomt, stående i mitt badrum på markplan. Skulle aldrig drömma om att lyfta upp det på övervåningen själv, då hade jag tagit in flytthjälp. Lyfte in det på 3 personer och det var svårt nog att ta sig från parkeringen, 40m grusgång och in genom 3 rum utan att repa det. När det väl står där uppe lär det knappast spela nån roll med 100kg
2 svar · 2,1k läst
G
Guitarrocker: Tack båda för hjälpen! Jag var orolig över att ånga från dushen skulle kunna göra någon skada men det verkar då vara en mindre/ingen risk?
3 svar · 2,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Nej, absolut inte. Besiktningsmän mäter ju fukten i badrum vid överlåtelsebesiktningar och det skulle ju inte fungera om de förstörde tätskiktet. [citat] https://www.polarpumpen.se/avfuktare/fuktlexikon/badrum-fuktmatning
4 svar · 2,8k läst
·
svajorskan
svajorskan: Tackar! Har googlat runt lite och känner mig betydligt lugnare nu. Allt verkar sitta där det ska.
2 svar · 1,1k läst
·
J
Jonny på Dal: Själva skiffret ska det stå
3 svar · 1,0k läst
M
milimani: Någon som satt kakelbård vid övergång mellan halv- och helkakel på vägg? Har välvda bårder, går dessa att gera på något fint vis eller blir det ”bäst” att bara lägga dem kant i kant när bården går från horisontell till vertikal?
0 svar · 722 läst
·
nino
nino: Är det målat med våtrumsfärg så är det helt riktigt att den är tätskiktet där i smygen. Var sitter fönstret i förhållande till duschen? Är/var ju ofta man inte kaklade smygen utan satt i träsalningar och foder. Reglerna är hårdare idag
2 svar · 1,1k läst
·
W
Wallman: Hej! Var kan man hitta tillverkare av en egendesignad bänkskiva med handfat i kompositmaterial (corian, Hi-mac, silestone, kerrock och allt vad de heter)?? De flesta verkar utgå från färdiga handfat som de gjuter in (?), med resultatet att alla ser mer eller mindre likadana ut. Jag vill kunna skicka en CAD-fil och få den gjuten därefter.
0 svar · 617 läst
F
Fredrichc: [citat] Det har du ju helt rätt i, det blir ju inte katastrof om jag behöver göra om det! Stort tack alla, nu har jag en lösning på ett av de sista momenten på hela badrumsrenoveringen! :) Det är ni som gör det här forumet så bra!
18 svar · 5,1k läst
R
Rulle86: Oklart. Känns ju kanske inte rätt att plokna bort den om man inte vet något om funktionen?
6 svar · 972 läst
·
Larsa
Larsa: [citat] Stämmer, köp en nippel för allas trivsel :D kostar inte många kronor, smörj med diskmedel vid montage så går det smidigt....
3 svar · 3,5k läst
·
NHermansson
NHermansson: [citat] Absolut det stämmer. Allt beror ju på förutsättningarna, men jag har ju vattenledningar och avlopp i plattan till mitt badrum i källaren. Känns som det borde bli dyrare och byta det o gjuta nytt än och bara ta upp ett spånskiveunderlag. Och avloppen kanske sträcker sig mer än bara i badrummet, i mitt fall går dom över till tvättstugan också, och i min värld vill man väl
4 svar · 3,5k läst
S
Statteman: Ja det låter logiskt om det hade varit så, men det har aldrig hängt något för detta, det är en vägg på 15cm bredvid dörren in i badrummet. Mattan har inte heller lossnat från underlaget. Fattar verkligen inte alls vad det kan vara.
2 svar · 3,6k läst
·
H
HSP: Ett felaktigt badrum i en brf kan drabba andra boende... Brf har rätt att ställa krav på att arbeten utförs fackmannamässigt. Brf kan kräva ersättning som motsvarar deras kostnader vid eventuell skada. Detta efter som de andra boenden inte ska drabbas ekonomiskt pga skador som orsakats av oaktsamhet från en boende... Att lägga dit ett ark endast runt bytt golvbrunn är knappast ett
6 svar · 1,9k läst
H
Helena Gunnarsson: Jag sätter en peng på att nedersta raden är en annan bränning o att ingen såg nyansskillnaden innan plattorna var uppe.
1 svar · 3,7k läst
·
L
Lutte: Vad finns det för vettiga duschkabiner i prisklassen 5000-7000kr. När man kollar lite på nätet så verkar alla vara rena rama smäcket med blandare som går sönder eller läcker efter 1år. Vi ska byta ut våran 90x90 med rundat hörn, den har en bipolär blandare som droppar konstant. Delar finns inte till den så är bara att byta.
0 svar · 1,3k läst
S
sixten88: [citat] Inga problem då fogarna inte kommer få något tillskott av fukt då de är övermålade med en diffusionsöppen färg som kan släppa igenom eventuell fukt. Däremot är det inte optimalt. Optimalt är att totalrenovera badrummet men det var inte den frågan som ställdes.
12 svar · 4,3k läst
·
Staffans2000
Staffans2000: [citat] Min med. Metallen expanderar. Det gör inte emaljen, så det kommer att bli som att poppa poppkorn. Prova med Plastic Padding, eller annan fästmassa. Staffan
2 svar · 872 läst
King Average
King Average: [citat] Hur mycket ditt tryck sjunker när du går upp för trappen är ju rätt ointressant ur ett ventilationsperspektiv.
17 svar · 6,2k läst
·
oshu
oshu: [citat] Mmm, det får bli nästa tråd. Nu är det det inkommande vattnet jag ville dryfta.
8 svar · 2,2k läst
·
C
ChiliParmer: Hej, vi tog bort en T-list ur gummi i badrummet från föregående hyresgäst och det se ganska skitig ut. vi städat och skrapat upp det så gott det gick men nu var det slut. vi kan inte byta badrumsmattan helt, några förslag vad vi kan göra åt det eller göra att det set inte så ful ut. bilden finns med. Tacksam för förslag.
0 svar · 648 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.