EddieHansson
EddieHansson: [citat] Det är 1.5cm glipa runtom så ett lager gips tänker inte helt. Iof kommer ju kakel på det. Plattorna är 6mm+fix. Håller med om att "fönsterbrädan" ska luta lite utåt.
2 svar · 2,4k läst
·
Demmpa
Demmpa: Ibland är det enkla ”för enkelt” så att man inte ser det.
3 svar · 9,7k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: I ett sådant litet duschrum/wc kanske det kan vara läge att sätta in en hörnbrunn, typ Unidrain? Då får du ett annat fall och får undan brunnen och kan sätta in dusch enklare i framtiden.
8 svar · 3,0k läst
·
P
peroande: [citat] Tack. Hade missat den artikeln. Endast ett bolag verkar kräva intyg.
13 svar · 2,7k läst
S
Stefan1972: Det är nog sannolikt så att färgen är påverkad/missfärgad så det lär knappast vara nåt som går att tvätta bort. Det som har påverkat färgen kanske är bortstädat redan...... Hyresvärden borde rimligen inte ha accepterat detta från tidigare hyresgäst och målat om. Samtidigt borde ts noterat detta redan vid inflytt och påtalat det som ej acceptabelt.
7 svar · 7,1k läst
·
M
Marida: Jag pratade med en hantverkare som sa att om vi har toan på övervåningen precis ovanför kan det vara bra att göra båda samtidigt då det kommer behöva bytas stammar också. Nu har maken börjat tveka kring huset men vi har någon vecka på oss att fundera.
6 svar · 2,6k läst
·
T
TheGame: En ful slang till under handfatet eller till en tratt från golvet. Inte nån större praktisk skillnad, jag hade valt till handfat.
3 svar · 4,0k läst
R
Rickard.lj: Bästa om du ska spackla så du menar å ha 30x60 plattor , beroende på dusch storlek , typ av fall i dusch. Tråkigt att ha en skarp kan i fallet , flyt allt i 1 sväng å skrapa fram fallen vid brun å mjuk övergång mot zon 2
4 svar · 1,6k läst
·
U
Utsliten och utdömd: Geberit jag köpt IFÖ, spejar ingen riktig roll vilken av de två du köper men de är de vanligaste och mest installerade. Gustavsberg är rätt stora också. Som andra sagt skulle jag undvika de mindre aktörerna och speciellt (!) de märkena som är varuhusspecifika,
5 svar · 1,4k läst
L
Laki007: Hej, har problem med dörren, går ej att justera riktigt som bilder visar. Kan någon hjälpa mig? Kan man också höja vänster dörren 1 cm? Tack på förhand [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
0 svar · 580 läst
·
Demmpa
Demmpa: Högst troligt så måste tjockleken på spegeln vara samma som originalet (+- lite). Har du någon gummiduk eller liknande så kan du prova att lägga en bit mellan spegeln & fästet/skruven.
1 svar · 664 läst
BirgitS
BirgitS: I en BRF är det föreningen som är ansvarig för att åtgärda vattenskador i bjälklagret och inne i väggar så det som återstår för den boende är tätskiktet och det som är ovanpå tätskiktet. Om badrummet är från 90-talet så är det så stora åldersavdrag att det just inte blir några pengar oavsett vems bostadsrättstillägg som belastas. Fel som upptäcks de första 30 dagarna
3 svar · 7,5k läst
·
C
Ceta77: Jag får testa det!
2 svar · 2,1k läst
·
C
S
Stefansod68: Vilket kakel fix är bäst? Vad är det för skillnad på alla olika märken?
0 svar · 1,5k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Jag har också haft, och har (i sommarstugan), sådana gamla gjutjärnsbrunnar. Har rensat genom att sticka ned handen och fiska upp böset. :/ Se upp så du inte skär dig på rostskärvor dock... Man kanske kan fiska genom hålet med ngn krok/rensband också, men det känns bökigare, har det blivit såpass stopp kanske du måste få väck mer än ett sådant klarar
2 svar · 1,2k läst
·
T
Tigermilk: [citat] Gjuten vägg. Ska bila bort golvbrunnen idag, så tar rören när nya brunnen är ingjuten.
13 svar · 2,2k läst
·
G
ganskalagom: Fick du någon klarhet i detta till slut? Har både hört att det är ok och inte ok att blanda fabrikat t.ex. Vatette och LK, har det blivit någon förändring senaste åren kanske?
1 svar · 1,2k läst
Krilleman
Krilleman: I mina yngre dagar har jag rivit ut en toalett som hade 40mm inlopp direkt ner mot vattenspegeln. Anslutningen var i ovankant uppe vid spolkanten. Helt emaljerad. Hade man haft tankeverksamheten med sig så hade vi inte krossat den... Det var en GBG med backelitlock, typ 36-53 med spolknapp sidomonterad. Av någon konstig anledning ville inte dom äldre herrarna i laget riva ut riktigt alla
13 svar · 7,2k läst
·
U
ujh: Väcker en gammal tråd till liv… är det någon som vet var man kan få tag på dessa idag? Jag har varit i kontakt med LIP och deras återförsäljare men produkten har utgått hos dom.
15 svar · 8,3k läst
·
B
BeL2aKG: Roade mig med att sitta på forumet och läsa, fastnade på flera trådar gällande mjukfog eller inte i badrummet. Började kolla hur det ser ut i ena badrummet och blev nyfiken på om man bör åtgärda något samt hur man ska tänka på när man väl behöver byta silikonfog. Ser sunkigt ut när fog detaljstuderas ;) Badrummet är från 2006, vattenburen golvvärme, underlag golv betong,
0 svar · 1,0k läst
·
ClasseClas
ClasseClas: Om du vet att den är enbart ditklickad så ska den öppnas upp på den högra sidan. Jag skulle använt nedan verktyg, egentligen tänkt för arbete på bilar. https://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/bilvard/bilverktyg/ovriga-bilverktyg/brytspakar-600000/
1 svar · 2,1k läst
·
Hojte
Hojte: Det var väl bara det som fanns hemma på lagret som röris tog den sorten :surprised:
5 svar · 3,2k läst
·
E
Emanue1: Vi fick också med flexslang i kittet från Ikea, men åkte ändå till Bauhaus och köpte lite rör. Kul att få bygga lite:
6 svar · 2,2k läst
·
O
osk: Tack för tipsen. Det är betong och tänkte att det var smidigt att gena över golvet när vi ändå ska flytspackla. Jag får kolla med byggarna och röris.
2 svar · 2,0k läst
T
TheGame: [citat] Ok tack då förstår jag :)
5 svar · 2,7k läst
Henkan Sundberg
Henkan Sundberg: Jag håller med kniv ovan, lägg båda så har du en bra grund med det vattenburna och kan öka på med el om du snabbt vill torka upp efter en dusch.
9 svar · 4,3k läst
Krilleman
Krilleman: Vad har du för vattentryck hemma? Dessa omkastare behöver ganska högt tryck för att fungera korrekt. Egen brunn eller kommunalt vatten? Silarna i bakkant på 160cc anslutningarna igensatta så du får dåligt tryck?
1 svar · 1,5k läst
·
M
matssoderlindh: Vi körde på Unidrain så har tyvärr ingen erfarenhet av VidaXL men skulle verkligen vara intresserad av att veta om någon testat.
15 svar · 3,2k läst
J
J Vos: Norrgips skriver på sin hemsida att man kan kakla efter vanlig spackling. Med våtrumsspackel och tätskikt är det ännu starkare.
5 svar · 3,3k läst
BirgitS
BirgitS: Du kan fylla i fog själv.
3 svar · 2,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.