Vi har satt in elektrisk golvvärme och lagt matta ovanpå. Nu har vi väntat i 4 veckor och just slagit på. Min fråga: Hur snart och hur snabbt kan man höja temperaturen så det inte uppstår problem? Antar att det är skillnad om det matta eller klinker man lagt...
Vilken temperatur är lämpligast när man väl är "i mål" så att säga?
 
Börja lite kort och öka någon grad vartannat dygn tills ni är nöjda. Är det för totalvärme eller komfort. Komfort är om det finns andra värmekällor. Totalvärme kanske det behövs något över komfort, det är fötterna som bestämmer. Var sitter termostaten, i golvet eller på en vägg
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.