D
Hej, har en toalett som vi inom snar framtid ska riva och bygga om men idag så slutade den plötsligt att spola ordentligt. Den fyller på som det ska men själva spolknappen fungerar inte längre.
Vad kan jag göra?

Se film för exempel (och ursäkta för smutset).
 
Den delen går säkert att dra upp, ta det lite försiktigt, kan vara att vrida eller någon låsning och rengöras, stäng av inkommande först.
 
  • Gilla
Danjuz
  • Laddar…
Om du inte redan löst problemet är det väl bara att välja om du ska ha en ny mugg i morgon eller spola med hink till det är renoveringsdax
 
  • Gilla
Lisbeth Engelmark
  • Laddar…
D
F fribygg skrev:
Om du inte redan löst problemet är det väl bara att välja om du ska ha en ny mugg i morgon eller spola med hink till det är renoveringsdax
Nja. Känns sådär och köra med hink. Vill nog ha det någorlunda humant innan vi är klara med renoveringen
 
D Danjuz skrev:
Nja. Känns sådär och köra med hink. Vill nog ha det någorlunda humant innan vi är klara med renoveringen
En enkel wc av kvalitetsmärke kostar under 2000kr på Bauhaus och på Byggmax finner du en noname under 800kr
 
  • Gilla
Danjuz
  • Laddar…

Bästa svaret

Som sagt ta upp insatsen och prova att rengöra. Om det inget spolar så har nog något hängt sig, fjäder gått sönder etc.. Det är ju mer vanligt att det står och läcker. Om det är en märkes WC, typ Gustafsberg, IFÖ etc så går det att köpa en ny insats.
Det ser ut att du har denna
Geberit spolbeslag för Euroform | 240.280.00.1 | VVSochBAD.se
 
  • Gilla
Danjuz
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.