Badrum
anderfr: Hej, Jag har faktiskt anlitat det här företaget för en köksrenovering för 2 år sedan. Precis som många andra i tråden var jag tveksam efter jag såg hemsidan men efter möte med Baban själv förstod jag att han faktiskt personligen skulle göra de flesta delarna av jobbet, inte bara en snackande säljade som alla andra som lämnade offerter skickade hem till mig. Otroligt trevlig och
Stefan1972: Är du inte superkänslig så är det inget som är nå farligt. Vad det beror på har du ju listat ut själv och städning och ventilering är väl det man kan göra för att hålla det i schack.
mojjen: Du kommer inte få ner det. Fällmåttet lär vara betydligt mer än 3 cm som du har tillgodo tyvärr. En normalhöjd är ca 64-67cm, om det är 65-67cm, så kommer diagonalen, dvs längsta måttet när du skall fälla ner det vara ungefär 150cm. Den rent praktiskt så finns det nog en del att fundera över med att inte ah en brunn i direkt anslutning till karet. Att det inte följer regler är
gaia: det finns alltid kalk i vatten och när en vattenpöl dunstar av så fastnar kalken på emaljen. Det är därför det finns så många avkalkningsmedel för att ta bort kalkavlagringar. Att skura en emaljyta är aldrig bra och det blir bara sämre med tiden för ytan blir repig och kalken fastnar ännu snabbare och bättre. Du har kanske mer kalk i din vatten idag än du haft det på andra
MathiasS: Det går utmärkt att göra (ungefär) som du tänkt. Det finns inget som säger att man behöver ha en shunt eller c-pump per våning. Givetvis måste den pump du har orka cirkulera vattnet även i nya slingan och orka lyfta det dit, men det ger sig ju av kapaciteten på befintlig shunt. Man tar inte ut där du ritat pilarna - man skruvar bort ändstyckena och sedan ansluter man antingen en WGF
HenningÖland: God kväll ! Har kollat upp kaklet i badrummet. Jag valde 60x60 på golv o vägg. Finns oxå i 30x60. Dekora: Eco Project Silver Här en länk till en butik när jag googlade. Jag vill minnas att den finns i blankare version i strl 30x60. Men inte 60x60. Hade tänkt den blankare, men butiken hade fel så när 60x60 skulle beställas så fanns den bara i den mattare versionen. Men jag är väldigt
morlin1: Men va f*n är det så det heter... Undrar hur ni rörmokare ens hittar runt i detta yrke med 50 olika benämningar på samma sak. På både duschblandaren och slangen angav man anslutningen i tum, nu heter det helt plötsligt R15&R20 Tusen tack för svaret!
Wasssp: Okej tack för era svar, men spårade skivor utan plåtar borde funka? Massan man lägger över borde fördela värmen tänker jag då? Allt för att spara på höjden
Tjrex: Ska du flytspackla golvet så flyt under tröskeln också. Annsrs hade jag lagt dit något. Springan runt är väl ingen fara så länge du kan få till det bra med eventuellt tätskikt/foder.
Jessica Eriksson: Hej Vi har fått byta till en brun 70 tals toalett då vårt avlopp kräver en rejäl flush och inte kan ta nya snålspolade toaletter Finns det nya toaletter; vita med stor spolmängd?
TheGame: Trä kan du skydda med plast. Jag tror jag fick rekoemnderar att dra primer över hela ytan också. Svabbade på en del bara sen EPS (y) Edit kom ihåg att det ska vara plats för flytspackel minst 2cm under golvbrunn fläns
Bioriiseli: [citat] Har tidigare arbetar med solidworks men är några år sedan jag ritade 3D. Tänkte nuförtiden finns det appar för allt så hoppades lite för mycket kanske
Bokani: [citat] Tack, jag har inga kunskaper om rörsystem och el, det var före detta ägaren som har gjort detta. Mvh bokani
Haz6909: Förtydligande brunnsmanschetten ska tas bort för en ny ska sättas,dit , men brunnen som är 5 år ska inte bytas ut.
S0MMER: [citat] Om du ska dra in rör i badrummet i efterhand så behöver tätskiktet brytas, och i efterhand blir det nog svårt att på rätt sätt täta den rörgenomföringen, mig veterligen så går det inte om man vill följa gällande branschregler.
Maxwells demon: [citat] Du ska ha en cirkulationspump anpassat för värmesystem. Kan dock skilja på inbyggnadsmåtten. Bästa är att ringa en VVSare.
dennisnp: Har en dusch med utslitet termostat vred. Utbytta av förr förra ägaren så går inte att fråga. Finns ingen text mer än: "Made in Italy" (behöver inte betyda att det är ett italienskt fabrikat) , "Ecostop" på flödesvredet. En logga på ena vredets täcksida. Googlat i timmar och frågat i butiker för att klura ut vad loggan är. Ingen lycka... Tack för att du läste detta och försökt
Roobiiiiin: Tjena, håller på med ett badrum. Badrummet ligger på förstaplan med källare under. Så har betongvalv med reglar uppe på, men tanken är nu att gjuta upp golvet med eps istället för har dragit nyttavlopp och vatten. Behöver man ha plastunder eps betongen eller kan man gjuta direkt mot valvet?
Demmpa: I manualen för tex ”Kommod GRAND” så visas det vid nummer 1 hur man tar ut lådan. Kollade igenom nästan alla manualer och i alla visas det i någon punkt hur man gör.
BirgitS: Du får ju inte ha bakfall på tätskiktet någonstans utan det måste luta mot brunnen eller möjligen vara plant. inga svackor där vattnet kan stanna kvar.
Seb_Martin: [citat] Nu börjar det ju likna något :) Tack!
Henningelvis: [citat] Om du ändå ska sälja snart, så är min åsikt att du ska låta det vara. Det är roligare att lägga 30 000 på det nya boendet, och jag tror inte att du ens får igen de pengarna vid en försäljning. Vi ska precis sälja ett hus där ena badrummet är ett orenoverat badrum från 1990-talet. Vi har också kvar original plastmattor i ett par rum o.s.v. Mäklarens råd var att inte
Fhony: Bygger fixet fortfarande bara någon mm om jag använder en rundtadad 15-spackel? Det var vad som rekommenderades för 60x60 plattor. Byggspackel gjorde sig fint på väggen men på golvet är det ju nu lite skrovligt. Inte så slätt och fint som flytspacklet. Kanske inte så farligt om man ska rolla tätskikt som jag, men det känns lite för grovt ifall man hade velat ha folie över.