Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
sol: Tulen hieman hämmentyneeksi kutistumisen suunnasta. Olen lukenut Jögge Sundquistin kirjasta "slöjda i trä", että kun puu kuivuu, ytimen puoli muuttuu kuperaksi ja siksi se tulisi asettaa ylöspäin. Päinvastoin kuin he sanoivat puutavaraliikkeessä siis. Hm, voiko olla eroa painekyllästetyn puutavaran ja muun välillä? Ei pitäisi olla minun mielestäni. Onko joku aivan varma, miten asia
norrlandshus_sthlm: kokeile natronliuoksella ei kovin hauskaa, mutta se voi toimia tuloksena voi olla laikukas pinta, mutta öljyätkö tai jotain sen jälkeen. käytä suojavarusteita ...ilkeät vehkeet nimittäin
mgb62: Hei Västeråsissa on/oli F:a Idé-rum. Todella hyvä paikka mennä saadakseen ideoita ja joissain tapauksissa tehdä ostoksia kohtuulliseen hintaan. (Jos löysi myyjän, ja jos tuotteet olivat varastossa) Nyt ilmeisesti ovat menneet KK:hon. (taas) Tietääkö kukaan, ovatko he avoinna ja/tai tuleeko varaston loppuunmyyntiä? Olimme itse asiassa löytäneet osan jonka aioimme ostaa, mutta sitten
CATengustav: Hei. Eskilstunan jäteasemalla yksityishenkilöt voivat jättää ratapölkkyjä maksutta, jos olet yrittäjä, saatat joutua maksamaan noin 5000 kr/tonni. Terveisin Gustav
charta77: Hmmm, kappalehinta 11,50 naulaklipsille rakennusmaxissa ?
Alfons_Helikopter: Huolellisesti rakennettu kehikko tyyppiä 35x70 levyyn. Kulmat puolitettu ja vinojäykiste alhaisimmasta saranasta ylimpään kulmaan. Neljä tai kuusi mm vaneria sisäosassa, maalattua saunapaneelia ulkopuolella ja metallisuojaus 30-40 cm alareunassa käsittelemään sadepisaroita. Yksinkertainen levy ei ole kovin kiertojäykkä. Se tulee heilumaan ja olemaan vaikeasti suljettava.
que: Ehkä ABI trällä on jotain sellaista? http://www.abi-tra.se/_start/index.htm
Johannabacken: 4000 sis. alv 3 kpl 1355x675 lamellilasille ja kiinnikkeille (12 kpl). ///Johannabacken
4integration: Oki, ranskalainen pluggilla saumassa sopii. Kiitos avusta.
roli: Toivottavasti tukimuuri ei ole liian suuri, koska tukimuurit ratapölkyistä ja vastaavista materiaaleista ovat rajallisen käyttöikän... Ja sitten pitää vain aloittaa alusta :-[ :-[ :-[ Tee se kivestä tai betonista :) :) :)
cubix: Ei, se ei ehkä ole niin sopivaa. Mutta tuo anopin juttu antaa minulle joitain ideoita.
Bob_the_builder: Rajan pitäisi olla ilmeisesti 18 %. Jos se on kosteampaa, se voi homehtua asennuksen yhteydessä.
charta77: Ei konstruktööriä. Olen nyt tehnyt kuten yllä kuvattu, mutta en ole ihan valmis. Täytyy vain naulata sääntö kiinni kellarista. Mutta olen tarkistanut vatupassilla ja kaksi henkilöä, jotka kuormittavat säännön reunaa, eivätkä se liiku lattiakaivon kohdalla... Vielä.
charta77: Hei. Työskentelen kylpyhuoneen parissa. Olen nyt purkanut ja poistanut vanhan valuraudan. Huomaan, että siellä on muovia kellarin katon päällä. Kun se on kylpyhuone, siitä tulee kaksi kosteussulkua. Tämä on toiminut 35 vuotta, onko syytä huoleen, jos en poista muovia? Muovi ei muuten ole niin paksua kuin se tavallisesti näyttää olevan. Aion tukea osan lattiasta feikkisinä, koska
cubix: Hinta riippuu hieman siitä, miten haluat uuden julkisivun. Mutta en usko, että pääset alle 10.000 kr sen puutavaran kanssa mitä tarvitset, vaan pikemminkin 12-15.000 kr. Laske kuinka monta m2 julkisivua tarvitaan, tarkista eristysyrityksiltä (Paroc tai isover), niin voit nähdä heidän verkkosivuiltaan, miten lisäeristys tehdään, jos aiot lisäeristää. Beijerin verkkosivustolla saat
Eld: Turvallisin tapa on luultavasti eristää selluloosakuidulla ja jättää höyrysulku pois.
Thor: Ehdottomasti peltiseppä voi korjata sen, mutta ajattelin, että saatavilla on joku hieno levyprofiili valmiina. Kuvia en voi ladata, laatta valetaan pian niin että ;) Ajattelin hoitaa portit nyt ennen kuin rakentaminen alkaa..
hasse_f: Mielipiteeni: - Pelti, joka on tarkoitettu muistuttamaan puujulkisivua = miten ruma tahansa. - Pelti, jossa hyödynnetään pellin erityisiä ominaisuuksia ja mahdollisuuksia = voi olla todella siistiä. Ajattele aaltoilevaa, täysin tasaista, kuparinväristä, ruostumatonta jne. Se riippuu täysin siitä, millaista taloa aiot rakentaa, maalaisidylli valkoisine kulmineen ei sovi mielestäni
MathiasS: [citat] Perfa, täytyy käydä katsomassa tätä.
trawolta: Katso Byggmax myy eristettyä varastorakennuksen ovea lasilla hintaan 800 spämm!! He myyvät myös ulko-ovia
MathiasS: Lähetän sinulle PM:n. Ei, lähetän sinulle sähköpostia.
KarlXII: [citat] Olen samaa mieltä kanssasi. Totta kai se on koolinki. Muuten rakastan käyttää termejä kuten oikea, vasen, lattia, etuosa ja takaosa kun puhun veneihmisten kanssa... ;)
Bob_the_builder: "Alla" myy liimapuuta, esimerkiksi Beijer bygg. http://www.beijerbygg.se
annawb: Hei, olemme laskeneet noin 250 000, mutta emme aio sisustaa itse, mitä minun olisi ehkä pitänyt sanoa... Olen vähän sellainen, että mieluummin arvaan ylöspäin kuin alaspäin. Sitten tulee iloisesti yllätetyksi... :D
joen1: Tämä kivi valmistetaan Tanskassa muistaakseni. Valitettavasti minulla ei ole osoitetta! /Jörgen
Nybyggare: [citat] Vaatii tiheämmät koolaukset alapuolella, cc45-50 cm sen sijaan että olisi cc60 kuten 28 mm.