Hei,
Minulla on ehkä ei liian yksinkertainen kysymys, mutta aion rakentaa 1 1/2 kerroksisen talon viimeistelemättömällä yläkerralla ja tehdä sen itse, lukuun ottamatta sähköä ja LVI:ä. Voiko joku arvata, mitä materiaalit voivat maksaa? Pinta-ala on 63 m2. Ajattelin kylpyhuonetta suihkulla, 1 isoa makuuhuonetta vaatekaapilla, olohuonetta, varastoa/vaatekaappia sekä 2 pienempää makuuhuonetta.

Se tulee joka tapauksessa olemaan todella jännittävää.

Heippa!
 
Terve, arvelisin jossain 250-300 000 sek välillä, ehkä...riippuu siitä, kuinka "ylelliseksi" olet ajatellut sen tehdä. Vvs ja kaakelointi sisältyvät hintaan.
 
Webe sanoi:
Tja, skulle gissa på någonstans mellan 250-300 000 sek, kanske...beror på hur "lyxigt" du tänkt ha det. Fast vvs och kakling är med i priset.
Om man bygger det själv så får man en väldigt lyxig övervåning för det priset.
Håller just på med våran övervåning och har badrummet kvar, räknar med att inte komma över 150 000 :-.
Har haft hjälp med el och vvs, annars gjort allt själv.
Ytan är 70 kvm, 2 sovrum, allrum, klk, badrum.
 
Webe sanoi:
No, arvelisin jossain 250-300 000 sek välillä, ehkä...riippuu siitä, kuinka "ylellistä" olet ajatellut. Mutta lvi ja kaakelointi sisältyvät hintaan.
Ehhh ?? mikä saa 63kvm maksamaan 250-300 000 ? Nja luulenpa, että olet kyllä laskenut reilusti yli!
 
Hei ja kiitos kaikista viesteistä, mielestäni 250-300000 kuulosti todella paljolta… on hyvä kuulla, että on toivoa selvitä paljon halvemmalla... tunnen myös LVI- ja sähkömiehiä, joten sekin pitäisi ratketa edullisesti. Voisinpa vielä kysyä yhden asian, yläkerrassa kaikki sanovat, että vesikiertoinen lattialämmitys on tarpeeton (meillä on se pohjakerroksessa), onko sen asentaminen ylös sen arvoista vai hyödyttääkö se mitään, lämpöhän nousee ylöspäin... :) Olen saanut hinnan noin 20000:- + lattialämmityksen kytkeminen yläkertaan, vai riittääkö/onko järkevää olla sähkölämmittimiä kolmessa huoneessa ylhäällä?
 
Istun "melkein" samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Rakennamme pian Trivselhus-taloon, jossa jätän 80 neliömetrin yläkerran sisustamattomaksi, mutta eristetyksi materiaalilla. Minulla on kaikki materiaalit jne., mutta jätin työn tekemättä. Valitsin lattialämmityksen yläkertaan epäröimättä, yläkerran standardi oli sähköpatterit, jos olisimme halunneet vesikiertoiset patterit, se olisi maksanut 17.000 lisää, ja vesikiertoinen lattialämmitys 22.000, joten se oli helppo päätös.

Jos käytät vesikiertoista lattialämmitystä, sinulla on joustava järjestelmä tulevaisuudessa + vältät kaikki, mikä liittyy pattereihin (vaimo tulee olemaan tosi iloinen hehe)
 
Meillä on vedenlämmittävä lattialämmitys yläkerrassa, valitse se ehdottomasti. Paljon mukavampi kuin elementit.
 
Hei, olemme laskeneet noin 250 000, mutta emme aio sisustaa itse, mitä minun olisi ehkä pitänyt sanoa... Olen vähän sellainen, että mieluummin arvaan ylöspäin kuin alaspäin. Sitten tulee iloisesti yllätetyksi... :D
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.