Onko kenelläkään tietoa sivustosta, jossa voi nähdä erilaisia salaojaputkia ja mitä ne maksavat?
 
Loistava linkki, kiitos!!

Yksi mietintä, onhan olemassa erilaisia variaatioita salaojaputkista. Sigros on rei'itetty ympäri. Jos en väärin muista, olen nähnyt sellaisia, jotka ovat rei'itetty vain yläreunasta. Toisissa on alhaalla sisäänmeno ja jonkinlainen "vesilukko", muuten luulen, että ne ovat täysin tiiviitä.

Kommentteja eri tyypeistä?

Itse voin ajatella, että ne, jotka on rei'itetty ympäri, päästävät veden ulos samasta paikasta, mistä ne ottavat sen sisään?!

Håkan
 
Katso myös www.byggmax.se

Oletan, että vedenpaine on ulkoapäin korkeampi ja siksi se toimii "rei'ityksillä ympäriinsä" veden ohjaamiseen.
 
Ess-Drän oli se, jonka mainitsin aiemmin, se "vesilukko", http://www.extena.se/.

Heidän UKK:ssaan sanotaan seuraavaa:
- Täytyykö minun käyttää suodatinkangasta putken ympärillä?
- Ei, jos käytät ESS-DRÄN:iä ei tarvita suodatinkangasta eikä pestyä singeliä.

Olisi kiva saada hieman mielipiteitä tästä aiheesta, kokemuksia eri tyypeistä, hinnoista, hinta-laatusuhteesta jne! Juuri kuten M@ZE kysyi aluksi ;-)

/Håkan
 
ESS-DRÄN täytyy sijoittaa paljon syvemmälle kuin tavalliset salaojaputket - se on ero, johon olen kiinnittänyt huomiota....
 
Ess-drän: "Normaalisti suositellaan, että putken kruunu, korkeimmassa kohdassa, on vähintään 200 mm talon perustan alimpaan kohtaan."

Isodränin asennusohje: "Salaojaputki tulee asettaa salaojakerroksen alareunaan, mutta normaalisti vähintään 350 mm kellarilattian alapuolelle, tai vähintään 100 mm alapinnan perusjalan alapuolelle. Katso kuva 2. Jos perusjalka on yli 500 mm syvällä lattian alla, kaivetaan sen verran syvälle, että salaojan taso on vähintään 500 mm kellarilattian alapuolella."

Ilman tietoa siitä, miltä kellarin seinä normaalisti näyttää :-X epäilen, että puhumme jonkinlaisesta 10-20 cm erosta. Onko se _melkein_ normaalin virhemarginaalin sisällä, kun itse kaivaminen tehdään?!
 
Hei.
Voit ostaa dräneringsslang (wavin) Odalista, taloon riittää 50 mm letku ja sen pitäisi maksaa alle 15kr/m, putkeen kannattaa laittaa 4-8 makadam tai vastaavaa (huom ei 0-8), kuidukankaan laittaminen ympärille voi olla tyhmää, jos maa on "slammar" silloin kangas muodostaa kuoren ja vesi ei pääse letkuun. Onnea matkaan.
Terveisin
Gustav
 
Missä lukee (0-8), tuli virhe,
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.