Olen rakentanut terassin autotallin päälle (joka on kiinni talossa). Kaide tehtiin yksinkertaisilla "saaristoristeillä" ja ajatuksenani oli laittaa lasia tai pleksilasia sisäpuolelle niin, että lapseni 1 ja 4 vuotta voivat juosta ympäri ilman että tarvitaan vuokrata heille henkivartija. Onko kukaan tehnyt jotain vastaavaa ja onko vinkkejä ja arvioituja hintoja siitä, mitä tämä ratkaisu maksaisi? Minulla on noin 15 metriä kaidetta, joka on normaalikorkuinen.

Olen itse tarkistamassa sisäkäsijohdetta, mutta aion panostaa karkaistuun lasiin. Luulen, että siitä ei tule erityisen paljon kalliimpaa - ja sinun tapauksessasi se on luultavasti järkevämpää, koska muovi väsyy ulkona melko nopeasti.

Kyllä, olen kuullut, että siinä tapauksessa kannattaa käyttää savunväristä muovia, sillä se säilyttää "tyylinsä" huomattavasti pidempään...

Ehkä se tekee niin... mutta kuka haluaa kaiteen, joka näyttää 70-luvun aurinkolasit...? ;D

KarlXII sanoi:
Det kanske den gör...men vem vill ha ett räcke som ser ut som ett par solglasögon från 70-talet...? ;D
;D ;D Se oli hyvä! ;D ;D

No, en ihan ajatellut niin tummia

Mutta ehkä peililasi ;D ;D

Immobil sanoi:
;D ;D Se oli hyvä! ;D ;D

8)

Kalsipper sanoi:
No ja, ihan noin pimeitä en ollut ajatellut

Mutta ehkä peililasi ;D ;D
Miten olit ajatellut saada pilottilasit?

sveno sanoi:
Hur hade du tänkt att få till pilotbågarna?
Svarta VP-rör borde funka. 8) Lättare att böja till än rostfria rör. ;)

Palataksemme vakavuuteen.
Olen ajatellut tehdä/ostaa kaiteen karkaistusta lasista sisätiloihin portaiden viereen.
Tavarataloissa ja kauppakeskuksissa niillä on joskus kaiteita, joissa on metallipylväät, joissa lasi on urassa.
Olisi erittäin kätevää ostaa nämä valmiit tolpat ja toivottavasti valita lasin leveys vapaasti.
Tietääkö joku, mistä näitä voi ostaa?

Olen myös miettinyt urien jyrsimistä puutolppiin ja antaa paikallisen lasimestarin leikata karkaistua lasia.
Tämä on luultavasti edullisin vaihtoehto, mutta tolpat on ankkuroitava kunnolla, jotta koko homma ei kaadu, jos joku nojaa kaiteeseen.

//Stocken

stocken sanoi:
Tämä on luultavasti halvin vaihtoehto, mutta on tärkeää ankkuroida tolpat kunnolla, jotta koko höskä ei kaadu, jos joku nojautuu kaidetta vasten.
Aseta kaidetolppien väliin lasille ura, niin sinun ei tarvitse olla huolissasi. ;)

• Tykkään
Ulrika I
  • Laddar…
Sisko on heikko savuinen muovi (näkyy tuskin) ja hän on käyttänyt niitä neljä vuotta ja ne näyttävät edelleen yhtä hienoilta. Mietin kuinka kauan ne kestävät?

Sisäkaiteeseemme valitsimme laminoidun lasin, hieman kalliimman mutta se pysyy koossa, joten ei lennä suoraan läpi, jos sattuu onnettomuus. Lisäksi alakerrokseen ei tule lasisadetta.

Tilasimme lasimestarin ja haimme itse Pilkingtonilta Skärholmenista, sekä lasin että kiinnikkeet.

Johanna, muistatko mitä maksoit per m2 lamellglaset?

/Fred

4000 sis. alv 3 kpl 1355x675 lamellilasille ja kiinnikkeille (12 kpl).

///Johannabacken

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.