7 800 lukukertaa ·
9 vastausta
8k lukukertaa
9 vastausta
Kattopalkkien tukeminen
Toinen vaihtoehto, jota olen käyttänyt, on kiinnittää "ylisuuret" koolaukset toiseen puoleen korkeista jaloista.
Ha ha, ja minä väitän, että maa on litteäTommy_S sanoi:
Otettu tieto Arnemarksin sahalta & höyläämöltä (arnemark.se)
-------saks-----
Lauta vai lankku?
Tässä pieni ohje, jotta et paljastuisi täydelliseksi amatööriksi, kun aiot ostaa puutavaraa! Lauta on enintään noin 30 mm paksu ja sen on oltava myös tietyn levyinen, vähintään 75 mm. Jos se on kapeampi tai ohuempi, sitä kutsutaan rimalle. Lankku on paksuudeltaan 34–75 mm höyläämättömälle puutavaralle. Se voi olla myös höylätty ja muutaman millimetrin ohuempi. Lankkupaksuista puutavaraa, jonka leveys on 45–120 mm, kutsutaan säännöiksi. Erittäin karkeaa nelikulmaista puutavaraa, paksuudet yli 75 mm, kutsutaan palkeiksi tai palkkeiksi.
--------saks----------
Seurauksena sääntösi 145 mm täytyy olla sellainen "ylikokoinen" sääntö, jonka j_p_ekberg mainitsee ;D
Jos aikoo keskittyä semanttisiin kysymyksiin tai ratkaista käytännön ongelman, onhan se luonteeseen liittyvä kysymys. Minä ja monet muut kutsuisimme puutavaraa, joka on esim. 45x120, reglariksi. Ja minun ehdotukseni oli yksinkertaisesti naulata 45x120 tai 45x145 jokaisen korkean jalan sivulle. Toimii parhaiten, jos käytät irtoeristystä välttääksesi eristepaloja koloissa ja nurkissa.
Jag är med dig där. Klart det är en regel.j_p_ekberg sanoi:
För övrigt älskar jag att använda termer som höger, vänster, golvet, frammen och baken när jag talar med båtmänniskor...
Klikkaa tästä vastataksesi