2 421 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Saaristomainen puupaneeli sisäseinissä
Hei,
Olemme rakentamassa taloa Tukholman saaristoon ja ajattelimme luoda vähän saaristotunnelmaa käyttämällä pystysuoraa maalattua paneelia (lankkua) olohuoneessa ja vastaavasti vaakasuoraa yhdessä makuuhuoneessa.
Puuseppä on epäileväinen, koska hän sanoo todennäköisesti aivan oikein, että eristeet ym. tulevat näkymään lankkujen välistä. Hän ehdottaa pontattua puutavaraa, mikä ei ole se, mitä alun perin ajattelimme.
Haluaisin pyytää neuvoja, miten/mikä meidän pitäisi tehdä?
Ystävällisin terveisin
Peter
Olemme rakentamassa taloa Tukholman saaristoon ja ajattelimme luoda vähän saaristotunnelmaa käyttämällä pystysuoraa maalattua paneelia (lankkua) olohuoneessa ja vastaavasti vaakasuoraa yhdessä makuuhuoneessa.
Puuseppä on epäileväinen, koska hän sanoo todennäköisesti aivan oikein, että eristeet ym. tulevat näkymään lankkujen välistä. Hän ehdottaa pontattua puutavaraa, mikä ei ole se, mitä alun perin ajattelimme.
Haluaisin pyytää neuvoja, miten/mikä meidän pitäisi tehdä?
Ystävällisin terveisin
Peter
Totta kai sen täytyy olla spontti. Ainoa ero oikeastaan on se, että raot eivät tule aivan yhtä syviksi ja että ne ovat "puuntäyteisiä". Ellei tähtää oikein leveisiin lankkuihin. Mutta sitten voi käyttää lattialankkuja... tai käyttää tavallisia lankkuja, joissa on ohut masonite alla...
Kysymys: Ostetaanko sitten tavallista pontattua puutavaraa, höylättyä? Esimerkiksi 16x60 tai 16x95, mitä nyt haluaa? Olen katsellut hieman paneeleja, mutta ei ole oikeastaan mitään vastaavaa kuin mistä puhumme täällä vakiovalikoimissa.
Klikkaa tästä vastataksesi