Immobil
Immobil: Tarkista kuntasi varastosta, niillä on yleensä sellaisia. Oletan, että etsit deckselia ????
0 vastausta · 3,8k lukukertaa
KarlXII
KarlXII: Feikkipalkit. Ne on kyllä juttuja. :P
8 vastausta · 12,5k lukukertaa
M
Mjölnaren: Ensin täytyy harventaa c/c 30 katossa. Yhdistäminen on samanlaista kuin kun asennat ponttilattian, mutta erona on, että kiinnität skråkruvar/spikar ponttiin. Ainoastaan "näkyvät" ruuvit tulevat seinien viereen, mutta ne peittyvät kattolistan taakse. Mielestäni se oli helppoa työskennellä ja lopputulos on melko siisti. Säilyttää värin ja muodon jopa 8 vuoden jälkeen. Helppo
4 vastausta · 10,0k lukukertaa
S
swede: Hei Tumstocken Minulla on samanlaisia ajatuksia, rakennamme skivorilla Latviassa, se on heille kalliimpaa mtr, mutta kun talonrakennus Yourmala-alueella päätyy 5-6 milts, he haluavat parasta. Aion ehdottomasti rakentaa skivoreilla, kun rakennan vapaa-ajan mökkini Ruotsissa Terveisin ::)
1 vastaus · 3,7k lukukertaa
M
Mjölnaren: Kun rakensin meidän puuvajan, tein seinät "käänteisellä" peiterimalaudoituksella....... ;) Käytin 22x145. Laitoin ensin laudan ulkopuolelle ja jätin noin 90 väliin jokaisen väliin. (Olin asentanut seinän vaakasuorasti 45x45 puutavaralla) Laitoin sitten peitteet sisäpuolelle. Tällä tavalla sain loistavan tuuletuksen ja suojan sateelta.
9 vastausta · 7,7k lukukertaa
S
swede: [citat] Hei Lähetä heille sähköpostia siitä, mitä olet kiinnostunut, niin saat vastauksen melko nopeasti ::)
3 vastausta · 5,4k lukukertaa
T
Tommy_S: Grabberin uusi ruostumaton terassiruuvi oli aivan erinomaisen hyvä, minun täytyy myöntää. Mutta oikeastaan minä naulaan.
4 vastausta · 4,0k lukukertaa
T
Tommy_S: [citat] Ei, totta. Mutta samanaikaisesti on erittäin suuri kustannusero korjata ja tehdä uudelleen. Jos suurin osa rappauksesta on edelleen paikallaan 30+ vuoden jälkeen, se todennäköisesti pysyykin jatkossakin. KC-laasti voi itse asiassa olla niin kova, että se ekuaa mutta pysyy silti paikallaan! :)
3 vastausta · 3,5k lukukertaa
T
Tommy_S: Jep, MathiasS on oikeassa. Peitä tiiviillä pressulla, mutta ei ihan maahan asti. Sen täytyy päästä tuulettumaan.
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
M
MrMagic: Muussa tapauksessa voit aina asentaa kattolistan ja täyttää raon seinää vasten rakennussilikonilla (maalattavissa !) ja maalata koko höskän...
3 vastausta · 3,0k lukukertaa
E
Eld: Kuinka paljon tasoitetta kuluu, riippuu täysin siitä, kuinka suuri lattian kaltevuus on. Yritä laskea suunnilleen, kuinka suuri tilavuus täytyy täyttää.
4 vastausta · 3,4k lukukertaa
D
devnull: Jos aiot maalata listan, voit tehdä kuten snickaren - latexfog.
10 vastausta · 6,6k lukukertaa
yonna
yonna: Liian myöhäistä ::)! Käsi väsyi :P Olen 'sienellä' levittänyt hieman väriä Humbrolista ... se näyttää joka tapauksessa ok ... ei ole tarkoituskaan peittää sitä, että portaat ovat halkeilleet, vaan pikemminkin näyttää, että portaista on kuitenkin pidetty huolta ;). En halua huijata mitään mahdollisesti rikasta ostajaehdokasta!
7 vastausta · 2,8k lukukertaa
D
devnull: Vanhoja kellarinseiniä, jotka on rakennettu kestämään kosteuden johtamista, on rappattu kalkkilaastilla ja maalattu yleensä avoimella maalilla, kuten kalkkimaalilla tai silikaattimaalilla. Jos kellari haluttiin sisustaa ja eristää, seinät päällystettiin puuvillalevyillä rappausalustana (www.traullit.se). Vanhan kellarinseinän maalaaminen muovimaalilla johtaa todennäköisesti ennemmin
11 vastausta · 10,6k lukukertaa
T
Troubleshooter: Olen miettinyt, se tulee todennäköisesti olemaan liimapuuta sekä palkissa että pylväissä, olen ollut ympäriinsä katsomassa ja todennut, että näyttää olevan vaikeaa löytää pylväitä, jotka ovat riittävän suoria käytettäväksi, sama asia 170 säännön kanssa........
1 vastaus · 4,0k lukukertaa
K
koko: KIITOS perusteellisesta vastauksestasi! Kävelimme hieman alueella viikonloppuna ja näimme joitakin taloja (jotka muistuttivat meidän taloamme) nurkkalautoineen, joissa se ei häirinnyt vaikutelmaa lainkaan. Joten ehkä teemme kuitenkin niin. Koska puu on erittäin hyvässä kunnossa kaikkialla paitsi osissa päissä, tuntuisi turvalliselta suojata niitä hieman enemmän. Olemme joka
1 vastaus · 6,0k lukukertaa
rickardg
rickardg: Hei, Minulla on joitakin pohdintoja seinien materiaalivalinnasta talonrakennukseen, haluaisin mieluiten rakentaa kivestä, se tuntuu kestävämmältä. Olen toistaiseksi vasta suunnitteluvaiheessa talonrakennusprojektissa (Ajattelin piirtää itse ja aloittaa 2- tai 1½-kerroksisen talon rakentamisen kellarilla noin kolmen vuoden kuluttua Linköpingin lähellä). Vaihtoehtoja, joita pohdin: * 20
0 vastausta · 4,8k lukukertaa
O
osmbergs: Olen seurannut mielenkiinnolla aiempaa keskustelua puu- tai rappausjulkisivuista. Kuitenkin en saanut selvyyttä "päinvastaiseen", eli puujulkisivuun talossa, jossa on tiili/betonirunko. Asumme vanhemmassa talossa, jossa on tiili- ja betonirunko, betonivälipohjat ja rapattu julkisivu. Aloittelemme nyt suunnittelemaan lisäkerroksen rakentamista joko nostamalla olemassa olevia kattotuoleja noin
0 vastausta · 3,8k lukukertaa
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Kyllä, teknisesti se tekee niin. 17 mm täyttää kantavuusvaatimukset, mutta sen kanssa työskenteleminen on melko tylsää (halkeilee helpommin kuin 22 mm naulattaessa lähellä päätypuuta liitoskohdissa jne.) ja tuntuu epävakaammalta kävellä. Ehdottomasti suosittelisin 22 mm. Hintaero ei ole erityisen suuri.
1 vastaus · 3,3k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: [citat] Viisaita sanoja. En muista mistä luin sen, mutta pelätään, että juuri rappaus puutaloissa tulee olemaan modernin ajan yleisin konstruktiovirhe/rakennusvirhe. Jotain tyyliin kuin miten rakennettiin märkätiloja ennen....
12 vastausta · 19,1k lukukertaa
G
gaia: olen saanut hinnan 140kr/m2 varten tammiparketti: hionta ja 3 x lakkaus. Luulen, että lakka on todennäköisesti huonompi kuin uusiin tehtaalla lakattuihin lankkuihin saatu. Valitsisin vaihtaa uuteen 7mm sen sijaan, että hioisin, mutta meillä se ei ole ajankohtaista (vanha, paksu tammilattia) gaia
5 vastausta · 3,7k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Ei.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
MathiasS
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Kirchwasser, eikö niin?
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
T
tiggre: 2 on melkein optimaalista ;) jos teitä on 3, yksi voi keittää kahvia kunnes olette valmiita osså :)
5 vastausta · 5,8k lukukertaa
L
L-H: Rakennussilikoni
3 vastausta · 8,1k lukukertaa
L
3 vastausta · 8,1k lukukertaa
A
AndersG: OK. Kiitos...
8 vastausta · 23,0k lukukertaa
A
8 vastausta · 23,0k lukukertaa
S
swede: Hei Hallsbergstegel osta High Chapparallista (Brännehylte Handels) puh 0370-82700 Siellä voit myös ostaa Gnosjödollareilla Yst swede
3 vastausta · 8,7k lukukertaa
N
norrlandshus_sthlm: www.byggigen.se www.rivners.se halvalla!!! ;D
3 vastausta · 4,0k lukukertaa
J
JanneH: Kiitos vinkeistä ;D
5 vastausta · 1,8k lukukertaa
B
Bananen: katso www.vedeldning.com
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.