Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
marten70: Aina voi liimata yhteen niin, että saat kappaleen, joka on tarpeeksi vahva. ???
MathiasS: En tiedä varmasti, mutta luulen ettei se ole niin. Olen saanut sellaisen käsityksen, että OSB on melko yleinen materiaali muotteihin. Pinta on erittäin sileä, jotta se ei ime itseensä tai tartu kiinni.
Benno_: Riskeeraamatta olla pitkäveteinen, en suosittele ketään puhdistamaan kotona, ellei ole täysin tietoinen siitä, mitä tekee. Ne, jotka työskentelevät ammatikseen puhdistuksen parissa, käyvät koulutuksen ennen kuin saavat aloittaa. Tiedoksi sanotaan, että vesi ei riitä poistamaan kaikkea pölyä. Pintajännityksen vuoksi vesi ei kostuta mikroskooppisia kuituja.
Hobbyfixarn: Aion kunnostaa autotallin lattian, jossa on karkea maalaamaton betonipinta, joka on lisäksi vahingoittunut nastarenkaista, ja minulle on suositeltu tasoittamista ja maalaamista. Millainen tasoite sopii parhaiten autotallin lattialle, kuinka kauan tasoitteen on kuivuttava ennen maalaamista ja millaista lattianmaalia minun tulisi käyttää? ???
que: Kävin katsomassa Alcron verkkosivuja, mutta en tullut paljon viisaammaksi erosta puunsuojauksen ja puuöljyn välillä? Tarkoitus käyttää terassilattialla. Jos se on vain väri, niin Alcrolla on sävytettyjä värejä heidän puuöljylleen, ehkä puunsuojaukseen ei tartu niin paljon likaa kuin öljyyn ja siksi se ei tummu niin helposti?
Nybyggare: Yksityiskohtaiset ohjeet löydät täältä: http://www.did.se/ccbygg/default.asp?t=1&meny=gds&kat=77&instruktionid=239&avdelning=12 Raudoitus on sopivaa käyttää ja jos pilareita on vain muutama, on helpointa ostaa valmiiksi sekoitettua käytettä, jolloin hiekkaa tai kiveä ei tarvitse sekoittaa.
Ekestam: Luulen, että yksimielisyys on aika suuri! :) Joten se tulee olemaan 95x95. Tuntuu hieman turvallisemmalta ja jos sanotte, että siitä tulee kauniimpi, se tuntuu vain vielä paremmalta. Päätin myös nostaa koolingin 195x45:een. Tuntuu siltä, että kustannukset eivät ole paljoa suuremmat, mutta tiedän, että se kestää... Kiitos avusta!
Haagbard: http://www.vikerskonst.com/ventiler.htm
Ulsi: Käsintehty rappaus on mielestäni parempi kuin ruiskutettu. Sillä saa täysin erilaisen pinnan rappaukseen. Mutta tässä on erittäin tärkeää, että tekijä hallitsee tämän tekniikan, koska se on paljon vaikeampaa ja, kuten sanottu, raskaampaa työtä. Sinun tulisi myös miettiä, minkä tyyppistä rappausta käytät, silikaattipohjaista vai silikonipohjaista. Silikonipohjaisella on
Tommy_S: Liimapuupylväät 95x95 ja 120x120 löytyvät "meidän" sahaltamme Sigtunassa. Kuten sanottu, liimapuupylväillä on hieman poikkeavat mitat aivan kuten muullakin liimapuulla.
Nix: Vähän terminologian hämmennystä vaan... Ne ovat siis sisäovet heti ulko-ovien sisäpuolella, jotta saadaan parempi eristys. Eikö niitä kutsuta myös sisäoviksi??? Eivät sisäoviksi, jotka ovat sisäseinissä, koska siellä olisi todella outoa käyttää eristyslasia...
gaia: Hei! Vassimattoja tulee varmasti käyttää, kun laittaa rappausta puulaudoille / en tiedä onko se ulko- vai sisäkäyttöön ??? Ehkä toimii molemmissa tapauksissa. Suporex- tai tiilipintaa rapataan suoraan ja kohtuullisen kostuttamisen jälkeen. gaia
Immobil: [citat] Minulla on, teen sitä silloin tällöin. Katso kotisivumme ja vastaukseni ketjuun: http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Isolering;action=display;num=1083014601
Hemmakatten: Se on pikemminkin niin, että ajattelit pyytää tarjouksia (vastakohtana lähettämiselle) puolalaisilta rakennusyrityksiltä.... ;D. Työskentelin Suomessa muutaman kuukauden, muun muassa tein sisäisen tarkastuksen. En osaa ollenkaan suomea, henkilökunta puhui enimmäkseen vain suomea ja vaikka yritys oli kansainvälinen ja englanti oli konsernikielenä, kaikki materiaali ja tausta-aineisto
gaia: ... miksi pelkkä rapatus ei riitä? Se on myös huoltovapaa ;) gaia
johawk3: Tässä tulee vähän kuvia. Se on helpompaa kuin yrittää selittää tilannetta..... http://w1.171.telia.com/~u17121937/fasad.htm Sen pitäisi olla kuten Tommy_S sanoo. En tiedä kuinka hallita taloja, jotka liikkuvat. Se lienee ongelma myös upouusissa taloissa. Talomme on rakennettu 75, joten ei ehkä ole niin ihmeellistä, että se liikkuu vähän....
Adam: Se toimii ok. Paljon materiaalia, jota ByggMax myy, tulee Puolasta.
johawk3: Soita eri vakaville rappausyrittäjille. Heidän pitäisi tietää, kuinka esityöt koskien eristystä jne. tulisi tehdä. Jos tarvitset lisätietoja, suosittelen Parocin kotisivua. Siellä on kuvattu, kuinka eristystyöt tulisi tehdä rapattua julkisivua varten. Eli http://www.paroc.se/ Lue ja opi. Onnea matkaan! ;)
Lopi: Kyllä, se on oikein, paneeli on suoraan masoniittilevyä vasten. Teemme niin, että tarkistamme, mitkä osat ovat pahimmin vaurioituneet, ja toimimme sen mukaisesti...Kiitos vastauksestasi! :)
Alfons_Helikopter: Markkille mukaan budjettihinnat ovat 1.000:- kr/m yhdelle metrille korkeaa L-block-muuri. Hän sanoo myös 2.000:- /m, mukaan lukien kaivaminen, materiaalit ja viimeistely.
KarlXII: ...jotka pitävät ympäristöystävällisistä rakennuksista: http://www.folksam.se/resurser/pdf/r0436.pdf
Framerate: 50000 kuulostaa paljolta minusta. Liian paljolta. Meillä on tänään puhdasta kipsiä ja se toimii melko hyvin, mutta valitsisin itse jotain puumateriaalia alle, jos rakennamme uutta. Kuitenkaan ei mihin hintaan tahansa.
Draven: ;D Kiitos Bob. Ei tonttia, sen olen hoitanut itse. Ehkä on parempi ostaa puutavara silloin.. Ainakin minun ei tarvitse suunnitella puun kuivaamista.
IngvarW: Hei, ostimme Lärkträpanel eräältä firmalta Sigtunassa, fjällpanel maksoi suurin piirtein saman verran kuin tavallinen panel. Terveisin Ingvar
Fredrik_Gronlund: Minulla on kaksi terassiovea 9*20, yksi oikea ja yksi vasen, jotka myyn, kun vaihdan uuteen. Ne ovat vuodelta 1987 ja ovat hyvässä kunnossa. Molemmissa on sälekaihtimet ja ne ovat lukittavia kahvoilla ulko- ja sisäpuolella.
Fredrik_hobbyist: Kattokaa, esteettisesti pitäisin lukonpaneelia. Mutta se on vain minun mielipiteeni. Lukonpaneeli rakennetaan yleensä enemmän ulospäin kuin pontilla. /Fredrik