Hei.

Onko olemassa riskiä asentaa uusi palkki lattiaan tai seinään? Ajattelen puun kosteuspitoisuutta, täytyykö sen olla ensin tietyn rajan alapuolella?

Lisäys: Kyseessä ei ole vastasahattu puutavara, vaan puutavara rakennustavaratalosta, josta ajattelen.
 
Ja mitä tarkoitat "bygga in". Voiko mahdollinen kosteus poistua jonnekin?
 
Aivan niin. Tämä huijarirakenne tulee olemaan kylpyhuoneessa. Siellä on onnistuttu asettamaan kaksi kosteussulkua. Toisaalta kylpyhuoneen kosteussulku ja sitten on muovikalvo lattian/pohjakerroksen katossa. En tiedä, onko tämä muovikalvo oikea kosteussulku, mutta muovikalvo se on. Itse epäilen tätä muovikalvoa, joten voin varmasti hyvällä omallatunnolla leikata sen auki.

Tämä sääntö ei ehkä ole tärkein saada paikoilleen. Aion kiinnittää gyproc-levyt olemassa olevan puulattian päälle. Muiden sääntöjen väli on 50 cc. Mutta mitä ajattelin tämän säännön kanssa, on että koska leikkasin lattian vaihtaakseni viemärin, leikkasin noin 1 cm olemassa olevasta säännöstä. Joten saan taipuman jäljellä olevaan osaan. Gyproc-levyt vakauttavat tämän uudelleen, kun ne ruuvataan paikoilleen, koska ne lepäävät kokonaan sääntöjen päällä.

Lisäys jälleen: Eli onko rakennustarvikeliikkeissä myytävä puutavara rakennuskuivaa, vai onko riski, että sen käyttö tuo mukanaan kosteutta?
 
charta77 sanoi:
Alltså det virke som sälj på byggvaruhus är det byggtorrt, eller finns det risk att med att använda detta virket bygger in fukt.
Har det legat under tak och inte känns fuktigt är det ingen fara att bygga in det.
 
Bob_the_builder
Rajan pitäisi olla ilmeisesti 18 %. Jos se on kosteampaa, se voi homehtua asennuksen yhteydessä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.