Teettekö työn itse?
Aijotteko lisäeristää samalla?
*Onko pakko* vaihtaa julkisivua vai voiko ehkä restauroida vanhan?

Varsinainen materiaalikustannus on itse asiassa laskettu jossain täällä foorumilla, vaikka se voikin olla hieman hankalaa löytää....

Olen vaihtanut talon julkisivun ja siinä tapauksessa puun hinta ei ollut erityisen korkea, alle 10 000 sek. Se kuitenkin merkitsee jonkin verran työtä.

Kun kerran purkaa julkisivua, ehkä haluaa myös vaihtaa katon aluspahvin, syöksyputket, ikkunapellit jne. Ei ole kovin vaikeaa vaihtaa julkisivua, jos on jonkin verran kätevä käsistään ja omistaa joitakin työkaluja/koneita, jotka helpottavat työtä.

Työn helpottamiseksi tarvitsee myös rakennustelineen, sillä tikkailla seisominen ja julkisivun purkaminen/naulaaminen ei ole mikään ilo.

Lisäksi ei ehkä tarvitse vaihtaa koko julkisivua kerralla, ehkä riittää vaihtaa eteläsivulta tai siltä puolelta, joka on huonoin.

Hinta riippuu hieman siitä, miten haluat uuden julkisivun. Mutta en usko, että pääset alle 10.000 kr sen puutavaran kanssa mitä tarvitset, vaan pikemminkin 12-15.000 kr.

Laske kuinka monta m2 julkisivua tarvitaan, tarkista eristysyrityksiltä (Paroc tai isover), niin voit nähdä heidän verkkosivuiltaan, miten lisäeristys tehdään, jos aiot lisäeristää.

Beijerin verkkosivustolla saat apua puutavaran kulutuksen kanssa. Koosta tarvitsemasi asiat ja pyydä hintatarjoukset useammalta eri rakennuskaupalta, jotta voit ostaa sieltä, joka tarjoaa parhaan hinnan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.