J
JesperS: Minulla on laatoitettu nurkkaus (entinen liesitila), jonka haluan säilyttää, mutta laittaa siihen väliaikaisesti kipsilevy. Kipsilevyn tulee olla irrotettavissa noin 10-15 vuoden päästä ilman, että laatat irtoavat tai menevät rikki ... Onko olemassa jokin hyvä liima, jota voisi käyttää tähän tarkoitukseen??
0 vastausta · 5,4k lukukertaa
snuttjulle
snuttjulle: Mikä rappaus he käyttivät taloa rakentaessaan, en tiedä. Ja että useammat ovat rappanneet mm olen lukenut täältä, mutta en ole löytänyt ketään, joka ehkä teki typerän virheen tai ehkä keksi jotain vinkkiä, joka ei ole rappausvalmistajien ohjeissa.
2 vastausta · 4,1k lukukertaa
P
Phille: [citat] Jo fast container/tippavgift/transportkostnader får du ju betala i vilket fall som helst...det enda som igentligen blir xtra är ju grävmaskinen..som kan kosta en 300-600kr timmen+framkörning.Men då slipper du ju hyran för containrarna, och inte minst av allt så slipper du massa "onödigt" slit..
10 vastausta · 2,3k lukukertaa
B
boreen: Kiitos! Jan
5 vastausta · 3,6k lukukertaa
B
5 vastausta · 3,6k lukukertaa
Z
zeb7890: Tämä ketju on siirretty [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Isolering;action=display;num=1129531594;start=0]Isolering[/link] MathiasS:n toimesta.
0 vastausta · 4,2k lukukertaa
M
Mattis: Hei! Suositukseni on, että asetat koko seinän pituudelta ja käytät Isodränia. Miksi? Sillä Isodrän toimii eristävänä tekijänä, jotkut sanovat, että se nostaa lämpötilaa 2-4 °C esimerkiksi kellarissa, ja se on melko paljon energiansäästösyistä. Jos jättäisit 30-40 cm maanpinnan alapuolelle, on myös riski, että seinää pitkin virtaava vesi imeytyy seinään ja tarpeettoman
1 vastaus · 3,9k lukukertaa
M
Mattis: OKEJ.Se mitä kirjoitit Bleppe siitä, että täytyy ottaa alas jokin kaappi seinältä voidakseen polttaa, niin miten onkaan viereisten seinien kanssa, sillä savupiippu seisoo harvoin täysin yksin, miten se toimii????
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
M
Mattis: Tämä keskustelu on siirretty [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Grund;action=display;num=1129531560;start=0]Perustus ja maatyöt[/link] MathiasS:n toimesta.
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
M
Mattis: Kuten näet, ratkaisuja on monia ja mikään niistä ei ole väärin, valitse se, mikä tuntuu lompakolle hyvältä :D
5 vastausta · 14,6k lukukertaa
G
gaia: En tiedä mitään lertiilistä, mutta luulen, että sinun pitäisi välttää sementtiä tiiliseinissänne. Kalkkilaasti/kalkkilaastu tuntuu oikeammalta. gaia
1 vastaus · 2,8k lukukertaa
D
Dany365: Tämä keskustelu on siirretty [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Isolering;action=display;num=1129531506;start=0]Isolering[/link] käyttäjän MathiasS toimesta.
0 vastausta · 3,9k lukukertaa
Wigert
Wigert: http://www.panelochlist.se/lagerlista.htm Valtava valikoima
2 vastausta · 6,8k lukukertaa
S
steffen: Hei, Moken Mielenkiintoista luettavaa, mitä ketjusi on tuottanut. Itse olen, yhdessä kirvesmiehen kanssa, juuri pystyttänyt talomme, jossa on kaksi pulpettikattoa kulmassa toisiinsa nähden liimapuukonstruktiona. Piirustukset teki arkkitehti, mutta tarkistin palkkien ja pilarien mitoituksen Moelvenilta (he auttavat ilmaiseksi yksinkertaisissa mitoituksissa), joten sain heiltä hyväksynnän.
12 vastausta · 13,9k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Minulla on jopa 3,5 kattoon asti, joten se vaati jatkoksia! Viistä molemmat lyhyet reunat huolellisesti, laita nauhaa, tasoita jne. Ei kuitenkaan voi saada täysin näkymätöntä saumaa, sillä kattoni spotit antavat kaistelevaa valoa alaspäin joten....
2 vastausta · 4,7k lukukertaa
P
Per_Eriksson: Sinun tarvitsee lähes vain jotain, joka peittää sängyn sivun, koska useimmat sängyt ovat itsestään kantavia (normaalisti seisovat 4 jalalla). Tee seinä 2"x2" tai vastaavasta ja peitä levyillä molemmin puolin ja laita 2"x4" pystyyn ulkosivun pitkin ja levyn päälle, jonka nostat hieman ja tee leikkaus yläreunaan, niin se näyttää siistiltä. Sen jälkeen voit laittaa pieniä kulmia
1 vastaus · 8,2k lukukertaa
M
Ms_IT-Nisse: Se on aivan mainiota naulata OSB:tä myös. ;D
5 vastausta · 6,4k lukukertaa
S
sttegema: Suuret kiitokset vinkistä. Tarkistan asian! //Magnus
2 vastausta · 6,5k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Hyvä! Kustannus kuulostaa niin tylsältä, kutsumme sitä investoinniksi tulevaisuuteen :D Tulet saamaan mahtavaa hyötyä OSB:stä kun pitäisi laittaa tavaroita taloon. Että siitä tulee sitten "vankempi" tunne talossa ei ole myöskään hassumpaa. Minulla ei ole yhtään halkeamaa/deformaatiota maalatuilla seinilläni/katoillani 1,5 vuoden jälkeen. Ne vahingot, joita on, ovat lasten
8 vastausta · 5,6k lukukertaa
G
gogu: Et saa pukea savupiippua, jos sen takana on käytössä oleva kanava, koska silloin talo voi palaa. Kun asensin takkaleivinuunin, jouduin siirtämään ilmanvaihtokanavan, ja sillä puolella savupiippua oli naulattu raakapontti, jonka nuohooja käski minun poistaa. Myöskään tukipuita ei saa olla savupiipussa kiinni. Jos kanavassa on putkia sisällä, luulen, että vaatimukset ovat löysemmät,
2 vastausta · 3,7k lukukertaa
R
rudivoller: Hei! Olen parhaillaan suunnittelemassa portin rakentamista. Portissa on runkorakenne, joka yhdistetään puoliksi-puoliksi. Rakennuskuvauksissa mainitaan usein, että liitokset pitää ruuviliimata. Mitä se oikeastaan tarkoittaa? Liiman ymmärrän tietysti, mutta ruuvauksen? Onko kyseessä fransskruuv? Pienempi ruuvi? Vankkapultti? Vankkapultti ei näytä kovin hyvältä portin takapuolella.
0 vastausta · 5,2k lukukertaa
C
Coronet: Olen huolissani siitä, että lasiverannan lämmin ilma kondensoituu osuessaan kylmään peltiin, joka toimii ylemmän parvekkeen lattiana. Harkitsen sisäkaton purkamista mahdollisten kosteusongelmien ratkaisemiseksi. Onko kenelläkään vinkkejä siitä, miten lämmin sisäilma voidaan tuulettaa pois lasiverannan katon ja parvekkeen lattian välistä samalla, kun jonkinlaista eristystä
0 vastausta · 2,7k lukukertaa
spocks_beard
spocks_beard: katsokaa casco.se, heillä on hyviä tee-se-itse-ohjeita.
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
L
lassemajja: Mistä voi ostaa tammilankkuja kohtuulliseen hintaan? Ajattelin päällystää portaikon karkeilla tammilankuilla ja tarvitsen siihen raaka-aineita. Paljonko sen pitäisi maksaa?
0 vastausta · 5,0k lukukertaa
M
matosov: Hei, Olen parhaillaan kunnostamassa 20-luvun taloa. Seinät ovat muurattuja. Sisä- ja ulkoseinät sekä sisäkatot on rapattu. Valitettavasti sisäkattoihin on ilmestynyt paljon halkeamia. Tähän mennessä olen raapinut halkeamat auki ja tasoittanut ne hiekkatasoitteella. Onko se ok? Halkeamat ovat puolen ja senttimetrin syvyisiä raapimisen jälkeen, pohjassa näkyy vass. Se näyttää
0 vastausta · 7,7k lukukertaa
J
Johannabacken: Pidin dorocellista erinomaisena ratkaisuna meidän rinneratkaisulle. Kokemukseni mukaan se on halvempi kuin leca, koska rakennustunteja kuluu vähemmän ja eristys hoituu "automaattisesti". (Nykyisin on tosin halpaa työvoimaa, joten tunnit saattavat mennä tasan...) /J.
3 vastausta · 3,4k lukukertaa
M
Mats: Vaikka ne ovat halpoja, alle 100:- ne eivät maksa ;D ja vuokrasin Hilti yli viikonlopun viime kesänä. Lupaan, että Hilti puree paremmin ja oikeilla poraterillä (eli todella kalliilla) useimmat harjateräkset antavat periksi melko nopeasti. Kuitenkin ei pitäisi porata harjaterästen päällä/läpi, koska se voi heikentää rakennetta.
6 vastausta · 5,8k lukukertaa
J
Johannabacken: Kiitos, sitten vaikuttaa siltä, että säkki cement A sopii hyvin. Luuletko, että voin myös käyttää sitä sockel-puts, joka minulla on varastossa? /J-backen
4 vastausta · 4,1k lukukertaa
snuttjulle
snuttjulle: Niistä malleista, joita olen nähnyt, olisi pitänyt kiinnittää rakentamisen yhteydessä, joten vähän myöhäinen ajatus. ;) Olen muuten samassa tylsässä tilanteessa:(. Rakensin oman kaaren ilman listaa saadakseni kapean aukon, mutta jälkikäteen olen huomannut, että kulmat kärsivät, kun lapset jne. oikaisevat kulmissa. Ajatuksenamme on ostaa alumiininen kulmalista ja liimata tai
3 vastausta · 6,5k lukukertaa
krillek
krillek: [lainaus=MagnusS]Sitten seuraava kysymys on, kuinka paljon parempi kipsi+OSB on kuin tuplakipsi?[/lainaus] Saa vähän enemmän, mihin ruuvata.
10 vastausta · 2,2k lukukertaa
R
rudivoller: Vai niin. Sitten se on koivu (vaikka neliönmuotoiset tapit lehtikuusesta tai tammesta olisivat olleet todella todella siistiä. :P
2 vastausta · 2,8k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.