Aion rakentaa uuden parvisängyn asuntooni. Tällä hetkellä minulla on itsenäinen parvisänky, mutta olen suunnitellut rakentaa pysyvämmän. Uusi sänky tulee olemaan 140 cm leveälle sängylle (n. 140x200 cm) ja rakennetaan nurkkaan. Se kiinnitetään seinään sivulta ja päädystä. Jalkaosan tuki tulee muodostumaan kehikosta, joka on peitetty esim. MDF-materiaalilla tai vastaavalla. Ajatuksena on, että sängyn rakenne olisi osa huonetta...

Mietin nyt, mitä mittoja minun pitäisi käyttää puutavaralle. Haluan, että sänky on vakaa, mutta ei näytä "kömpelöltä". Puutavaran ei siis pitäisi olla liian paksua. Kiitollinen vastauksista!

// WM

Sinun tarvitsee lähes vain jotain, joka peittää sängyn sivun, koska useimmat sängyt ovat itsestään kantavia (normaalisti seisovat 4 jalalla).

Tee seinä 2"x2" tai vastaavasta ja peitä levyillä molemmin puolin ja laita 2"x4" pystyyn ulkosivun pitkin ja levyn päälle, jonka nostat hieman ja tee leikkaus yläreunaan, niin se näyttää siistiltä.

Sen jälkeen voit laittaa pieniä kulmia seinien sisäpuolelle ja 2"x4" sääntöön, joten sänkyä voi vain laskea alas niiden päälle ylhäältä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.