Hei kaikki!
Aion pian aloittaa alakaton laskemisen huoneistossani, jotta voin asentaa alasvalot, mutta sekä katto että seinät tässä asunnossa ovat erittäin kovasta betonista, joten poraaessani pääsen vain muutaman millimetrin sisään ennen kuin se pysähtyy melkein täysin. Joten ajattelin kysyä, onko jollain suositella jotain iskuporaa tai vastaavaa, joka toimii hyvin kovabetonin poraamiseen, se helpottuisi paljon, ja saisi mielellään olla edullinen, jos sellainen löytyy. Kiitos etukäteen.

Henke,
 
Mene vuokraamaan oikea släggivasara, niin huomaat, että se toimii paremmin kuin iskuporakone.
 
Käytän yleensä hammarborria (poravasara). Se selviytyy jopa vahvimmasta betonista ja jopa graniitista, joten voin lämpimästi suositella sitä.
 
Snuttjulle sanoi:
Gå och hyr en riktig slaghammare så ska du se att det går bättre än med en slagborr.
Jag tror att vi menar en riktig Borrhammare här!

Inte ens en sådan kan dock klara av eventuella armeringsjärn ;)
 
OKi poravasara kanske de heter. ;)
Ja jos on huonoa onnea, se on raudoitettu suoja- tai väestösuojaa varten ja silloin siellä on tiheästi rautaa.
 
Tai osta halpa Borrhammare) Biltemasta, Julasta tai CO:sta.

Maksaa suunnilleen saman verran kuin "ammattilaiskoneen" vuokraaminen yhdeksi päiväksi. Ja pitäisi toimia siihen, mitä aiot tehdä.
 
Vaikka ne ovat halpoja, alle 100:- ne eivät maksa ;D ja vuokrasin Hilti yli viikonlopun viime kesänä. Lupaan, että Hilti puree paremmin ja oikeilla poraterillä (eli todella kalliilla) useimmat harjateräkset antavat periksi melko nopeasti. Kuitenkin ei pitäisi porata harjaterästen päällä/läpi, koska se voi heikentää rakennetta.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.