G
gaia: on samaa mieltä kuin Byggaren. Tiedustelen, miten kustannukset jakautuvat puu- ja rappausseinän ja kivimateriaalin välillä. Eikö ole niin, että puuseinä vaatii enemmän työvoimakustannuksia kuin materiaalikustannuksia? Maksaisin mieluummin enemmän materiaalista kuin työstä. Materiaali jää taloon pysyvänä arvona ;). Varo ratkaisuja, jotka on omaksuttu Euroopasta, missä niitä
5 vastausta · 9,4k lukukertaa
G
greebfighter: kysy joltain ilmanvaihtoalalta, jos heillä ei olisi ratkaisua ongelmaan, minulla oli itse 2 kpl reiät 210 vierekkäin, joista heidän pitäisi mennä läpi, korjattiin peitelevyllä
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
E
elmgren: Mietin, onko kukaan ostanut kylpyhuonekalusteita Importlagetilta, onhan monia, jotka ovat ostaneet heidän kylpyammeitaan, mutta onko kukaan ostanut heidän kalusteitaan? Olisin kiitollinen tiedoista koskien toimitusta, laatua ym. ehkä tämä aihe löytyy jostain ketjusta, mutta en ole löytänyt sitä. Marcus :-?
0 vastausta · 3,1k lukukertaa
D
drx: Osta tyylikäs puupala esim. tammi ja öljyä se, sitten voit kiinnittää sen seinään x määrällä proppu ja ruuvi. Sitten kiinnität vain pyyhetelineen siihen. Tukki nykyiset reiät vedeneristeellä Anna kovettua kunnolla Osta puupala tammea tai muuta hienoa puumateriaalia ja öljyä tai maalaa Kiinnitä tämä x määrällä kunnollisia ruuveja ja proppuja seinään, suosittelen myös
3 vastausta · 3,4k lukukertaa
M
Mariette: Hei, olen viikonloppuna rakentamassa vaatehuonetta eteiseeni. Haluaisin saada vinkkejä siitä, minkä kokoista materiaalia tarvitsen? Siellä on kolme seinää, eli aion erottaa sekä tehdä kaltevan katon. Haluan päällystää sen helmipontilla. Kiitollinen vastauksesta!
0 vastausta · 4,4k lukukertaa
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: http://special.sut.leon.se/viewpages2.asp?Product=1&ArticleID=214&tree=R1 Se on sininen kuvassa ja sitä kutsutaan wallplugiksi (seinätulppa)...torsmanplug on laatutulppa, joka on ollut olemassa pitkään...punainen tulppa on 6mm porausreiälle..ruskea on 8mm porausreiälle..valitsisin jonkin näistä kahdesta..huolehdi vain siitä, että sinulla on riittävän paksu ruuvi, jotta se
6 vastausta · 17,6k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: On sama rakenne (lukuun ottamatta spikregel 22mm ja että siellä on 45*45 utegipsen takana missä spikregeln on kiinnitetty) ja olen käyttänyt 3" nauloja pohjalaudalle ja 4" ruoteille. Ei pitäisi olla mikään ongelma sinulle, mutta kokeile mielellään väliaikaisella spikregel/pohjalaudalla ja katso mitä tapahtuu!
2 vastausta · 6,5k lukukertaa
B
bjoho: Kiitos avusta! Steffen: Olet edennyt niin pitkälle, että toivon olevani siinä parin viikon kuluttua! ;D Jätän siis nyt asfaboardin ja annan palkiston olla auki. Ajattelin, että sinne voisi puhaltaa lunta, mikä voisi aiheuttaa ongelmia ulkogipsin kanssa, mutta niin kauan kuin on kunnollinen ilmanvaihto niin...
5 vastausta · 4,3k lukukertaa
Bob_the_builder
Bob_the_builder: [citat] Ehkä hänellä on lattiakipsiä ylimääräistä...? Eikä ole harvinaista, että foorumilla kysytään hieman outoja kysymyksiä tästä syystä.
3 vastausta · 7,4k lukukertaa
Z
zankan: [citat] Ja silloin puu on yhtä huono tai jopa huonompi... Kaikki voi homehtua 85 % suhtellisen kosteuden ollessa kyseessä, ei tosin matalissa lämpötiloissa, mutta kaikki on mahdollista. Enkä halua uskoa, että itse kipsi vaurioituu talvilämpötilojen jne. vuoksi.... mutta voihan olla väärässä....
8 vastausta · 3,9k lukukertaa
M
Magnus_Nordmark: Lyhyesti ja ytimekkäästi: kN/m on tasaisesti jakautunut kuorma pituusYksikköä kohden [metri] kN/m2 on tasaisesti jakautunut kuorma pinta-alaa kohden [neliömetri] Esimerkiksi palkin oma paino ilmoitetaan painona pituusyksikköä kohden, mutta levyn oma paino ilmoitetaan painona pinta-alaa kohden. Sama pätee, kun palkkia kuormitetaan tasaisella kuormalla, silloin käytetään
2 vastausta · 4,4k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Kuulin jostakin, joka rakensi, ainoa ongelma oli kai se, että se tuntui hieman epämukavalta, kun alkoi tuulla voimakkaasti. Joku kai näki sen 1 1/2 kerroksinen talonsa seilaavan pois syksyn lehden tavoin painajaisessa.... Tämä on varmasti hallittavissa oleva ongelma... ;) Muuten on kai pohdittava tätä tulen kanssa. Solumuovi "haisee" hieman epämiellyttävältä, kun se alkaa palaa.
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
E
Eld: Pari päivää :o On paljon työtä muottien rakentamisessa ja raudoituksessa, kun rakennetaan paikalla valettu betonimuuri. Puhumattakaan siitä, jos aiot sekoittaa itse. Pari viikkoa ennemminkin kuin pari päivää...
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
S
Svante_S: Kiitos, se oli juuri mitä tarvitsin tietää. Nyt on jäljellä "vain" mitata-miettiä-piirtää, mitata uudelleen ja piirtää vielä muutaman kerran ennen kuin olen tyytyväinen. jos en ole tyytyväinen pohdintoihini, minun on varmaankin ostettava ... ;) Linkki oli loistava!
3 vastausta · 9,9k lukukertaa
Solrosen
Solrosen: Tämä ketju on siirretty [link=http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Isolering;action=display;num=1130091838;start=0]Isolering[/link] MathiasS:n toimesta.
0 vastausta · 4,0k lukukertaa
pappskallen
pappskallen: Ajoin 45*45 runkopuilla, joissa oli OSB molemmin puolin ja kipsilevy päällä, jolloin seinän paksuudeksi tuli noin 95 mm, mikä sopi hyvin oven karmille. Jos aiot tehdä näin, varmista, että saat jokseenkin suorat runkopuut, jotta seinä ei mene vinoon. OSB on eräänlainen vaneri (isojen lastujen kanssa), mutta siinä on enemmän liimaa, yleensä se on 11 mm paksu.
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
Z
zankan: [citat] Vinolla saumalla en tarkoittanut hullunlailla vinoa, vaan että ne eivät ole 100% koska se on enemmän tai vähemmän mahdotonta. Mutta ne pitäisi olla sellaiset, ettei se ärsytä... MBE 2 on luku talo-AMA:ssa. Se käsittelee juuri keraamisen laattalattian saumoja. Toleranssien pitäisi olla MBE-luvussa ensimmäisenä pisteenä ennen MBE.1 ja MBE 2, ehkä se on jo MB:n alla, mutta
4 vastausta · 2,7k lukukertaa
G
Gustav1: Sinun ei tarvitse olla huolissasi siitä. Sen täytyy olla oikea ympäristö, jotta se homehtuu ja kun olet heittänyt pois märät spånskivorna, ongelma on poissa päiväjärjestyksestä.
3 vastausta · 5,0k lukukertaa
H
Hans32: http://www.jemogfix.dk/ Google on hyvä ;)
1 vastaus · 18,1k lukukertaa
P
Phille: Onnea seinän kanssa :) toivottavasti siitä tulee hyvä.
11 vastausta · 9,5k lukukertaa
B
Badger: Tiedän joitakin, jotka ovat tehneet vastaavaa ja aion tehdä sen myös itse. Joten itse kiinnityksen voit tehdä haluamallasi tavalla, mutta muista, että lasi on "kuollut" materiaali ja puu "elävä," joten sinun on jätettävä tilaa sisäiselle liikkumiselle lasin ja puun välillä. Yksinkertainen lasi riittää, myös äänen eristykseen. Voit käyttää normaalia lasia, mutta suosittelen
1 vastaus · 4,8k lukukertaa
E
Efraim: Ei, 14 % kosteusprosentti ei ole korkea. Kemiallinen haju voi tulla... kemiallisesta käsittelystä, kuten painekyllästyksestä. Jos se häiritsee sinua, voit kokeilla otsonikäsittelyä.
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
M
Magnus_Nordmark: Se on luultavasti valettu pohja sula, jonka päällä perusta seisoo. Kaiva vähän lisää ja tutki asiaa.
2 vastausta · 3,1k lukukertaa
S
synpunkter: Lisäksi rakennusluvan/rakennusilmoituksen muodollisuuksista oletan, että ymmärrät, mitä se tarkoittaa rakenteellisesti ja lujuusmielessä, kun puretaan kantavaa seinää kellarissa. Jos olisin varma, ettei teknisiä ongelmia ole, täytyy tunnustaa, etten itse ehkä käyttäisi liikaa aikaa muodollisuuksiin...
2 vastausta · 4,4k lukukertaa
L
luppe: Hei Jessica. En usko, että ymmärrän mitä tarkoitat. Kattokaihtimen, pitäisikö sen olla vinoseinässä? Siinä tapauksessa rakennetaan runko noin 28 cm leveydellä, yhtä paksu kuin eristys ja ilmarako. Vintillä eristyksen tulisi olla vähintään 40 cm mieluiten 50 cm ollakseen optimaalinen. Terveisin Luppe ::)
3 vastausta · 6,1k lukukertaa
T
thrax: swedoorilla on myös 118mm. /thrax
4 vastausta · 3,0k lukukertaa
T
4 vastausta · 3,0k lukukertaa
B
Badger: Sitä en usko, (ehkä jotain) valmiin ratkaisun tilaamisesta. Mutta se riippuu siitä, kuinka "käteviä" olette, koska on mahdollista muokata perusliukuovia, tyyliin "skånska byggvarors" tuotteet.
1 vastaus · 3,9k lukukertaa
I
ichigo: Kiitos tiedosta! Nyt tuntuu vähän helpommalta. Minulla ei ollut maskia, mutta hankin sellaisen tänään seinän viimeistelyyn.
2 vastausta · 25,7k lukukertaa
T
tartan: Varoitus!!!!! Jos asennat puutavaraa, jonka kosteuspitoisuus on 17-18%, odota, että sinulla on hometta rakenteessa vuoden kuluessa. Käsittelemme paljon kosteusvaurioita, ja pidämme kaikkea yli 15%:n riskinä. Jos isket kiinni puutavaraa, jonka kosteuspitoisuus on 17%, ja annat sen sitten seistä hieman lämmön ja tuuletuksen kanssa, ei ole ongelmaa. Ongelma syntyy, jos kiinnität runkoa,
14 vastausta · 19,9k lukukertaa
Bob_the_builder
Bob_the_builder: Tätä on keskusteltu aiemminkin foorumilla, siitä löytyy varmasti jonkin verran, jos etsii esim. "AMA". AMA ei ole laki eikä edes standardi. Se on kokoelma erilaisia ratkaisuja, joihin voidaan viitata sopimusta kirjoitettaessa. Se, että käsityöläinen sanoo "se on AMA:ssa", ei siis ole hyväksyttävää, jos on sovittu jotain muuta. Ongelma meidän yksityisasiakkaiden kanssa on, että emme
9 vastausta · 5,7k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.