P
Pasta: Besta block www.besta.se /Patrik
2 vastausta · 7,1k lukukertaa
B
Butcher: Sehän on juuri niin kuin minun pitäisi tehdä ja se on täysin OK. Ero on se, että sinun altistuu todennäköisesti enemmän kosteudelle (kellarin vuoksi), mutta sen järjestelmän pitäisi toimia täydellisesti. Ainakin mitä olen ymmärtänyt. Näin kysymyksen ViiVilla:sta siitä (tyypillistä, etten löydä sitä enää), mutta kokeile sinä etsiä. Riski on kai, että jos asennat
10 vastausta · 24,8k lukukertaa
Bozz50
Bozz50: Voin vain vahvistaa, että Flex purkujyrsin on oikea valinta. Olen käsitellyt 35m2 kellariseinää betonikiviharkkoon asti. Pölyä tulee aivan hirveästi. Rakennuspölynimuri on pakollinen. Mutta lopputulos on hyvä. Se poistaa myös hieman epätasaisuuksia. Kesti päivän suorittaa. Sen jälkeen nukuin hyvin :D.
5 vastausta · 14,8k lukukertaa
T
thrax: Japp! /Thrax
29 vastausta · 7,5k lukukertaa
F
frebor: Laitettiin styroksilistat kattoon, jotka sitten maalattiin tavallisella kattomaalilla. Erittäin hyvä tulos. Täysin mahdoton erottaa maalatusta puulistasta. Mutta kuten sanottu, edellytys on, että maalaa kattomaalilla, muuten ne näyttävät vain muovisilta. /Fredrik, Uppsala
7 vastausta · 22,7k lukukertaa
mattiasp
mattiasp: Lisäksi voi ihmetellä, onko otettu huomioon, että palkki kantaa jo lastia katon muodossa?
18 vastausta · 8,5k lukukertaa
P
perese: Kiitos!! Nyt se on liima ja picka. Peter
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
D
David: Koska hakutoiminto ei enää toimi, käytin Googlea etsiäkseni foorumilta. Löysin tämän ketjun: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=42838 t. David
1 vastaus · 3,5k lukukertaa
Bozz50
Bozz50: Löysin tämän linkin, jos joku on kiinnostunut: http://www.cchoganas.se/uploaded/document/2002/6/13/mont_v1.pdf
8 vastausta · 3,3k lukukertaa
yonna
yonna: Useita tekijöitä vaikuttaa kellariin; talon ikä, kellarin syvyys maanpinnasta, milloin perusta viimeksi salaojitettiin? Jos ulkoseinät ovat niin huonossa kunnossa, että ne täytyy rappata uudelleen, on todennäköisesti kosteusongelmia. Jos rappaus on iän myötä alkanut irrota, et todennäköisesti löydä vakavasti otettavaa muuraria, joka tekee työn takuun kanssa, jos muitakin syitä
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
Larsa
Larsa: Hyvä menetelmä on kaivaa osa pois ja täyttää se kerroksella leca-kulhoja. Se sekä eristää että kuivattaa. Aseta sitten platonmatto, eristys (maalevyt tai solumuovi) ja lattialastulevy. Mahdollisesti voit jättää eristyksen väliin ja laittaa lattialastulevyn suoraan platonmaton päälle.
3 vastausta · 6,7k lukukertaa
Z
zankan: Oikeastaan se on Pohjois-Euroopan helpoin projekti... SBF 05 pätee kuten tavallista... Se voi tosin kestää hetken, jos ei ole tottunut kiinnittämään kattokupuja, mikä ei ole tavallista. Sekä ammattilaisten että harrastajien kohdalla. Työn määrä riippuu kupolin korkeudesta ja leveydestä. Sinun tapauksessasi ulkomitat ovat noin 120 cm... Voit esivalmistella ennen kuin avaat katon...
5 vastausta · 13,0k lukukertaa
Z
zankan: CBI:llä on kirja rakenteen muodossa, joka kuuluu kurssiin Betongklass II, jossa käsitellään sekä kaaripöytien että seinä/pilarimuotin perinteistä mitoitusta... Sitten on myös toleranssit BBK:ssa, joka löytyy boverketin verkkosivuilta...
2 vastausta · 8,9k lukukertaa
R
rosebuddy: Hei! Meidän on tarkoitus laajentaa yläkertaa lisäämällä kerros olemassa olevan laajennuksen päälle, joka sijaitsee sisäänkäyntitasolla. Meillä on yhteyksiä arkkitehtiin, ja hiljattain kotonamme kävi kaveri, joka työskentelee rakennusprojektien kanssa, ja hän sanoi olevansa halukas ottamaan työn vastaan. Mitä meidän tulisi nyt ottaa huomioon, kun menemme eteenpäin?
0 vastausta · 2,7k lukukertaa
P
ParO: Lue tämä ketju, Poxeman on tehnyt samankaltaista http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=45875
1 vastaus · 15,8k lukukertaa
A
Ante26: ;D ::) :-X Ja mitä pitäisi sanoa. Parempi kysyä ja vaikuttaa typerältä kuin olla kysymättä ja pysyä typeränä..... Mitä pitäisi valita........pest eller kolera? Mutta se pieni seinä seisoo siellä missä pitää ilman muovia ja keskellä olevilla poikkipuut. Eikä käyttänyt kumpaakaan synvinkeln tai ögonmåttet :P Mutta kiitos silti vastauksistanne. Hantverkare där. :) Terveisin
3 vastausta · 2,7k lukukertaa
A
almis: Olin viikonloppuna K-Raudassa Välassa, heillä oli /Almis
2 vastausta · 3,2k lukukertaa
chris47
chris47: Minulla oli sama ongelma savupiippuni kanssa. Säännöt riippuvat savupiipputyypistä, ja jos kyseessä on tuuletettu tila, säännöt ovat erilaiset, silloin vaaditaan 3 cm. Omassa tapauksessani eristetty savupiippuni merkiltä "premodul" oli 3 cm etäisyydellä kattotuolista. Tämä oli kattotuolin osa, joka kantoi ulkokattoa, eli itse kattopalkki. Minun piti eristää savupiipun ja palkin
4 vastausta · 8,6k lukukertaa
K
kongolasse: Hei pojat! Vakuumventtiili voi myös sijaita kylmässä tilassa. Esimerkiksi kylmä ullakko. http://www.rinkabyror.se/ Etsi vakuumventtiili Ystävällisin terveisin, Lars
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
N
Niq: Voit asettaa ne pystysuoraan ja pinota tiiliä tai vastaavaa ympärille, niin niiden ei pitäisi vääntyä niin paljon.
1 vastaus · 4,4k lukukertaa
D
daniellindholm: Nyt vastaan ilman suurta kokemusta (olen asentanut vain vähän yli 100 kipsilevyä), mutta mietin, millainen katto siellä nyt on? Voiko siihen ruuvata? Jos ei, kuinka tiheästi voit ruuvata. Et halua, että kipsi roikkuu, joten se pitäisi ruuvata melko tiukasti. 5-6 mm levyt ovat toki kevyempiä, mutta ne ovat todella joustavia kosteuden takia. Ehkä voit liimata ne? En tiedä, mutta tuntuu
1 vastaus · 4,5k lukukertaa
S
speed: Viimeksi kun tarkistin, olivat IKEA:n hinnat noin 20% halvempia Puolassa. Jo pelkästään se tekee vierailun arvoiseksi, jos ostaa keittiöitä, vaatekaappeja jne. koko taloon. Voi myös samalla täyttää bussin alkoholilla tupaantuliaisjuhlia varten ;o)
5 vastausta · 2,5k lukukertaa
M
matte2k: Hei kaikki! Haluaisin kovasti saada tällaisen tai vastaavan: http://www.designtorget.se/content/sv/productdetail.asp?productno=41 Mielestäni 2200kr on kuitenkin hieman liikaa juuri tällä hetkellä, joten mietin, voisiko sen tehdä itse. Miten ja mistä saa tuollaisen metallijärjestelmän tai vastaavan, jota voisi käyttää?
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
V
valter53: Mihin aiot käyttää tilaa? Kuinka pitkä on välimatka kattotuolien välillä? Yksinkertaisinta on asentaa 22 mm lattialastulevy. Se vaatii palkiston cc 60 cm.
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
P
petsor: Tietääkö kukaan, mitä HUSAMA sanoo seinien kaarevuuden toleransseista? /Petsor
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
P
Paladin: Sisäpuolinen eristys ei ole suositeltavaa. Nyrkkisääntö on "aina eristää kylmälle puolelle". Muuten on riski kosteuden tiivistymiselle seinän sisällä. Ei sinänsä paniikkia, kun sinulla on kevytbetonilohkoja, mutta se tuntuu silti täysin väärältä. Laita eristys ulkopuolelle sen sijaan. Käytä mineraalivillalevyjä rappausverkolla ja paksurappaussysteemiä, kuten Maxit (Serporoc),
2 vastausta · 3,0k lukukertaa
P
Paladin: Abiträ voi korjata mitkä tahansa listat - vaikka ne eivät olisi katalogissa. Olen itse teettänyt vuorilaudan vanhaan ulko-oveen kulmineen ja mittoineen joka suuntaan. He ratkaisivat sen saamalla mallipalan ja säätämällä sitten listakoneensa uudelleen. Maksoi maltaita metriä kohden, mutta siitä tuli täsmälleen kuin ennen... Onnea matkaan!
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: [citat] Ei pelkästään vähemmän tikkuja, levyt ovat huomattavasti kevyempiä myös. Helppo käsitellä yksin. OSB on hieman hankala käsitellä yksin.
1 vastaus · 4,1k lukukertaa
T
TN: [citat] Etsi foorumilta niin löydät, että aihetta on käsitelty aiemmin. Periaatteessa rakennetaan moderni maanvarainen laatta, eli betoni eristys (styroksi) pesty sepeli suodatinkangas
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
snuttjulle
snuttjulle: Tietysti voi jatkaa eristämistä ulkopuolelta. Syynä siihen, että tämä tehdään useimmiten sisäpuolelta, on se, että talo voi näyttää hieman hassulta, jos perustukset ovat leveämmät kuin julkisivu. Ja siksi ei haluta tehdä tätä ulkopuolelta.
8 vastausta · 4,6k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.