2 294 lukukertaa ·
10 vastausta
2k lukukertaa
10 vastausta
Purkutyö, kuinka vaikeaa?
Kuinka vaikeaa on purkaa 120 neliömetrin kesämökki itse? Se pitäisi kai sujua suhteellisen helposti systemaattisella työllä ja parilla kunnon kontilla.
Voisi purkaa kaiken ja antaa urakoitsijan hoitaa pohjan kun tekevät uuden pohjan.
Onko jollakin tietoa kaatopaikkamaksuista? Suurin osa koskee puuta ja treetexlevyjä.
Voisi purkaa kaiken ja antaa urakoitsijan hoitaa pohjan kun tekevät uuden pohjan.
Onko jollakin tietoa kaatopaikkamaksuista? Suurin osa koskee puuta ja treetexlevyjä.
Nyt en tiedä, kuinka se on teidän tapauksessanne, mutta voi kysyä palokunnalta, haluavatko he järjestää paloharjoituksen talossa, silloin he yleensä kiitoksena avusta maksavat tulipalon jäänteiden poisviennin.
Olen purkanut talon. Palanut talo ja sellaista purkamista en tee uudestaan.
Sinun täytyy olla purkulupa, sinun täytyy olla kierrätyssuunnitelma. Toisin sanoen joudut tarkalleen selittämään, mitä aiot tehdä jokaisella esineellä. Tämä on jätettävä kunnan ympäristö- ja rakennuslautakunnalle.
Talo oli hirsi, joka oli laudoitettu, talo oli täysin vahingoittunut sisältä ja katto oli täysin vahingoittunut. Ulkoapäin se ei itse asiassa ollut niin paha.
Itse purku sujui melko hyvin. On helpompaa purkaa hirsitalo kuin elementtitalo.
Suurin ongelma olivat kaikki ympäristöasiat.
Yritin saada palokunnan ottamaan talon harjoituskohteena ja polttamaan sen maan tasalle. Mutta ennen kuin he ottaisivat tämän tehtäväkseen, minun olisi itse pitänyt poistaa kaikki sähkökaapelit, kodinkoneet, matot jne...
Lyhyesti sanottuna sen pitää olla pelkkää puuta, jos palokunta huolehtii siitä.
Purkaminen oli varsinaisesti vakuutusyhtiön huolenaihe, mutta halusin, että tämä sujuisi nopeasti ja osoittaisi hiukan hyvää tahtoa. Vakuutusyhtiö säästi paljon rahaa. Sain puolet siitä, mitä urakoitsija olisi ottanut.
Meiltä kesti 3 viikkoa purkaa kaikki, siivota tontti, kierrättää ja sahata polttopuita, sekä valmistella tontti uutta taloa varten.
Keitä me olemme? No, se olin minä ja pojat, kaksi uskomattoman taitavaa poikaa, 18- ja 16-vuotiaita.
Talossa oli rakennusala 65 neliömetriä ja se oli 1,5 kerroksinen.
Sinun täytyy olla purkulupa, sinun täytyy olla kierrätyssuunnitelma. Toisin sanoen joudut tarkalleen selittämään, mitä aiot tehdä jokaisella esineellä. Tämä on jätettävä kunnan ympäristö- ja rakennuslautakunnalle.
Talo oli hirsi, joka oli laudoitettu, talo oli täysin vahingoittunut sisältä ja katto oli täysin vahingoittunut. Ulkoapäin se ei itse asiassa ollut niin paha.
Itse purku sujui melko hyvin. On helpompaa purkaa hirsitalo kuin elementtitalo.
Suurin ongelma olivat kaikki ympäristöasiat.
Yritin saada palokunnan ottamaan talon harjoituskohteena ja polttamaan sen maan tasalle. Mutta ennen kuin he ottaisivat tämän tehtäväkseen, minun olisi itse pitänyt poistaa kaikki sähkökaapelit, kodinkoneet, matot jne...
Lyhyesti sanottuna sen pitää olla pelkkää puuta, jos palokunta huolehtii siitä.
Purkaminen oli varsinaisesti vakuutusyhtiön huolenaihe, mutta halusin, että tämä sujuisi nopeasti ja osoittaisi hiukan hyvää tahtoa. Vakuutusyhtiö säästi paljon rahaa. Sain puolet siitä, mitä urakoitsija olisi ottanut.
Meiltä kesti 3 viikkoa purkaa kaikki, siivota tontti, kierrättää ja sahata polttopuita, sekä valmistella tontti uutta taloa varten.
Keitä me olemme? No, se olin minä ja pojat, kaksi uskomattoman taitavaa poikaa, 18- ja 16-vuotiaita.
Talossa oli rakennusala 65 neliömetriä ja se oli 1,5 kerroksinen.
ja se maksaa, mutta sitten vertaa siihen jos sinun pitää purkaa talo, laittaa kontteihin(lajittelematta)
Kuinka monta tuntia siihen menee? ajattele että jokainen kontti maksaa xx.xxx määrän tuhansia kr kpl... plus tunnit jotka menee purkuun ja romun kantamiseen..
Kuinka monta tuntia siihen menee? ajattele että jokainen kontti maksaa xx.xxx määrän tuhansia kr kpl... plus tunnit jotka menee purkuun ja romun kantamiseen..
Jo fast container/tippavgift/transportkostnader får du ju betala i vilket fall som helst...det enda som igentligen blir xtra är ju grävmaskinen..som kan kosta en 300-600kr timmen+framkörning.Men då slipper du ju hyran för containrarna, och inte minst av allt så slipper du massa "onödigt" slit..Rena sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi