2 227 lukukertaa ·
10 vastausta
2k lukukertaa
10 vastausta
KIPSILEVY + OSB
Joko tekee oikein ja asentaa OSB-levyt pienillä raoilla (ne ovat muutaman millimetrin kapeampia kuin muut levyt), tai sitten tekee kuten minä ja kiinnittää levyt välittämättä siitä.
Molemmat vaihtoehdot näyttävät toimivan hyvin ilman, että seinät pullistuvat ulos...tai sisään.
Molemmat vaihtoehdot näyttävät toimivan hyvin ilman, että seinät pullistuvat ulos...tai sisään.
Ajoin myös kuten Mathias, se toimii hyvin! Asiaan liittyy se, että olen niin hidas (lue: tarkka), joten OSB ehti kyllä kuivua kuitenkin 
Muutama vinkki:
* Liimaa OSB koolauksiin (tätä en tullut ajatelleeksi)
* Ruuvata kokonaan sekä OSB että kipsi
* Tavallinen kipsiruuvit toimivat erinomaisesti OSB:hen, mikä tekee siitä halpaa
Muutama vinkki:
* Liimaa OSB koolauksiin (tätä en tullut ajatelleeksi)
* Ruuvata kokonaan sekä OSB että kipsi
* Tavallinen kipsiruuvit toimivat erinomaisesti OSB:hen, mikä tekee siitä halpaa
Voiko OSB:ää naulata naulapistoolilla?
Se on eräänlainen kuitulevy, joka on puristettu playwoodin kaltaisella tavalla. Näyttää sekoitukselta playwoodia ja lastulevyä. Hiukan halvempi kuin rakennusplaywood.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 191 viestiä
Lastulevyt tulee liimata koolauksiin ja mieluiten lyhyt sivu lyhyttä sivua vasten. Tämä valmistajan, kuten Byggelitin, rakennuskuvauksen mukaan. Suositellaan myös kirvesmiesten toimesta, kun asennukselle on runsaasti aikaa. Liima pikemminkin lukitsee levyn paikalleen. Ainoastaan ruuvit eivät todennäköisesti "kestä".MagnusS sanoi:
Mutta OSB-levyjä ei pitäisi olla vierekkäin. Kuinka ne voidaan sitten liimata lyhyellä sivulla toisiinsa?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 191 viestiä
Kommentoin MagnusS yleistä mielipidettä, että liimaus ei "tunnu oikealta". OSB:stä olen epävarma. Pinta on usein vahattu, joten kysymys on, irtoaako liima muutaman vuoden jälkeen. Jos joku muu tietää....sgryd sanoi:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 191 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi
