Hei kaikki!

Olen nyt muuttanut mieleni ja aion laittaa OSB:ta kipsin taakse talon muihin osiin.
Tulisi OSB:n ja kipsilevyjen asentaa limittäin olevilla saumoilla?

Miten te teette?

Mats
 
Kiinnitin OSB 1200 leveydeltään koolausvälin CC 60 vasten, sitten kiinnitettiin kipsilevy 900 leveydeltään liukuvasti siirretyillä saumoilla. Kipsisaumat eivät tällöin aina osu koolausväliin, mutta se toimii silti hyvin ja on erittäin kätevää!

Voit toki kiinnittää 1200 kipsilevyäkin siirretyillä saumoilla OSB:hen nähden ja aina kiinnittää koolaukseen.
 
Totta kai sinun pitäisi siirtää saumoja. Saat siistimmät ja tasaisemmat saumat päällimmäiseen kerrokseen, kun voit saumata alapuolisen levyn keskelle. Se myös äänenvaimentaa paremmin ja vältät riskin, että onnistut laittamaan jotain neljän levyn väliin.
 
Jos asennat 900 mm levyn, kiinnittyvätkö reunat todella OSB:hen?

Tuntuu siltä, että se jää heppoiseksi.
 
matshermansson sanoi:
Jos asennat 900 gyproc, ovatko reunat varmasti kiinni OSB:ssä?

Se tuntuu hieman huteralta.
Ei, ei huteralta - voin taata sen, koko taloni on rakennettu näin eikä ole merkkejä huteruudesta tai halkeamasta. Kiinnität tietysti molemmat kerrokset täyteen ruuveilla.
 
Se on aivan mainiota naulata OSB:tä myös. ;D
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.