Hei,

olemme parhaillaan viimeistelemässä kaikkia valintoja talonrakentajalla. Standardiseinät ovat yksinkertaisella kipsilevyllä, ja märkätiloissa on eristys. Aiomme valita eristyksen kaikkialle ja OSB:t useimmille paikoille, ei kuitenkaan niille paikoille, joissa se tuntuu vähän hyödyntämättömältä, kuten olohuoneen korkeimmassa seinässä harja/pulpettikatolla ja vaatehuoneen sisällä jne. Tuntuuko se tyhmältä pihi?

Kysymys kaksi: miten on kiinnittää tavaroita seiniin, joissa on yksinkertainen kipsilevy + OSB, kiinnitetäänkö kipsi/puu-ruuvi vain, ja voiko reilusti jättää etsimättä runkopuuta raskaille tavaroille, kuten seinä-TV:t ja seinäkaapit jne.?

:P

Typeränpihiä: japp ;)

Ruuvata kiinni: Japp, missä tahansa. Ei sääntöjä.

Typeränkiteliästä, no mikä on säästö?

Vaatekomerossa olen esimerkiksi hyötynyt paljon OSB:stä, kaikki ELFA-tarvikkeet lisävarusteineen ovat täällä tukevasti kiinni!

Kyllä, se on vain ruuvattava. Olen kuitenkin myös käyttänyt lyhyempiä ruuveja keittiökaappeihin, kylpyhuonekaappeihin ym. Kunhan ruuveja on tarpeeksi, kamat pysyvät hienosti! OSB-levyn täytyy kestää paljon ennen kuin se romahtaa (ja kaataa koko seinän), vai mitä ;)

Ei, voi hitsi, onko teidän mielestä se on tyhmän piheää?? No jopas.... miksi? Tuleehan siitä paljon ylimääräisiä neliömetrejä, kun laittaa OSB:tä ihan joka paikkaan.... huokaus, en halua olla tyhmä-pihi säästö perustuu siihen, että puusepät tekevät tämän

miksi on huonoa, ettei ole OSB:tä sohvan yläpuolella? :o

Pedda_P sanoi:
miksi on huonoa, että OSB ei ole kaukana sohvan yläpuolella? :o
Siksi, että juuri sinne (2 vuoden kuluttua) haluat ripustaa ne upeat mutta niin raskaat superdupermegasurroundkaiuttimet :D

....okej, täytyy kai tarkistaa, mitä maksaa laittaa OSB koko taloon, mutta keittiössä ja kylpyhuoneissa voin ehkä jättää sen pois? siellä nuo snickare asettavat ja asentavat kaiken puolestamme .... vai mitä? :-/

Pedda_P sanoi:
....okejrå, får väl kolla vad det går loss på att ha OSB i hela huset, fast i köket och badrummen kan jag väl få strunta i det? där kortlar ju snickarna och monterar allt för oss ..... eller?   :-/
Anteeksi, mutta juuri siellä haluaisin nähdä OSB:n!
Tietysti sinä (snickarna) kortlaat tämän päivän keittiö/kylpyhuone -mitoille mutta mitä tapahtuu, kun sinä tai joku muu haluaa vaihtaa/remontoida. Silloin mittojen pitää täsmätä :o

Minut "pelasti" itse OSB juuri kylpyhuoneessa - olin unohtanut kortlata (raskaille) suihkuseinille. Onneksi OSB oli takana, istuu tänään kanoon!

Ha, en pääse siis pakoon.. :P

noja, oletan että on yhtä hyvä jatkaa OSB:llä joka puolella sitten... huoh, alkaa olla paljon ylimääräisiä kustannuksia nyt, mutta se on kai pieru avaruudessa kokonaisuutena 8)

Hyvä!

Kustannus kuulostaa niin tylsältä, kutsumme sitä investoinniksi tulevaisuuteen :D Tulet saamaan mahtavaa hyötyä OSB:stä kun pitäisi laittaa tavaroita taloon. Että siitä tulee sitten "vankempi" tunne talossa ei ole myöskään hassumpaa. Minulla ei ole yhtään halkeamaa/deformaatiota maalatuilla seinilläni/katoillani 1,5 vuoden jälkeen. Ne vahingot, joita on, ovat lasten aiheuttamia ;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.