5 632 lukukertaa ·
8 vastausta
6k lukukertaa
8 vastausta
Kaksi kysymystä OSB-levyistä
Hei,
olemme parhaillaan viimeistelemässä kaikkia valintoja talonrakentajalla. Standardiseinät ovat yksinkertaisella kipsilevyllä, ja märkätiloissa on eristys. Aiomme valita eristyksen kaikkialle ja OSB:t useimmille paikoille, ei kuitenkaan niille paikoille, joissa se tuntuu vähän hyödyntämättömältä, kuten olohuoneen korkeimmassa seinässä harja/pulpettikatolla ja vaatehuoneen sisällä jne. Tuntuuko se tyhmältä pihi?
Kysymys kaksi: miten on kiinnittää tavaroita seiniin, joissa on yksinkertainen kipsilevy + OSB, kiinnitetäänkö kipsi/puu-ruuvi vain, ja voiko reilusti jättää etsimättä runkopuuta raskaille tavaroille, kuten seinä-TV:t ja seinäkaapit jne.?

olemme parhaillaan viimeistelemässä kaikkia valintoja talonrakentajalla. Standardiseinät ovat yksinkertaisella kipsilevyllä, ja märkätiloissa on eristys. Aiomme valita eristyksen kaikkialle ja OSB:t useimmille paikoille, ei kuitenkaan niille paikoille, joissa se tuntuu vähän hyödyntämättömältä, kuten olohuoneen korkeimmassa seinässä harja/pulpettikatolla ja vaatehuoneen sisällä jne. Tuntuuko se tyhmältä pihi?
Kysymys kaksi: miten on kiinnittää tavaroita seiniin, joissa on yksinkertainen kipsilevy + OSB, kiinnitetäänkö kipsi/puu-ruuvi vain, ja voiko reilusti jättää etsimättä runkopuuta raskaille tavaroille, kuten seinä-TV:t ja seinäkaapit jne.?
Typeränkiteliästä, no mikä on säästö?
Vaatekomerossa olen esimerkiksi hyötynyt paljon OSB:stä, kaikki ELFA-tarvikkeet lisävarusteineen ovat täällä tukevasti kiinni!
Kyllä, se on vain ruuvattava. Olen kuitenkin myös käyttänyt lyhyempiä ruuveja keittiökaappeihin, kylpyhuonekaappeihin ym. Kunhan ruuveja on tarpeeksi, kamat pysyvät hienosti! OSB-levyn täytyy kestää paljon ennen kuin se romahtaa (ja kaataa koko seinän), vai mitä
Vaatekomerossa olen esimerkiksi hyötynyt paljon OSB:stä, kaikki ELFA-tarvikkeet lisävarusteineen ovat täällä tukevasti kiinni!
Kyllä, se on vain ruuvattava. Olen kuitenkin myös käyttänyt lyhyempiä ruuveja keittiökaappeihin, kylpyhuonekaappeihin ym. Kunhan ruuveja on tarpeeksi, kamat pysyvät hienosti! OSB-levyn täytyy kestää paljon ennen kuin se romahtaa (ja kaataa koko seinän), vai mitä
Ei, voi hitsi, onko teidän mielestä se on tyhmän piheää?? No jopas.... miksi? Tuleehan siitä paljon ylimääräisiä neliömetrejä, kun laittaa OSB:tä ihan joka paikkaan.... huokaus, en halua olla tyhmä-pihi säästö perustuu siihen, että puusepät tekevät tämän
miksi on huonoa, ettei ole OSB:tä sohvan yläpuolella?
miksi on huonoa, ettei ole OSB:tä sohvan yläpuolella?
Anteeksi, mutta juuri siellä haluaisin nähdä OSB:n!Pedda_P sanoi:
Tietysti sinä (snickarna) kortlaat tämän päivän keittiö/kylpyhuone -mitoille mutta mitä tapahtuu, kun sinä tai joku muu haluaa vaihtaa/remontoida. Silloin mittojen pitää täsmätä
Minut "pelasti" itse OSB juuri kylpyhuoneessa - olin unohtanut kortlata (raskaille) suihkuseinille. Onneksi OSB oli takana, istuu tänään kanoon!
Hyvä!
Kustannus kuulostaa niin tylsältä, kutsumme sitä investoinniksi tulevaisuuteen
Tulet saamaan mahtavaa hyötyä OSB:stä kun pitäisi laittaa tavaroita taloon. Että siitä tulee sitten "vankempi" tunne talossa ei ole myöskään hassumpaa. Minulla ei ole yhtään halkeamaa/deformaatiota maalatuilla seinilläni/katoillani 1,5 vuoden jälkeen. Ne vahingot, joita on, ovat lasten aiheuttamia 
Kustannus kuulostaa niin tylsältä, kutsumme sitä investoinniksi tulevaisuuteen
Klikkaa tästä vastataksesi