Hei!

Asumme Lommategelistä (tehty savesta) vuonna 1890 rakennetussa tiilitalossa. Nyt olemme korjaamassa kylpyhuonetta. Olemme poistaneet lastulevyn, joka oli tiiliseinän sisäpuolella, ja huomasimme, että laasti on hieman huonossa kunnossa joidenkin tiilien välissä. Se on murentunut ja haljennut hieman, mutta ei kovin paljon. Pitäisikö meidän täyttää uusi laasti vai onko ok, että vähän puuttuu? Voiko käyttää tavallista modernia laastia vai pitäisikö käyttää erityissekoitusta vanhaan Lommategeliin?

Pikkuhiljaa tarvitsemme myös täyttää laastia talon ulkopuolelta. Onko jotain erityistä, mitä silloin pitäisi ottaa huomioon?

Terveisin, Anna
 
En tiedä mitään lertiilistä, mutta luulen, että sinun pitäisi välttää sementtiä tiiliseinissänne. Kalkkilaasti/kalkkilaastu tuntuu oikeammalta. gaia
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.