J
JarreParre: hahaha luulin kiireessä, että se oli kirjoitettu tänä vuonna kesäkuussa =)
4 vastausta · 6,1k lukukertaa
Herr_JT
Herr_JT: Olen saanut sen käsityksen, että lämpölattiat ovat yleisiä Suomessa. En kuitenkaan voi todistaa tätä. Myös että kivitalot ovat yleisempiä kuin Ruotsissa. Kaukolämpö siellä missä on vedetty ja lähes kaikissa taloissa on sauna.
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
mattiasp
mattiasp: Kiitos paljon! En tarvitse enempää kuin noin 200 lpm, joten erikoishöyläys voi tulla melko kalliiksi, jos täytyy maksaa suuremman fyrkutterhöylän postittamisesta. Minulla on noin 6 mailia yhteen ehdotetuista sahoista. Se on ihan OK. Edit: ei, katsoin väärää "korskrogen" kartalta. Lähin on nyt noin 15 mailin päässä. Täytyy katsoa keltainen sivut. Kiitos kuitenkin! Lähetetty
3 vastausta · 5,9k lukukertaa
Krillew
Krillew: Hei! Hum kanala... tiedätkö, että kanat haluavat istua eri korkeuksilla nokkimisjärjestyksen mukaan. Sitten kanala likaantuu paljon, joten sinun täytyy päästä sisään ja siivota... tarvitset enemmän korkeutta kuin 1m. Ehdotan jotain helposti siivottavaa sisäpuolelle, kuten muotista tehty vaneri. Sinun pitäisi käyttää cc60 runkoja, joten tarvitset tukipuut sillä välimatkalla,
1 vastaus · 3,0k lukukertaa
S
Skogiz: Momenttarkkuus, jonka poikkileikkaus kestää, riippuu kuten hubbe2 mainitsee paljon siitä kohtisuorasta etäisyydestä, joka muodostuu palkin ylä- ja alareunan voimaparin välillä (yläpuoli puristuu ja alapuoli venyy). Näin ollen suurimmat jännitykset syntyvät kuormituksen yhteydessä juuri näissä kohdissa. Läpi menevät reiät palkissa tulisi sijoittaa momenttinollapisteisiin, jos
10 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
B
bandy76: Hei, Tarvitsen makuarvion sisäkatosta, asun nykyään noin 150 neliömetrin 1½-kerroksisessa talossa, jossa noin 90 % talosta on Huntonit-kattoa. Pian rakennetaan uusi talo 1 kerros, noin 160 neliömetriä, ja uudessa talossa on erittäin avoin pohjaratkaisu, joten olen valinnan edessä Huntonit tai suuret kipsilevyt. Ajatukseni on, että Huntonit saattaa tuntua hieman liian "sekavalta" näin
0 vastausta · 3,2k lukukertaa
Krillew
Krillew: Joo, onneksi olemme erilaisia... Ostin 60-luvulta peräisin olevan torpan, mutta pidän 1800-luvun vaihteesta, joten muunnan vähitellen torppaa huvilaksi. Ostohetkellä se oli 50m2 yksi kerros, nyt 2 kerrosta kellarilla ja 300m2. Joten se on vähän enemmän kuin pelkkä remontti...:-) Paljon tulee varmaan kuten sanot, sekavaa. Mutta kuten sanon - aidolla tunteella.. siitä tulee paljon
6 vastausta · 6,7k lukukertaa
·
M
mehe: Olen asentanut noin 80-90 neliömetriä huntonit-levyjä ja spontaanisti tuntuu siltä, että voi olla vaikeaa liu'uttaa levyjä toisiinsa kitkan vuoksi kattoa vasten (ainakin se pieni millimetri, jota pitää säätää, jotta lopputulos ei mene aivan pieleen).
3 vastausta · 6,3k lukukertaa
Stefan N
Stefan N: Minulla on se autotallin katollani, toimii vain kohtuulliseen sateeseen asti, sitten se kaahaa.
2 vastausta · 3,6k lukukertaa
E
Eddi Thomason: Eikö se sitten ajan myötä halkeile?? Minulla on itse viistokatto ja se on vähintäänkin vähän "flaky"... Ajattelin laittaa metalli profiilin taakse siirtymäkohtiin saadakseni oikean jäykkyyden! Eihän sitä halua joka kevät ja syksy lateksata!
5 vastausta · 10,5k lukukertaa
W
woodrat: Tämä vaikuttaa olevan hyvä! http://www.heco.se/dragkampen/ en ole itse testannut sitä, koska en ole löytänyt sitä rakennustarvikeliikkeistä.
5 vastausta · 4,9k lukukertaa
N
nilsson.ph: Hei, Mietin järkevää ratkaisua betonilaatan tiivistämiseksi julkisivua vasten ja veden pääsyn estämiseksi. Aiemmin betonissa on ollut holkki, mutta se on haljennut ja irronnut.. Onko pakko valaa uusi vai toimiiko jokin alumiini- tai kumilista? /Philip
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
C
carlbanan: Går ju att ha vindväv sisällä garaget och asfaboard eller ulkopuolinen kipsi carportdelen muuten...
23 vastausta · 12,6k lukukertaa
S
SkaneErik: Heippa! Ajattelin laittaa parvekkeen kuntoon uusilla huonekaluilla ja vähän muulla, sekä asentaa terassilaudoitusta lattialle. Nyt on kuitenkin niin, että myös metallikaide on melko ruma, ja arvostaisin ideoita, mitä sille voisi tehdä! Yksi idea, joka minulla on, on antaa terassilaudoituksen jatkua ylöspäin, mutta olen hieman epävarma, onko se todella paras vaihtoehto. Mitä olette
0 vastausta · 6,3k lukukertaa
·
W
wintermania: Kyllä, on totta, taipuma on luultavasti ongelma minulle tässä tapauksessa. Minulla on palkki harjapalkin siirtämiseen kuistin ulkoreunassa. Se tulee olemaan avoin rakenne, joten en halua W-muotoista kattotuolia ulkonäkösyistä. Harjapalkilla on 2,5 m vapaa jänneväli talon ulkoseinään ja 4 m pitkät kattopalkit, c/c 120. Kattokulma 27 astetta.
4 vastausta · 7,0k lukukertaa
M
micklen: Hei Ajattelen rakentaa pöydän ja etsin laminaattia, joka voidaan liimata kiinni. Tietääkö joku, mistä sitä löytäisi Göteborgissa? Ystävällisin terveisin Carl
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
Enk Projektet
Enk Projektet: Täältä löytyy eniten, he ovat Ruotsin parhaita tässä... http://www.obo-bettermann.com/se/pdf_kataloge.shtml#tbs
11 vastausta · 4,1k lukukertaa
v-g
v-g: Jos epätasaisuuksia on vähemmän, käytä korjausainetta, jos ne ovat suuria, on luultavasti parasta käsitellä koko seinä valmiiksi sekoitetulla muurauslaastilla, joka on saatavilla säkeissä. Joten miten ikinä teetkin, on vain otettava esiin teräksinen skånska :D
3 vastausta · 4,8k lukukertaa
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: on olemassa toinen järjestelmä, joka näyttää rangoilta, mutta en ole koskaan käyttänyt sitä mallia. katso gyporc.se alakatot toissijainen profiili on saatavana 2 koossa
5 vastausta · 3,5k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: ...odota vaan, se varmaan puhkeaa kesän aikana näet..... ;)
28 vastausta · 8,9k lukukertaa
E
Evalisa: OK, mielestäni olen nähnyt niin paljon keskusteluja siitä, mitä saa ja mitä ei saa tehdä savupiipulla. Nuohoojilla on ilmeisesti paljon mielipiteitä...
2 vastausta · 9,5k lukukertaa
H
Helioz: Levitä se tavallisella polyuretaanivaahdolla, kun se on kovettunut leikkaa pois niin, että se on noin 1 cm syvä ja tasoita sitten päälle.
1 vastaus · 2,6k lukukertaa
C
cgpro-se: Me aiomme ostaa uusia listoija asuntoon. Vanhat kattolistat olivat styroksia, joita en voinut kuvitella jättäväni, mutta niiden muoto ja koko olivat erittäin hyviä, ja haluaisin löytää samankaltaiset tai vastaavat, mutta puusta tehdyt. Mistä voi löytää hieman isompia tyylikkäitä listoja? Kävimme Hornbachissa, ja siellä oli vain pieniä ja huomaamattomia listoja. Onko
0 vastausta · 3,0k lukukertaa
T
turmenator: Hei Talo on vuodelta 1937 ja luulen, että rappaus on tehty huomattavasti myöhemmin, mutta en ole varma. Kyllä, olen lähettänyt kuvan "proffsille" ja hän kirjoitti, että se vaikuttaa olevan painumavaurio ja että tarvitsee vain puhdistaa vanhasta saumasta puolet syvyydestä ja laittaa tilalle uutta hydraulista kalkkilaastia.
7 vastausta · 7,5k lukukertaa
M
magdan: Hei, olen avannut siporextalon, joka aiemmin oli verhoiltu peltisellä julkisivulla ja 50 mm eristyksellä. Naulatulppien ja rankojen jäljiltä on joitakin vaurioita, jotka ajattelin korjata H+H:n kevytbetonikorjauslaastilla. Julkisivu on karkea, karkeapintainen ja näyttää siltä kuin siinä olisi soraa tms. Julkisivu lisäeristettiin 80-luvun alussa, ja talo on vuodelta 1963. En voi varmasti
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Ja sitten testit olivat: Työnsin levyn työkalun aukon pohjaan. Aika voimakas naarmu molemmilla puolilla. Murra -> täydellinen tulos. :) Sitten 2 cm kipsinauha oli itse asiassa melko tiukasti kiinni aukossa ja murtui vain pieniksi paloiksi, kun yritin ottaa sen pois. :S Mutta sitten huomasin oivalluksen, jota ei ollut ajateltu työkalun rakentamisen aikana. Koska hyllylevyt ovat leveämpiä,
20 vastausta · 6,6k lukukertaa
·
cederbusch
cederbusch: Mitä tarkoitan, Emilstjernlof, on että se ei ehkä ole paras ratkaisu, että on peräkkäin kaksi tyyppiä vedeneristystä, riippumatta vedeneristyksestä. Jos sinne pääsee kosteutta, sillä ei ole minne mennä.
9 vastausta · 1,9k lukukertaa
J
JOW: Jep, nyt minulla on kaikki tarvittavat tiedot... Ruuvitappi on se, mitä tarvitaan...oletan, että siinä on jonkinlainen "pää", jotta voi ruuvata kuten tavallisesti.. Isolde: mutta tuo on toisenlainen kiinnike...
8 vastausta · 17,4k lukukertaa
·
B
bengtf: Meillä on vanha (1957) betonirappu sisäänkäynnin (ulkona) yhteydessä, joka on päällystetty värillisellä rappauksella, 2-3 cm askelmien päällä, ohuempi nousuissa. Rappaus on haljennut useista paikoista, joten olemme nyt poistaneet kaiken, mikä on irtonaista. Joissain paikoissa on myös syntynyt vaurioita alemmassa betonissa. Haluaisin, että rappu tulisi täysin tasaiseksi, jotta
0 vastausta · 4,2k lukukertaa
Bowman
Bowman: Oi miten hyvät vinkit, Kiitos kaikille! Täytyy tehdä joulukonsoli kivilaatoille!
4 vastausta · 7,8k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.