Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
trojlee: se irtoaa kuitenkin...onko lattia vahvistettu?...Kuinka suuri on huone? Olisin piikannut lattian ja valanut uuden vahvistuksella, jos se on niin huonossa kunnossa kuin sanot...silloin siitä tulee kunnollinen ja sinun ei tarvitse murehtia, että laatoitus menee pieleen.. // M
Skogiz: Kuulostaa hyvältä idealta. Onnea matkaan!
copello2: Olemme nyt saaneet lopulliset rakennuspiirustukset arkkitehdilta/rakennesuunnittelijalta ja meillä on muutama kysymys liittyen näihin. 1) Piirustukset perustuvat HEA 180 -palkkiin, joka on mainittu suositeltuna kokona piirustuksissa. Laskelmien mukaan myös HEA 160 on ok. Onko sallittua käyttää 160 palkkia, vaikka piirustukset perustuvat HEA 180:een (muut asiat samoin, eli sama mitta
Ola78: Tiedätkö, mikä valmistaja on tehnyt talon? Jos tiedät, voisit ehkä soittaa heille ja kysyä, voisiko tapaaminen ostaa vähän paneelia autotalliasi varten. Siellä missä itse työskentelen, meillä on itse asiassa sinun käyttämäsi mitat vaakasuuntaiseen paneeliimme.
jnel: Hei, Ajattelen ottaa haltuuni vanhan ruman "böle" (kuten sitä kutsutaan Skånessa). 1800-luvun lopulta peräisin oleva vanha maatila, joka on nähnyt parhaat päivänsä. Tänään mietin, että avaan alakerran katonharjaan asti, jotta tilasta tulee avarampi ja katon korkeus nousee, sillä tällä hetkellä se on todella matala (ehkä 1,9 m). Toisin sanoen haluan poistaa välipohjan. Ongelma on
Sparkz: Siellä missä asuin aiemmin, oli parvisänky rakennettu suunnilleen samalla tavalla. Se oli viisi vuotta sitten, joten minun täytyy yrittää muistaa mittasuhteet. Etureuna oli lauta, 22-25 mm, mutta noin 300 korkea. Tämä muodosti pienen reunan patjan yläpuolelle, jotta ei putoa pois. Muuten sama 45x45 ja sälepohja. Se tuntui melko jäykältä, ei mielestäni yhtään joustava. 45:llä on
Jan-Å: Jos kyltti on suuri, ehkä kulmarautoja voi piilottaa taakse? Siinä tapauksessa saat enemmän kiinnityspisteitä ja jaat kuormituksen seinälle, jos kiinnität tukevan laudan kulmiin, jotka ruuvataan seinään. Siitä tulee hylly, johon kyltti voidaan asettaa.
Arne999: Esitin tämän kysymyksen toisessa kategoriassa, mutta en saanut vastausta, joten yritän täällä. Aion rakentaa huvimajan mökille ja olen surffaillut verkossa jonkin verran ja ajattelin rakentaa "skånskabyggvaror" huvimajan ohjeiden mukaan. Kattoa kantavan palkin takana tulee heidän mukaansa olla 42 x 225. Ongelmana on, että minulla on vähän korkeutta... Terassin oven yläpuolella on
OlaF: Hei, Aion rakentaa yksinkertaisen vahvistuksen puutarhalammen reunalle ja tarvitsen jonkinlaista muovisten paaluseinien materiaalia. Aqvissponten tai Joraplankan ovat löytämäni nimet, mutta en ole löytänyt tavallista jälleenmyyjää. Olen ottanut yhteyttä muiden muovisten paaluseinien valmistajiin ilman vastausta. Joten, mistä tällaista ostetaan? /Ola
para: Kuinka sinun lämmityslevyt on kiinnitetty? Laitoin eilen 15 m² lattialevyä eteiseen. Siellä on myös vesikiertoinen lämmitys levyjen alla. Minun levyt ovat vain kevyesti niitattuina alakehikkoon, joten kipsin liimaaminen tuntuu turhalta. Ruuvailin vain. Onnistuin välttämään osumasta letkuun, mutta se on hieman hermostuttavaa ruuvata. Piirrä huolellisesti, mihin letku menee.
Jan-Å: En ole tehnyt mitään vastaavaa suoraan, mutta luulen, ettei sinulle tule mitään ongelmia, kun ensin korjaat lattian. Alavarvin hirsien vaihtaminen tarkoittaa ilmeisesti sitä, että tunkkien avulla nostetaan talo samalla, kun vaihdetaan huonoksi mennyt osa, sen pitäisi kestää uusi puulattia vintillä.
pbengtsson: Pientä korvausta vastaan puutavarakauppa sahaa tolpan juuri siihen mittaan kuin haluat.
jordraketen: Joo, ehkä niin. En ole ajatellut sitä, meidän ystävämme magneetit. Hmmm..
SBH: joo, laasti c. vähän enemmän eloa siinä kuin muissa lajikkeissa. sitten se on anteeksiantavampi, jos se kuivuu väärään paikkaan.
sege_: Olen juuri siirtänyt päätyseinän ja minun täytyy pidentää paneelikattoani ~1,5 metriä, mutta en halua suoraa saumakohtaa vanhan seinän kohdalle. Vinkkejä, miten saa sen näyttämään tyylikkäältä? Katto on petsattu ja sen olisi hyvä pysyä sellaisena. Valkoiseksi maalatussa voisi tasoittaa sauman, mutta... Minulla on myös mattoja lankkuja, jotka täytyy vaihtaa, koska kamiinaa
turmenator: hehe...se on itse asiassa vain 80m3 4*10 myös noin 2 metriä korkea, se pieni osa 2x2 metriä ei tule olemaan ved. Mutta se on silti luultavasti hankalaa =)
mekkarn: Olen sekä rappannut kellarissani että käyttänyt rappauslaastia B. Se ei ollut ongelmallista. Mutta nyt mietin, teinkö oikein? Sivelin samalla rappauksella kuin käytin myöhemmin, mutta se oli löysempää, kun sivelin. Kun ensin sivelin, rappaus kiinnittyi ja kuivui paljon nopeammin. Minulle on myöhemmin sanottu, että kannattaa sivellä toisentyyppisellä rappauksella? Ja laitoin joskus
SBH: riippuu siitä, miltä portaat näyttävät. ja kuinka paljon raudoitus voi toimia yhdessä betonin kanssa. nippusiteet eivät ole parhaita, mutta kelpaavat harrastevalamiseen. sidonta on tarkoitettu vain siihen, että raudoitus pysyy paikallaan pienemmissä valutoissa. suuremmat valut kuten seinät ja pilarit vaativat aivan toisenlaista käsittelyä.
steppen7: Olen nyt saanut hieman enemmän tietoa, ilmeisesti se näyttää tältä: Vanhempi seinä: sisägips, 240mm ranka/eristys, 6mm ulkogips, spikregel, panel Meidän seinä: sisägips, 220mm ranka/eristys, 30mm klimatskiva, tuulensuoja, spikregel, panel Uusin seinä: 220mm ranka, jossa 30mm klimatskiveremsor sekä 250mm eristys välissä, tuulensuoja, tuplaspikregel, panel He sanoivat ensin, ettei
raveper: Googla.. Asetetaan pala regel vaakasuoraan seinän sisään kahden regelin väliin, johon sitten ruuvataan kaappi kiinni.
savio: [citat] Kiitos vinkistä, vaikeampaa se ei ollutkaan. Potkaisin paljain jaloin ja sain hieman otetta. 3 nopeaa potkua ja nyt se istuu täydellisesti :P
Lane: yritin piirtää tekstissä, mutta se ei toimi foorumilla, mutta olen uusi ja yritin sitä näin: kuvittele, että I on seinät ulkoseinä huone I wc I huone I wc I huone I wc I ajateltu ratkaisu huoneL wc I huone I wc I huone I wc I
Mats: K-rauta ja fresks myyvät DW demolition (ainakin viimeksi kun tarkistin). Näyttäisi siltä, että pieni varasto joutui DW:n kohteeksi täällä.
nossodo: Okei, katsotaan miten teen, onhan nyt aika kuivaa ja minulla ei ole eristystä seinissä ja niin edelleen. Ehkä teen niin, että viimeistelen seinät, kyseessähän on enintään ylimääräinen viikko.