Hei!

Olen ajatellut muurata leivinuunin ja tehdä silloin kaaren itse tulipesän alueelle.

Olen ajatellut tehdä kaaren apuna vanerilevyn avulla, jonka taivutan tueksi tiilille. Nyt kysyn, onko jollakin kokemusta tästä tavasta muurata kaari. Tämä varmaan lasketaan "pikalämpäksi" verrattuna kivien hakkaamiseen ja sovittamiseen kaareen, mutta se vaikuttaa yksinkertaiselta ja tehokkaalta menetelmältä, jos ei ole aiemmin muurannut kaaria.

Miten esimerkiksi poistan tukilevyn (vanerilevyn) tiilien alta, kun laasti on kuivunut, ilman että rakenteelle tapahtuu mitään? Pitääkö olla rako tiilien ja tukilevyn välillä, vai voiko se levätä suoraan levyn päällä?

Kiitollinen vastauksista!

se ei ole huijausvaihtoehto, näin tehdään...viimeisen keskellä/viimeiset keskellä hakataan/katkaistaan kiiloiksi...masoniitin täytyy olla jonkin päällä saadakseen tukea esimerkiksi laudat, jotka on sahattu kaaren koon mukaan...muuten sen voi vain antaa olla paikoillaan, kunnes alat polttaa...masoniitti palaa kai ;) ja kyllä, kivien tulee olla suoraan masoniittia vasten, muuten se ei ole hyödyllinen

Koska ketju on kaksi vuotta vanha, luulen että TS on saanut vastauksen kysymykseensä jostain muualta. Lisäksi se on hänen ainoa viestinsä täällä ByggaHus-sivustolla, joten hän ei varmaankaan kirjaudu usein sisään...

hahaha luulin kiireessä, että se oli kirjoitettu tänä vuonna kesäkuussa =)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.