7 019 lukukertaa ·
4 vastausta
7k lukukertaa
4 vastausta
Rakennuspuutavara 5m jänneväliin?
Jos ruuvaan ja liimaan kolme 45x220 ja käytän niitä liimapalkkina, kuinka paljon kuormaa voin odottaa keskelle palkkia, jos jänneväli on 470 cm? Tarvitsenko ehkä lisää korkeutta palkeille jännevälin kestämiseksi?
Onko mitään syytä, miksi et osta liimapuuta suoraan? Byggmaxilla on halpaa liimapuuta, jota on useimmiten varastossa:
http://www.byggmax.com/se-sv/prod/virke-obeh-tra/reglar-stomme/limtra-balk-pelare/default.aspx
Jos aiot tehdä tämän, sinun tulisi käyttää aitoa konstruktioliimaa, kuten esimerkiksi Cascosinol, eikä se tule olemaan halvempaa kuin ostaa liimapuuta suoraan.
http://www.byggmax.com/se-sv/prod/virke-obeh-tra/reglar-stomme/limtra-balk-pelare/default.aspx
Jos aiot tehdä tämän, sinun tulisi käyttää aitoa konstruktioliimaa, kuten esimerkiksi Cascosinol, eikä se tule olemaan halvempaa kuin ostaa liimapuuta suoraan.
Syy ei ole sen suurempi kuin että minulla on kasa 220
r lojumassa kotona, mutta ehkä minun täytyy nöyrtyä ja ostaa vähän oikeaa liimapuuta sen sijaan.
Mihin aiot käyttää palkkeja?
Kysymys siitä, kuinka paljon voit kuormittaa, ei ole oikeastaan merkityksellinen. Puukonstruktiot eivät koskaan kuormiteta murtorajaan asti. Juuri heilunta ja taipuma asettavat rajan, kauan ennen kuin murtoraja on saavutettu. Sinulla on myös oltava reilu marginaali, puun vikojen, hyönteisten hyökkäysten, lahoamisen jne. varalta.
Kysymys siitä, kuinka paljon voit kuormittaa, ei ole oikeastaan merkityksellinen. Puukonstruktiot eivät koskaan kuormiteta murtorajaan asti. Juuri heilunta ja taipuma asettavat rajan, kauan ennen kuin murtoraja on saavutettu. Sinulla on myös oltava reilu marginaali, puun vikojen, hyönteisten hyökkäysten, lahoamisen jne. varalta.
Kyllä, on totta, taipuma on luultavasti ongelma minulle tässä tapauksessa. Minulla on palkki harjapalkin siirtämiseen kuistin ulkoreunassa. Se tulee olemaan avoin rakenne, joten en halua W-muotoista kattotuolia ulkonäkösyistä. Harjapalkilla on 2,5 m vapaa jänneväli talon ulkoseinään ja 4 m pitkät kattopalkit, c/c 120. Kattokulma 27 astetta.
Klikkaa tästä vastataksesi