6 541 lukukertaa ·
20 vastausta
7k lukukertaa
20 vastausta
Kipsi 1 cm lyhyempi
Olemme päättäneet, että katossa ei ole kattolistoja, ja silloin OSB + kipsi peittävät seinien lähellä olevat näkyvät niitit.pbengtsson sanoi:
Sitten on kaikista helpointa painaa leikkaamaton kipsireuna valmista kattoa vasten, jos haluaa minimoida raon katto/seinä-kulmassa.
OK, mutta sitten voisi ehkä ottaa enemmän kuin 1 cm, lattialista määräähän sen.
Äänestän myös pyörösahaa, ota huono pölynimuri, jonka asetat ulos (ulkona).
Itse olen sahannut paljon kipsiä festool-upotussahalla ja heidän pölynimurilla, ei ongelmia ollenkaan. Pahinta oli cemberit, kun terä oli hienohampainen ja suodattimet tukkeutuivat, mutta se oli vain ravistamista.
Äänestän myös pyörösahaa, ota huono pölynimuri, jonka asetat ulos (ulkona).
Itse olen sahannut paljon kipsiä festool-upotussahalla ja heidän pölynimurilla, ei ongelmia ollenkaan. Pahinta oli cemberit, kun terä oli hienohampainen ja suodattimet tukkeutuivat, mutta se oli vain ravistamista.
3-4 viipaletta ja sahapukki pitäisi varmaan pölytä vähän vähemmän kuin pyörösaha
Hei.
Nyt olen ratkaissut sen pienellä itse tehdyllä työkalulla.
Ensin 120 cm kaistale 13 mm vaneria, noin 7-8 cm leveä.
Sitten kaksi 122 cm pitkää kaistaletta kirjahyllystä saadusta vanerilevystä (mitä on saatavilla, mutta halusin terävän reunan!).
Nämä palat olivat hieman leveämpiä, noin 14 cm.
Sitten mittasin tarkalleen 2 cm kirjahyllylevyissä sisäänpäin (koska olen nyt huomannut, että haluan nämä 40-60 kipsilevyä 2 cm lyhyemmiksi) ja kiinnitin harvakseen kapeilla pitkänäkillä, 4 kpl luulisin.
Sitten kiinnitin myös toisen kirjahyllytason, samalla kun kulmamitta huolehti, että se oli suora ja siisti.
(edit: pidän asioiden yhdistämisestä, jotta ne eivät liiku, kun aloittaa ruuvaamisen - ei mitään muuta ajatusta niiteistä, joten teidän ei tarvitse juosta ostamaan mitään asetta vain koska haluatte tehdä samanlaisen työkalun
)
Lopuksi ruuvasin paketin molemmilta puolilta useilla lastulevyruuveilla, jotka asensin melko lähelle, missä kipsilevy puristuu sisään, jotta voima jakaantuisi mahdollisimman hyvin.
Nyt olen ratkaissut sen pienellä itse tehdyllä työkalulla.
Ensin 120 cm kaistale 13 mm vaneria, noin 7-8 cm leveä.
Sitten kaksi 122 cm pitkää kaistaletta kirjahyllystä saadusta vanerilevystä (mitä on saatavilla, mutta halusin terävän reunan!).
Nämä palat olivat hieman leveämpiä, noin 14 cm.
Sitten mittasin tarkalleen 2 cm kirjahyllylevyissä sisäänpäin (koska olen nyt huomannut, että haluan nämä 40-60 kipsilevyä 2 cm lyhyemmiksi) ja kiinnitin harvakseen kapeilla pitkänäkillä, 4 kpl luulisin.
Sitten kiinnitin myös toisen kirjahyllytason, samalla kun kulmamitta huolehti, että se oli suora ja siisti.
(edit: pidän asioiden yhdistämisestä, jotta ne eivät liiku, kun aloittaa ruuvaamisen - ei mitään muuta ajatusta niiteistä, joten teidän ei tarvitse juosta ostamaan mitään asetta vain koska haluatte tehdä samanlaisen työkalun
Lopuksi ruuvasin paketin molemmilta puolilta useilla lastulevyruuveilla, jotka asensin melko lähelle, missä kipsilevy puristuu sisään, jotta voima jakaantuisi mahdollisimman hyvin.
Viimeksi muokattu:
Ja sitten testit olivat:
Työnsin levyn työkalun aukon pohjaan.
Aika voimakas naarmu molemmilla puolilla.
Murra -> täydellinen tulos.
Sitten 2 cm kipsinauha oli itse asiassa melko tiukasti kiinni aukossa ja murtui vain pieniksi paloiksi, kun yritin ottaa sen pois. :S
Mutta sitten huomasin oivalluksen, jota ei ollut ajateltu työkalun rakentamisen aikana.
Koska hyllylevyt ovat leveämpiä, voin puristaa sitä hieman siellä, jolloin kolo, johon kipsi on juuttunut, aukeaa hiukan. Täydellistä, kuin olisin ajatellut kaiken suoraan.
Työnsin levyn työkalun aukon pohjaan.
Aika voimakas naarmu molemmilla puolilla.
Murra -> täydellinen tulos.
Sitten 2 cm kipsinauha oli itse asiassa melko tiukasti kiinni aukossa ja murtui vain pieniksi paloiksi, kun yritin ottaa sen pois. :S
Mutta sitten huomasin oivalluksen, jota ei ollut ajateltu työkalun rakentamisen aikana.
Koska hyllylevyt ovat leveämpiä, voin puristaa sitä hieman siellä, jolloin kolo, johon kipsi on juuttunut, aukeaa hiukan. Täydellistä, kuin olisin ajatellut kaiken suoraan.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Kipsilevy tretexin päälle, kun koolausväli on 120 cm?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Kuinka voin asentaa raskaan kattokruunun (10-12kg) 1,5cm kipsikattoon?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
HEA12:n sisäänrakennuspaksuus oli 20x24 cm. Voiko tehdä pienemmäksi?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka




