Mikael_L
pbengtsson sanoi:
Miksi suunnitella uudelleen, laita katto viimeiseksi.
Olemme päättäneet, että katossa ei ole kattolistoja, ja silloin OSB + kipsi peittävät seinien lähellä olevat näkyvät niitit.
Sitten on kaikista helpointa painaa leikkaamaton kipsireuna valmista kattoa vasten, jos haluaa minimoida raon katto/seinä-kulmassa.

OK, mutta sitten voisi ehkä ottaa enemmän kuin 1 cm, lattialista määräähän sen.
Äänestän myös pyörösahaa, ota huono pölynimuri, jonka asetat ulos (ulkona).
Itse olen sahannut paljon kipsiä festool-upotussahalla ja heidän pölynimurilla, ei ongelmia ollenkaan. Pahinta oli cemberit, kun terä oli hienohampainen ja suodattimet tukkeutuivat, mutta se oli vain ravistamista.

3-4 viipaletta ja sahapukki pitäisi varmaan pölytä vähän vähemmän kuin pyörösaha

Veitsi ja taskumitta, leikkaa molemmilta puolilta ja katkaise.

Mikael_L
Hei.
Nyt olen ratkaissut sen pienellä itse tehdyllä työkalulla.

Ensin 120 cm kaistale 13 mm vaneria, noin 7-8 cm leveä.
Sitten kaksi 122 cm pitkää kaistaletta kirjahyllystä saadusta vanerilevystä (mitä on saatavilla, mutta halusin terävän reunan!).
Nämä palat olivat hieman leveämpiä, noin 14 cm.

Sitten mittasin tarkalleen 2 cm kirjahyllylevyissä sisäänpäin (koska olen nyt huomannut, että haluan nämä 40-60 kipsilevyä 2 cm lyhyemmiksi) ja kiinnitin harvakseen kapeilla pitkänäkillä, 4 kpl luulisin.
Sitten kiinnitin myös toisen kirjahyllytason, samalla kun kulmamitta huolehti, että se oli suora ja siisti.
(edit: pidän asioiden yhdistämisestä, jotta ne eivät liiku, kun aloittaa ruuvaamisen - ei mitään muuta ajatusta niiteistä, joten teidän ei tarvitse juosta ostamaan mitään asetta vain koska haluatte tehdä samanlaisen työkalun ;))

Lopuksi ruuvasin paketin molemmilta puolilta useilla lastulevyruuveilla, jotka asensin melko lähelle, missä kipsilevy puristuu sisään, jotta voima jakaantuisi mahdollisimman hyvin.

• Tämä kuva näyttää itse tehdyn työkalun, joka koostuu päällekkäin asetetuista vaneri- ja kirjahyllylevysuikaleista työpöydällä ulkona.
  • Vaneripalojen ja kirjahyllylevyjen liitos; osia itse tehdystä työkalusta rakennusprojektia varten. Ympärillä näkyy rakennusmateriaaleja.
  • Mies käyttää niittipistoolia kiinnittääkseen puupaloja toisiinsa tarkan kulmaviivaimen avulla, rakentaen työkalua rakennusprojektiinsa.
  • Kaksi vanerilevyä laminoitu päällekkäin, kiinnitetty ruuveilla itsetehtyyn työkaluun käytettäväksi rakennusprojektissa. Näkyy myös porakone.
Viimeksi muokattu:
Mikael_L
Ja sitten testit olivat:
Työnsin levyn työkalun aukon pohjaan.
Aika voimakas naarmu molemmilla puolilla.

Murra -> täydellinen tulos. :)

Sitten 2 cm kipsinauha oli itse asiassa melko tiukasti kiinni aukossa ja murtui vain pieniksi paloiksi, kun yritin ottaa sen pois. :S

Mutta sitten huomasin oivalluksen, jota ei ollut ajateltu työkalun rakentamisen aikana.
Koska hyllylevyt ovat leveämpiä, voin puristaa sitä hieman siellä, jolloin kolo, johon kipsi on juuttunut, aukeaa hiukan. Täydellistä, kuin olisin ajatellut kaiken suoraan. :cool:

• Verktyg för gipsbrytning visar en fastklämd gipsskiva mellan hyllplan i gapet på verktyget.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.