Mikael_L
Paska!
Olen muuttanut suunnitelmaa, laitan ensin katon ja sitten seinälevyn. :S

Onko mitään mukavaa kikkaa, jos minulla on noin 50 kipsilevyä, jotka kaikki pitää lyhentää noin 1 cm? (siis lyhyeltä sivulta).
 
Mikael_L sanoi:
Paska!
Olen suunnitellut uudelleen, laitan ensin katon ja sitten seinä-kipsi. :S

Onko mitään mukavaa niksiä käyttää, jos minulla on yli 50 kipsilevyä, joita kaikkia täytyy lyhentää noin 1 cm? (eli lyhyeltä sivulta).
Minulla on kipsileikkuri, joka selviää 5 mm:stä 12 cm:iin, ehkä kannattaisi hankkia sellainen. Se leikkaa molemmat puolet yhtä aikaa ja viilto on suora kuin viivain.

Sain omani gyproc-esittelyssä monta herran vuotta sitten, joten en tiedä mitä ne maksavat, mutta googlaamalla saa varmasti vastauksen siihen.

Onnea matkaan.
 
Laske sahanterä alas vanhalla terällä ja leikkaa 5 levyä kerralla.
 
vojma sanoi:
[linkki]

Kuitenkin se on melko kallis ja ammattilaiset eivät näytä ajattelevan, että se oikeuttaa hinnan.

[linkki]
Olen kokeillut bladerunneria enkä pidä siitä. Otan kuvan vanhasta kanta-asiakasveitsestäni illalla, sillä en löytänyt mitään hyödyllistä googletettaessa, ei varmaan ole enää markkinoilla.:O
 
Se ei ollut myöskään halpa...
 
1 cm on liian vähän, että se onnistuisi hyvin veitsellä; ei voi murtaa koko pituutta. Käyttäisin pyörösahaa 4-5 kerrallaan ja niputtaisin ne puristimilla yhteen. Pölyistä siitä tulee varmasti!
 
Mikael_L
No mutta ehkä sitten täytyy käyttää pyörösahametodia, pahimmassa tapauksessa.
Gyproc-veitsi tuhannella lapulla ei tule kysymykseen. Silloin ostan mieluummin toisen upposahan ja minulla on yksi ruma ja yksi hieno. :)
 
Mikael_L
Mietin, voisinko tehdä jonkinlaisen katkaisuvivun.
Kaksi 120 cm pitkää regeliä tai lankkua pbs ja 13-14 mm levyinen lastu tai vaneriliuska.
Regelit ulottuvat 1 cm vanerin ulkopuolelle.

Paina levy haarukkaan (mutta oikeastaan päinvastoin tietenkin), piirrä kovaa pbs regelin tukemana, katkaise.
 
Veikkaisin, että katkaisu olisi paras vaihtoehto, varsinkin kun ympyräsaha pölyttää valtavasti ja kipsi tukkii imurin heti.

Muuten ei kestä kauan käsisahalla, eikä viimeistelykään ole välttämätöntä.
 
vojma sanoi:
Se ei ollut myöskään halpa...
N on nimittäin selma jokaiselle levylle, jos sitä ei koskaan käytetä uudelleen.:rolleyes:

Mutta kuten sanottu, käsisaha ja kaksi puristinta näyttävät olevan tehokkaimmat, upotussaha 50 kipsilevylle, pölyää kuten sanottu melkoisesti.:)
 
Leikkaa kipsiveitsellä sekä ylä- että alapuolelta ja pidä jotain kovaa (esimerkiksi kipsiveitsi) kädessä ja katkaise.
 
Äänestin vanhaa fogsvansia. Se on halpaa ja nopeaa, vain mennä ja ostaa, kaikki muu vie myös aikaa.
Joten siitä vain alkaa sahata. olet valmis 20 minuutissa. onnea matkaan
 
Miksi suunnitella uudelleen, aseta katto viimeiseksi.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.