12 581 lukukertaa ·
23 vastausta
13k lukukertaa
23 vastausta
Ulkoseinän rakenne? Autotalli
Lisää kysymyksiä.
Onko asfaboard todella välttämätön autotallin rakentamisessa? Haluan rakentaa jotain hyvin rakennettua ja hyvää, mutta minun täytyy punnita vähän hyviä ja huonoja puolia kaikesta sekä oppia miksi rakennetaan tietyllä tavalla
Jos valitsen asfaboardin, pitääkö minun tiivistää saumat jollain tavalla myös?
Näyttää siltä, että monet käyttävät vain tuulensuojapaperia. Mitkä ovat asfaboardin ominaisuudet ja edut?
Se maksaa myös jonkin verran, joten yritän arvioida onko se perusteltua.
Onko asfaboard todella välttämätön autotallin rakentamisessa? Haluan rakentaa jotain hyvin rakennettua ja hyvää, mutta minun täytyy punnita vähän hyviä ja huonoja puolia kaikesta sekä oppia miksi rakennetaan tietyllä tavalla
Jos valitsen asfaboardin, pitääkö minun tiivistää saumat jollain tavalla myös?
Näyttää siltä, että monet käyttävät vain tuulensuojapaperia. Mitkä ovat asfaboardin ominaisuudet ja edut?
Se maksaa myös jonkin verran, joten yritän arvioida onko se perusteltua.
Voit valita melkein mitä haluat, vindpapp, asfaboard, ulkokaakeli vindväv ...
Laitoin vindväv mökille ja talolle (todella nopeasti ja helposti) ja asfaboard autotalliin.
Autotalli oli asfaboardilla ja naulalevyllä yhden talven, joten se tuntui melkein seiniltä. Minulla oli myös joitain työkaluja siellä.
En ole tehnyt mitään asfaboard-levyjen saumojen kanssa, mutta kaikki saumat ovat palkkien kohdalla ja olen nitonut melko tiheästi, vähintään 10 cm välein.
Ehdotan asfaboard tai ulkokaakeli sinulle, koska siitä tulee käytännössä autokatoksen sisäpuoli.
Vindväv vahingoittuu helpommin, puhumattakaan vanhasta vindpappista.
Vindväv ei ole myöskään niin kaunis näkyvänä sisäpuolena, silloin asfa tai kipsi on huomattavasti siistimpi.
Laitoin vindväv mökille ja talolle (todella nopeasti ja helposti) ja asfaboard autotalliin.
Autotalli oli asfaboardilla ja naulalevyllä yhden talven, joten se tuntui melkein seiniltä. Minulla oli myös joitain työkaluja siellä.
En ole tehnyt mitään asfaboard-levyjen saumojen kanssa, mutta kaikki saumat ovat palkkien kohdalla ja olen nitonut melko tiheästi, vähintään 10 cm välein.
Ehdotan asfaboard tai ulkokaakeli sinulle, koska siitä tulee käytännössä autokatoksen sisäpuoli.
Vindväv vahingoittuu helpommin, puhumattakaan vanhasta vindpappista.
Vindväv ei ole myöskään niin kaunis näkyvänä sisäpuolena, silloin asfa tai kipsi on huomattavasti siistimpi.
Valitettavasti minulla ei ole hintaa sille, en ole käyttänyt sitä itse vaan olen vain lukenut niistä, jotka ovat käyttäneet sitä. Soita rakennusliikkeelle ja tarkista heidän kanssaan, voivatko he hankkia sitä tai onko se heidän valikoimassaan. Silloin heidän pitäisi myös pystyä antamaan hinta, mutta luulen kyllä, että se on kalliimpi, mutta kuten sanottu, en ole varma.Suhagg sanoi:
Kiitos. Laitan asfaboardin tarjoukseen. Tein nopean laskelman ja se on enintään 8 tuhatta tai jotain mitä tarvitsen, joten se ei ole suuria rahoja tämän kokoisessa rakennuksessa. Antaa myös siistimmän sisäpuolen autokatokseen kuten sanot.Mikael_L sanoi:Voit valita mitä haluat, tuulensuojalevy, asfaboard, ulkoinen kipsilevy, tuulikalvo ...
Laitoin tuulikalvon vapaa-ajan rakennukseen ja taloon (erittäin nopeasti ja kätevästi) ja asfaboardin autotalliin.
Autotalli oli asfaboardilla ja naulalistoilla yhden talven, joten se tuntui melkein seiniltä. Minulla oli siellä myös joitakin työkaluja.
En ole tehnyt mitään asfaboard-levyjen saumakohdille, mutta kaikki saumat ovat koolauksessa ja olen niitannut melko tiheästi, vähintään joka 10. cm.
Suosittelen sinulle asfaboardia tai ulkoista kipsilevyä, koska siitä tulee käytännössä autokatoksesi sisäpuoli.
Tuulikalvo vahingoittuu helpommin kuin vanha tuulensuojapaperi.
Tuulikalvo ei ole myöskään kovin siisti näkyvissä oleva sisäpuoli, kun taas asfaltti- tai kipsilevy on huomattavasti siistimpi.
Tarkistan sen sitten. Mutta en ole kovin innostunut olemaan ensimmäinen, joka käyttää "uutta tekniikkaa". Jos on rakennettu muovilla 25 vuotta ja se on toiminut hyvin, käytän sitä edelleen.Ola78 sanoi:Valitettavasti minulla ei ole hintaa siitä, en ole käyttänyt sitä itse vaan lukenut vain sellaisista, jotka ovat käyttäneet sitä. Soita rakennustarvike kauppiaallesi ja tarkista heidän kanssaan, voivatko he hankkia sen tai onko se heidän valikoimassaan. Silloin heidän pitäisi myös pystyä antamaan hinta, mutta kyllä, luulen sen olevan kalliimpi, mutta kuten sanottu, en ole varma.
Mitä enemmän puhuu muiden kanssa, sitä enemmän mielipiteitä 
Rakentaja sanoo
Asfaboard, mikä vanha rakentajaukko sitä suosittelee?
Ulkogipsi siinä tapauksessa, hän sanoo, mutta ei suosittele sitä vaan kehottaa käyttämään tuulenohjausta, hän sanoo.
Katsotaan, mihin tämä päättyy.
Rakentaja sanoo
Asfaboard, mikä vanha rakentajaukko sitä suosittelee?
Ulkogipsi siinä tapauksessa, hän sanoo, mutta ei suosittele sitä vaan kehottaa käyttämään tuulenohjausta, hän sanoo.
Katsotaan, mihin tämä päättyy.
Tuulensuojakangas on myös hyvä. Nopea, kätevä ja halpa. Todennäköisesti paras suorituskyky, eli paras suhde ilmatiiveyden ja diffuusion avoimuuden välillä.
Mutta sitten sinulla on tuulensuojakangas näkyvissä autokatoksen sisäpuolella, mikä ei ole mitenkään kauhean huono asia, mutta jos siinä olisi asfaboard-levyt tai ulkokipsilevyt, niin autokatoksen osa näyttäisi hieman paremmalta.
Ulkokipsi on aika raskasta käsitellä, mutta siinä on joitakin suuria etuja, joista suurin on rungon jäykkyys, jonka se antaa. Ulkokipsi antaa myös suhteellisen houkuttelevan sisäpuolen autokatososassa.
En voi nimetä mitään vaihtoehdoista ehdottomasti parhaaksi, joka hakkaa muut mennen tullen. Hyötyjä ja haittoja on suunnilleen samassa mittakaavassa. Vanhankunnon tervattu tuulipaperi ei mielestäni pärjää lainkaan, tuulensuojakankaalla on kaikki paperin edut ja muutama lisää.
Mutta sitten sinulla on tuulensuojakangas näkyvissä autokatoksen sisäpuolella, mikä ei ole mitenkään kauhean huono asia, mutta jos siinä olisi asfaboard-levyt tai ulkokipsilevyt, niin autokatoksen osa näyttäisi hieman paremmalta.
Ulkokipsi on aika raskasta käsitellä, mutta siinä on joitakin suuria etuja, joista suurin on rungon jäykkyys, jonka se antaa. Ulkokipsi antaa myös suhteellisen houkuttelevan sisäpuolen autokatososassa.
En voi nimetä mitään vaihtoehdoista ehdottomasti parhaaksi, joka hakkaa muut mennen tullen. Hyötyjä ja haittoja on suunnilleen samassa mittakaavassa. Vanhankunnon tervattu tuulipaperi ei mielestäni pärjää lainkaan, tuulensuojakankaalla on kaikki paperin edut ja muutama lisää.
Klikkaa tästä vastataksesi