Kuten otsikossa: pitäisikö saumassa katon ja seinän välillä olla paperinauha? Olen kipsannut seinät ja toivottavasti saan kipsilevyn viistoon kattoon viikonlopun aikana. Epäilen, että seinän ja kattokipsin väliin tulee jonkin verran rakoja. Onko haittapuolia laittaa nauhaa sinne täytteenä enemmän kuin että se tuo enemmän saumojen tasoittelua?

Tai miten muuten ratkaisen raot siististi? Sauma-aine ei kata liian suuria rakoja. En ole vielä päättänyt, tuleeko kattolista vai ei. Jos kysyn vaimolta, vastaus on varmasti EI!

Kiitollinen tuesta...

Käytä aikaa levyjen sovituksen tarkkuuteen sen sijaan, että tasoittaisit saumaa ja käytä lateksisaumamassaa.

Joo, ehkä se on järkevintä...

Vedä vaaka viiva seinälle värisnarulla, sitten leikkaa kipsi enemmän kuin katon kaltevuus, mittaa sama etäisyys kriittiviivasta viistettyihin kattokipsilevyihin. Hups, niin sinulla on hieno reuna, joka tarvitsee vain ihan pienen lateksinauhan.

Siitä tuli vähän säätämistä, jotta se saatiin kuntoon. Pieniä rakoja jäi toki. Mutta vähän kittiä ja täytemassaa, ja sitten saumaus ja maali päälle, niin siitä tuli täydellinen. Joten ei, paperinauha katon ja seinän välisessä saumassa olisi ollut vain turhan työlästä.

Eikö se sitten ajan myötä halkeile??
Minulla on itse viistokatto ja se on vähintäänkin vähän "flaky"...
Ajattelin laittaa metalli profiilin taakse siirtymäkohtiin saadakseni oikean jäykkyyden! Eihän sitä halua joka kevät ja syksy lateksata!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.