T
Tiger79: Ihanaa! Mikä oli virhe?
9 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
T
9 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Ok... Helpoin tapa on poistaa kaakelilista... ja ruuvata pois pistorasioiden kansilaatat... Ja purkaa tuuletin. Jos laattamies on ollut ammattitaitoinen, hän on jättänyt noin 3 mm välin laatan ja työtason väliin. Teippaa sitten suoja työtasolle ennen kuin jatkat eteenpäin... Ota sitten Fein multimaster ja sahaa varovasti kipsi läpi hieman ylimmän laatan yläpuolelta sekä työtason ja
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
R
Richard Andreasson: Kiitos teille! Toivottavasti se ei ole kantava. Sillä se maksaa varmaan vähintään 100 000 puuhata palkin ja muiden kanssa vai mitä?
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Ehdottomasti pystysuora portti voi olla tyylikäs! Tässä näyttäisi olevan 95*95 tolpat, joten mistä itse portti voisi koostua? 28*70? [bild] Tämä on yksinkertaisempi vaihtoehto, jota voi muokata hieman haluamallaan tavalla. Helppo rakentaa, mutta selvästi tunnistaa sisäänkäynniksi. [bild] Tässä sinulle muuten hyvä rakennusohje erilaisille porteille (myös yksi kuten yllä, mutta
3 vastausta · 20,7k lukukertaa
·
J
jivanoff: Katsota Teknos Teknofloor... aion itse maalata sillä kesällä...
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
R
rolfw: Onko kenelläkään arvausta siitä, mitä voisi maksaa (Tukholman alueella) korjata samanlainen ongelma kuin tässä kuvataan? Kyseessä on kantava seinä, johon aiempi omistaja on tehnyt aukon, ja nyt katto/lattia on ehkä pari senttimetriä vajonnut keskeltä. Oletan, että se pitäisi nostaa takaisin ylös ja asettaa palkki, ja olen utelias siitä, mitä se suurin piirtein maksaisi, jos antaa
24 vastausta · 16,2k lukukertaa
FordPrefect
FordPrefect: Tätä olet varmasti jo miettinyt, mutta paras asia, jonka voit tehdä, on ottaa yhteyttä kunnan nuohoojaan, joka tarkastaa työn/kamiinan, kun se on valmis. Hänen pitäisi osata kertoa, miten sinun tulisi toimia ja mitkä kriteerit koskevat juuri sinun kaminaasi. Ystävällisin terveisin M
1 vastaus · 6,7k lukukertaa
I
ih624: Se käy yhtä hyvin. Tee siitä hieman pienempi, jotta on tilaa svetsan.
12 vastausta · 11,3k lukukertaa
E
Eddi Thomason: Minulla on halpa niittipihdit Julasta. Toimii ihan hyvin. On paljon helpompaa jatkaa, jos säännöt ovat jo kiinni ennen kuin aloitat levyn kanssa räpläämisen. (ammattilaiset varmasti pitävät sitä hankalana, innokas puoliharrastelija pitää pihtejä hyvänä omistaa...)[/QUOTE] Minulla on myös se. En ole kokeillut "oikeaa", mutta tämä tuntuu ihan hyvältä. Varmasti hankalampi
13 vastausta · 15,9k lukukertaa
apotekarnes
apotekarnes: Ajattelen rakentaa kaiteen portaisiin. Aion käyttää koivupyöreää ja tehdä suoran kaiteen tavallisen kaarevan sijaan. Portaan sisänurkassa aion veistää kaarevan palan tyyppiä: http://www.hlf.se/econtent/img/bob_0188_jpg2.jpg. Kysymys on nyt, kuinka lasken, mikä kulma tämän kaaren pitäisi olla. Matikan tunnit ovat aivan liian kaukana menneisyydessä, jotta voisin ratkaista tämän
0 vastausta · 2,4k lukukertaa
Y
Yrrol: [citat] Miten sitten takuiden kanssa, jos alkaa leikkaamaan kaapelia? Huomasin, että heidän koneistaan oli kaksi versiota, 240 ja 110 tai mitä ne nyt olivatkaan, luulin olevani vihreällä puolella, jos valitsin vain 240v... Joten kaikki te, jotka olette ostaneet Englannista, oletteko modifioineet kaapelin.. Hum...
26 vastausta · 7,3k lukukertaa
A
Arne999: Jaag on rakentamassa wc:tä mökkiin, jonka ainoa "ulkoseinä" on terassia vasten. Kysymys kuuluu, miten minun pitäisi hoitaa ilmanvaihto. Paras ratkaisu olisi, jos voisin kulkea sisäkaton läpi ja käyttää 3m kanavaa päätyyn. Tämä välttää reiän tekemisen ulkokattoon... Onko se ok tehdä näin ja miten se tehdään?
0 vastausta · 914 lukukertaa
N
newbee: kiitos nöyrimmästi kaikista saapuneista vinkeistä. / Daniel
13 vastausta · 5,0k lukukertaa
W
Wand: Hmm, tarkemmin katsottuna huomasin, että olen varmaan saanut auringonpistoksen :) jos joku haluaa, niin tämä ketju voidaan poistaa ;)
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
M
magnu: Ehdotukseni oli vahvistaa olemassa olevia ruuveja 25 mm x 25 mm neliömäisellä teräsputkella. Älä käytä siihen paljon rahaa, kokeile ensin yhdellä kattoruuvilla ja katso mitä tapahtuu. Kysy teräsliikkeeltä, jolla on sellaista varastossa, mitä se maksaa. Mutta putki ei ole ilmainen. Mietin, onkohan olemassa keinoa määrittää, mitä mittaa tarvitaan? Ehkä puuparrun voi tehdä, jolla
10 vastausta · 3,4k lukukertaa
eriobe
eriobe: Hyvä linkki JPW. Tämä pitäisi toimia erinomaisesti.
9 vastausta · 12,9k lukukertaa
K
KungAnka: Aseta ohut sääntö kaapin sisään, jonka kiinnität ruuveilla kaapin ulkopuolelta ennen kuin asennat sen. Nyt voit laittaa niin monta mollysia kuin haluat ja osua sääntöihin tavallisilla ruuveilla. Vanha keittiöni (rakennettu -69) oli tehty sillä tavalla. Tietenkin maalaat säännön valkoiseksi.
12 vastausta · 24,7k lukukertaa
O
Olfe: MathiasS: Kiitos linkeistä! :-)
13 vastausta · 2,7k lukukertaa
O
13 vastausta · 2,7k lukukertaa
nimhed
nimhed: Mielestäni 8 plinttiä kuulostaa kohtuulliselta. Kiinnitä 45x170 talon seinään ja sitten sinulla on kaksi riviä plinttejä sen ulkopuolella. Jos käytät 45x170, se kantaa ongelmitta plinttien ollessa 170 cm etäisyydellä. Ehkä sinun pitäisi käyttää 5 plinttiä per rivi, siis yhteensä 10 plinttiä. Lyhennät tietenkin. 30 plinttiä 45 m²:llä kuulostaa erittäin vakaalta.
3 vastausta · 1,7k lukukertaa
G
gaffa: Kiitos vastauksista. :) Tuntuu siltä, että voisi vähentää paljon painoa jollakin vedenkestävällä masoniitilla, kauniiksi se ei kyllä tule, mutta ehkä voisi taikoa hieman ohuilla listoilla tai vastaavilla. Kattolevyjä olen itse asiassa ajatellut, mutta mielestäni ne olisivat kyllä rumempia. Kuten katos italialaisen kaatopaikan reunalla täynnä venepakolaisia siis. Ongelma masoniitin
4 vastausta · 5,6k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: [citat] En tiedä kuinka tärkeää on hyönteisiltä eristää paneelien takaa, mutta siellä yleensä sen sijaan ainakin tiivistetään hiiriä vastaan. Voit ostaa sellaisia "Museband", erittäin kalliita metalli-/muovisuikaleita. [bild] Asetin sellaisia alareunaan paneelin taakse piharakennuksessa, koska siellä on vaakasuora panelointi. [citat] Paneelin takana on melko ahdasta, esim.
7 vastausta · 16,4k lukukertaa
A
Arlamannen: Epäilin sitä... Tekee mieli kokeilla silti, jos paska halkeilee niin halkeilee sitten. Kokeilen muurausta savilaastilla, jotta voin purkaa sen helposti ja rakentaa jotain muuta kivistä.
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
C
carlbanan: Löytyy melko hyviä kuvauksia osoitteessa www.benders.se En usko, että sinun tarvitsee valaa alle, pitäisi riittää hieman hienompi mtrl....
1 vastaus · 20,4k lukukertaa
R
Randulf: Joo, se ei ole yhtään huono. Toimii ainakin alakerrassa. Yläkerrassa rappaus näyttää valitettavasti olevan hieman pyöristetty. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
Bricco
Bricco: Ajan quercia viiniteline. Suositellaan.
21 vastausta · 14,9k lukukertaa
N
Niclas Jonsson: 6 mm kipsi on vaihtoehto, erityisesti jos haluat hyödyntää seinän sisään upotetun sähkön kanavointia. Mutta se vaatii myös listojen, vuorausten ym. säätämistä. Kipsilaasti on erinomainen käyttää, maksaa noin 100 euroa per 25 kg ja kestää pitkään. Sekoita pienessä astiassa muutama kourallinen kerrallaan veden kanssa ja korjaa sillä, voidaan korjata erittäin paksusti (mutta
3 vastausta · 4,9k lukukertaa
Swappe
Swappe: Mene rakennustarvikeliikkeeseen ja mittaa, tai soita Finjalle tai muulle toimittajalle. Soita muuten vakavasti otettavaan rakennustarvikeliikkeeseen (ei bauhaus jne) ja kysy heidän ammattilaismyyjältä, he tietävät. Kun minulla oli kysymyksiä, he olivat erittäin avuliaita sekä Finjassa että rakennustarvikeliikkeessä.
4 vastausta · 4,7k lukukertaa
F
friki: Hei, minulla on myös talo, joka on rakennettu vuonna -56, jossa on valettu altsn halkeillut pitkittäiset sivut, korkeammalla pakkasvauriot ja veden vuotaminen kellarivarastoon alla. Miten sinulla meni? Saitko tämän kuntoon vai onko sinulla ehdotuksia, kun kohtaan saman haasteen.;)
3 vastausta · 2,5k lukukertaa
F
friki: On valettu terassi, joka on haljennut sivuilta. Terassi on neliö ja sen alla on kellarivarasto eli kellarin laajennus. Nyt kun olen alkanut poistaa löysää materiaalia sivuilta, näen, että se on valettu betoniin eri kerroksissa, ja kerrosten välissä on märkää hiekkaa. Olen myös huomannut pieniä valkoisia muoviputkia valettuna. Uskotteko, että betoni saadaan kiinnittymään hiekkaan
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
B
BigGitt: Se on hyvä suurempiin täyttöihin. Saumoissa on (minun mielestäni) parasta liimata paperinauha verkoliimalla ja sitten päälle hiekkakitillä tai muulla pehmeämmällä kitillä.
6 vastausta · 10,6k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.