12 581 lukukertaa ·
23 vastausta
13k lukukertaa
23 vastausta
Ulkoseinän rakenne? Autotalli
Sivu 1 / 2
Ajattelin tehdä näin autotallini suhteen, olenko oikeilla jäljillä vai puuttuuko jotain?
Lockläkt 22x45, paneli 22x145, huopa, sääntö 45x45, eristys, sääntö 170, eristys, förhydringspapp, osb, kipsi
Olen yrittänyt löytää auton tai rakennuspiirustusta juuri tällaisesta seinästä, mutta en ole löytänyt ketään, joka olisi nähnyt mitään vastaavaa?
Tämä oli todella hyvä nähdä, miltä seinä voisi näyttää
http://www.moelven.com/se/Inspiration/Fasadguiden/
Lockläkt 22x45, paneli 22x145, huopa, sääntö 45x45, eristys, sääntö 170, eristys, förhydringspapp, osb, kipsi
Olen yrittänyt löytää auton tai rakennuspiirustusta juuri tällaisesta seinästä, mutta en ole löytänyt ketään, joka olisi nähnyt mitään vastaavaa?
Tämä oli todella hyvä nähdä, miltä seinä voisi näyttää
http://www.moelven.com/se/Inspiration/Fasadguiden/
Pitää paikkansa, eristetty laatta ja lattialämmitys, en aio muurata leca:lla koska perustus tulee olemaan korkealla ja hienolla paikalla, eikä minulla tule koskaan olemaan autotallia pesuhallina, joten pidin sitä tarpeettomana muurata leca:lla nyt lopulta.Mikael_L sanoi:
En ole kirvesmies, joten sinun täytyy selittää tarkemmin, mihin se tulee ja minkä kokoinen.
Voit laittaa sen tänne.
Lisäkysymys. Valmistaudun myös siihen osaan, josta tulee autokatos lattialämmityksellä, jos joskus haluaisin tehdä siitäkin lämmin tila.
Eli haluan tehdä saman ulkoseinärakenteen, jotta voin sitten sisältäpäin jälkikäteen eristää, rimottaa ja viimeistellä.
Eristämätön ulkoseinä autokatoksen osassa
Vuorilauta 22x45, paneli 22x145, naulausruoteet 28x70, masoniittipala, huopa, rima 45x45, eristys,
Mutta en voi jättää eristystä auki täällä, joten millä voin viimeistellä, jotta saan hieman siistimmän sisäseinän autokatoksessa, joka voi aina pysyä lämmittämättömänä autokatoksena (jos en voita lotossa).
Näin?

Viimeksi muokattu:
Joten aiot siis paneloida carportin, se on mitä tarkoitat "Mutta en voi jättää avointa eristystä tänne, joten millä voisin lopettaa niin että saisin hieman siistimmän sisäseinän autotallissani, joka ehkä aina tulee olemaan lämmittämätön carport (ellet voita lotossa)"?
Ei ole helppoa pysyä perässä, kun minulla on kaikki selvänä omassa päässäni vain.Mikael_L sanoi:
Juuri niin. Tämä oikealla ulkopuolella oleva osa 7x8,5m tulee olemaan autokatos.
Etupuolelle tulee yksi suuri avaus ilman porttia, mutta sivu ja takaosa tulevat olemaan paneelia ja rakennetta aivan kuten muu rakennus. Jos haluaisin sulkea tämän osan ja lämmittää sen, sen pitäisi olla mahdollista.
Pieni pohjapiirros.
Vasemmalle tulee suuri portti noin 5m l x 3m k. Oikealle tulee suuri aukko autokatokseen. Yli 6,5m aukko.

28x70 naulauslauta olen nyt ymmärtänyt olevan täysin liioiteltua tapauksessani.
Ainoa mitä tarvitsen, on vähän ilmaa paneelin ja 45x45 rimani väliin, johon aion kiinnittää paneelin.
Eli joko halkaista jotain itse tai ostaa jotain ohutta valmiina. Mitä valmis voisi olla?
10mm x 20mm tai jotain, mitä tämä olisi standardimitoissa?
Ainoa mitä tarvitsen, on vähän ilmaa paneelin ja 45x45 rimani väliin, johon aion kiinnittää paneelin.
Eli joko halkaista jotain itse tai ostaa jotain ohutta valmiina. Mitä valmis voisi olla?
10mm x 20mm tai jotain, mitä tämä olisi standardimitoissa?
Rakentaisin seinät näin:
Paneeli
Naulauslista 28*70
Asfaboard
Pystysuorat koolaukset 45x145 (tai mahdollisesti 45x170) eristetty autotallissa, eristämätön autokatoksessa.
Autotallin osassa tiivis muovi
Autotallin osassa vaakakoolaus 45x45 eristyksellä.
Sähkö vedetään täällä ennen seinien sulkemista
Lopuksi OSB + kipsi
Paneeli
Naulauslista 28*70
Asfaboard
Pystysuorat koolaukset 45x145 (tai mahdollisesti 45x170) eristetty autotallissa, eristämätön autokatoksessa.
Autotallin osassa tiivis muovi
Autotallin osassa vaakakoolaus 45x45 eristyksellä.
Sähkö vedetään täällä ennen seinien sulkemista
Lopuksi OSB + kipsi
Jos ristirimaat 45x45 runkoa ulkopuolelle, voit käyttää kantolista 45x25 (50x25), yleensä halpaa puutavaraa.Suhagg sanoi:28x70 naularima on nyt ymmärretty olevan täysin liioiteltu minun tapauksessani.
Ainoa mitä tarvitsen, on hieman ilmaa paneelin ja 45x45 rungon väliin, johon aion kiinnittää paneelin.
Eli joko halkaista jotain itse tai ostaa jotain valmista. Mitä valmis voisi olla?
10mm x 20mm tai jotain, mikä on sen vakiomitta?
Sitten asettamalla tämän rimaan suoraan makaavan 45x45 päälle, sinulla on kuitenkin tarpeeksi paikkaa naulaamiseen.
Mutta minä ristikemaitsisin sisäpuolelle, jotta sähköjohdot olisi helpompi asentaa hyvin.
Ja sitten olisi 28x70 naularimana.
Lisäksi naulaisin naulapyssyllä ja 50-60 mm nauloilla, katon 75 mm nauloilla.
Suuret kiitokset!Mikael_L sanoi:Rakentaisin seinät näin:
Paneeli
Naulauslähtö 28*70
Asfaboard
Pystysuorat koolaukset 45x145 (tai mahdollisesti 45x170) eristetty autotallissa, eristämätön katoksessa.
Autotallin osassa diffuusitiivis muovi
Autotallin osassa vaakasuuntaiset koolaukset 45x45 eristyksellä.
Sähkö vedetään tässä vaiheessa ennen seinien sulkemista.
Lopuksi OSB + kipsi
Kysyn kirvesmieheltä, joka auttaa minua rungon pystytyksessä, mitä hän suosittelee.
Sähköjen veto sisäpuolelle on huomattavasti helpompaa tällä tavalla sen sijaan, että pitäisi porata paljon läpi 170 rungosta.
Kyllä, parasta on, että ei tarvitse juuri ollenkaan porata.Suhagg sanoi:
Vaakasuora putkien vetäminen tapahtuu vain 45x45 ristikoolattujen osien mukana ja pystysuorasti ne painetaan muovin ja 45x45-väliin.
Asfaboardia mielestäni kannattaa käyttää, sillä se antaa autokatokselle hieman kodikkaamman ilmeen kuin nähdä ulkoverhouksen takapuoli, ja se kestää paremmin kulutusta ja vahinkoja kuin paperi tai tuulensuojakangas.
Osta vasarapistooli pitkiä kapeaselkäisiä (5,7 mm 6 mm tai mitä ne ovatkaan) niittejä varten. Kiinnitä asfaboardi noin 30 mm pitkillä niiteillä 10 cm välein. Se käy todella nopeasti ja on erittäin edullista niittien kanssa.
Aluksi naulasin asfaboardini kiinni pappinauloilla noin 40-50 cm välein, ja sitten kävin sen nopeasti läpi monilla niiteillä jälkeenpäin.
Asfaboardi antaa lisäksi autokatokselle hieman sivuvakautta, mutta mielestäni se ei yksin riitä. Joten älä unohda vähintään yhtä vinotukea jokaiselle seinälle autokatoksessa, toimii hyvin 28x70:llä, jonka naulaat jokaiseen kulkemaansa runkoon.
Kiitos.Mikael_L sanoi:Rakentaisin seinät näin:
Paneeli
Naularima 28*70
Asfaboard
Autotalliosassa höyrytiivis muovi
Autotalliosassa vaakasuora koolaus 45x45 eristyksellä.
Sähkö vedetään täällä ennen kuin seinät suljetaan
Lopuksi OSB + kipsi
Jos puuseppäni sanoo samaa kuin sinä, tämä on virallisesti edullisen ja hyvän autotallin seinän vastaus.
5 - 10 mm pystysuora tuuletuslista naulattu rungon päälle, onko se huomionarvoinen vai onko se liioittelua? Jotta naularima ei tiivistyisi liikaa asfaboardiin verrattuna, oletan.
Joten tiivistääkseni ja nähdäkseni, että pysyn mukana missä järjestyksessä kaikki tulee.
Päällyspaneeli, Paneeli, Naularima 28*70, Asfaboard (1200x2740x12), Pystysuora 45x170, eristys, höyrytiivis muovi, vaakasuora 45x45, eristys, sähköveto, OSB, kipsi.
Tyhmä kysymys, mutta jos eristyksen väliin tulee kosteutta asfaboardin muoviin, niin se ei kai pääse ulos? Mutta ehkä se ei ole tarkoituskaan päästä sisään, joten se on ei-ongelma :x
Viimeksi muokattu:
Se diffundoituu ulos asfaboardin läpi.Suhagg sanoi:
Mitä tulee muoviin seinässä, on olemassa yleisohje, ettei muovia käytetä lämmittämättömissä rakennuksissa.
Joten juuri siitä kohdasta voidaan varmasti keskustella, jos et ajatellut lämmittää autotallia.
Mutta olet maininnut lattialämmityksen, joten kirjoitin muovi.
Itse olen rakentanut kylmänä pitoon autotallin muovin kanssa, niin rohkea olen.
Yksi vaihtoehto muovin sijasta seinissä voi olla ns. höyryjarrun asentaminen, joka mukautuu ympäristön suhteellisen kosteuden mukaan. Täältä voit lukea lisää näistä, ensin Isoverin versio http://www.isover.se/files/Isover_SE/Om_Isover/Kontakta_oss/Broschyrer_Bygg/Produktblad%20Vario.pdf, ja tässä on Rockwoolin versio http://guiden.rockwool.se/produkter/byggisolering/rocktaet-klimatmembran
Kiitos. Oletan, että hinta nousee melkoisesti muoviin verrattuna. Sattuisiko sinulla olemaan mitään lukua, kuinka paljon tämä maksaa?Ola78 sanoi: